Katholieke Universiteit Nijmegen
Succes op de sofa: Relatiemanagement op basis van de persoonlijkheid
van de klant
Datum 10-4-2003
Tijd van 15:45 tot 17:00 uur
Spreker Prof. dr. J.M.M. Bloemer
Faculteit Faculteit der Managementwetenschappen
Soort Evenement oratie
Beschrijving José Bloemer verdiept zich in haar oratie in de
beweegredenen van de consument. Ze pleit voor meer verfijning in de
marketing. Producenten moeten meer rekening houden met de
persoonlijkheid van de consument. De waarden van consumenten blijven
constant, maar ze kunnen verschillen per situatie of domein. Prof.
Bloemer hoopt grip te krijgen op consumentengedrag door meer rekening
te houden met die specifieke domeinen.
Als hoogleraar bedrijfskunde aan de KU Nijmegen zal prof. Bloemer
onder meer bijdragen aan de verdere ontwikkeling van de
afstudeervariant Strategie, Marketing en Distributie van de opleiding
Bedrijfswetenschappen en de ontwikkeling van de mastervariant
marketing. Het bedrijfswetenschappelijk onderzoek is gebundeld in het
programma De creatieve onderneming in de Europese context. Daarnaast
komt een nieuw programma voor het veld Strategie, Marketing en
Internationaal Management. De nieuwe hoogleraar heeft ook een
belangrijk aandeel in de facultaire onderzoeksprofilering gericht op
marktanalyse, marketing en relatiemanagement.
José (Johanna Maria Mediatrix) Bloemer (1961, Haaksbergen) studeerde
psychologie aan de Universiteit Utrecht en de KU Brabant. Ze
promoveerde in 1993 aan de Rijksuniversiteit Limburg op de
dissertatie: Loyaliteit en Tevredenheid: een studie naar de relatie
tussen merktrouw en consumententevredenheid.
Na haar afstuderen werkte prof. Bloemer een jaar als toegevoegd
onderzoekster aan de KUB, waarna ze in 1987 werd benoemd tot docente
marketing en marktonderzoek aan de RU Limburg. In 1995 werd ze
universitair hoofddocent met dezelfde leeropdracht aan het Limburgs
Universitair Centrum, waar ze in 2000 werd benoemd tot hoogleraar.
Biografie Prof. dr. J.M.M. Bloemer is hoogleraar bij de Faculteit der
Managementwetenschappen aan de KU Nijmegen met als leeropdracht
Bedrijfskunde, in het bijzonder Marktanalyse en Relatiemanagement.
Prof. Bloemer was hoogleraar marketing en marktonderzoek aan het
Limburgs Universitair Centrum te Diepenbeek, België. José Bloemer
promoveerde in 1993 aan de Rijksuniversiteit Limburg op de
dissertatie: Loyaliteit en Tevredenheid: een studie naar de relatie
tussen merktrouw en consumententevredenheid.
Contactpersoon Communicatie
Email communicatie@dcm.kun.nl
Telefoon 024 - 361 22 30