Ingezonden persbericht

Online marketing test voor ICT bedrijven

DELFT, 20030409 -- De huidige economische omstandigheden dwingen ICT-bedrijven serieus naar hun marketinginspanningen te kijken. Cross Impact biedt op haar website www.crossimpact.com nu de online marketing test. Met het doorlopen van een aantal vragen weten ICT-bedrijven in tien minuten van welk niveau hun marketinginspanningen zijn.

Jarenlang ging het ICT-bedrijven voor de wind. Nu het economisch tij tegenzit, zoeken bedrijven naar mogelijkheden om naast kostenbesparingen de continuïteit zeker te stellen. Dit betekent in veel gevallen een meer professionele benadering van de commerciële activiteiten.

Om inzicht te krijgen in het huidige niveau van de marketinginspanningen biedt Cross Impact, adviesbureau gespecialiseerd in sales- en marketingstrategieën voor ICT-bedrijven, de online marketing test.

Aan de hand van enkele tientallen gerichte vragen behaalt de bezoeker een score. Deze score impliceert een zeker profiel. Bovendien verkrijgt men meer gedetailleerde informatie op acht deelgebieden. De bezoeker ziet hoe de eigen organisatie presteert op gebieden als visie, eigen sterkten en zwakten, strategie, positionering en klantgerichtheid. Dit profiel wordt aangevuld met een korte persoonlijke noot met tips van een van de marketeers van Cross Impact.

Cross Impact B.V. is een adviesbureau op het gebied van marketing en sales strategieën specifiek voor ICT bedrijven. Voorbeelden van projecten zijn het uitvoeren van marktverkenningen, opstellen van business plans, het ontwikkelen van positioneringstrategieën en verkoopconcepten alsmede het vinden van distributie- en business partners.

De werkwijze varieert van compacte projecten tot interim marketing management. Dankzij onze jarenlange ervaring in de ICT-branche ondersteunen we onze klanten bij het verkrijgen van een succesvolle marktpositie. Een aantal referenties zijn Getronics, Compaq, Impuls, Information Builders, Citrix en Microsoft.



Ingezonden persbericht