Gemeente Rheden
Bekendmaking openbare aanbesteding kunstgrasveld
Namens het college van Burgemeesters en Wethouders van de Gemeente Rheden zal, met toepassing van de RAW met Uniform aanbestedingsregelement 2001 (UAR 2001), openbaar worden aanbesteed, besteknummer 15-2003: Aanleggen van een kunstgrasvoetbalveld op sportpark "De Pinkenberg" aan de Pinkenberg te Velp.
De gemeente Rheden besteedt al haar opdrachten voor diensten,
leveringen en werken aan, conform de Nota aanbestedingsbeleid gemeente
Rheden 2001, vastgesteld bij raadsbesluit d.d. 27 november 2001, nr. 9
en laatstelijk gewijzigd bij raadsbesluit d.d. 29 januari 2002, nr.
11.
Het werk omvat in hoofdzaak:
1. het ontgraven van het cunet;
2. aanbrengen van zand uit cunet op talud;
3. aanbrengen van stalen damwand;
4. aanbrengen van een stenen trap;
5. aanbrengen van een bedrijfsgebonden constructie voor
kunstgrasvoetbalvelden;
6. aanbrengen van een zand/rubberingestrooide kunstgrasvoetbalmat;
7. aanbrengen van inrichtingsmateriaal.
Aanvangsdatum en uitvoeringsduur:
Het werk dient te worden uitgevoerd in het kalenderjaar 2003. Als
aanvangsdatum van het werk geldt 2 juni 2003. Het werk dient uiterlijk
1 augustus 2003 te worden opgeleverd.
Betalingsregeling:
De betaling van de aannemingssom zal plaatsvinden conform Standaard
2000. De laatste termijn groot 10% kan worden ingediend na ontvangst
van het rapport met certificaat, en goedgekeurde garantieverklaring
betreffende goedkeuring door ISA-sport.
Bestek:
· Het bestek is samengesteld met behulp van RAW- systematiek.
· De kosten bedragen 200,-- per bestek (inclusief tekening).
· Het bestek is uitsluitend op schriftelijke aanvraag verkrijgbaar.
· Enveloppe adresseren aan: Gemeente Rheden, t.a.v. de heer
H.Wijnands, Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg, met vermeldding in de
linker bovenhoek: Aanvraag bestek 15-2003.
Inlichtingen:
Inlichtingen zullen uitsluitend schriftelijk worden verstrekt. Vragen
dienen uiterlijk maandag 5 mei bij de gemeente Rheden te zijn bezorgd.
Enveloppe adresseren aan: Gemeente Rheden, t.a.v. de heer H.Wijnands,
Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg, met vermeldding in linker bovenhoek:
Inlichtingen bestek 15-2003.
Aan alle bestekhouders zal een Nota van Inlichtingen worden
toegezonden. Deze wordt op vrijdag 9 mei toegezonden. De mogelijkheid
tot bezichtiging van het werk kan op eigen gelegenheid gebeuren.
Aanbesteding en inschrijfbiljetten:
De aanbesteding geschiedt openbaar op dinsdag 20 mei 2003, om 10.00
uur in het Gemeentehuis, Hoofdstraat 3 in De Steeg, kamer 101.
De inschrijfbiljetten dienen in een gesloten enveloppe gedeponeerd te
worden in de daartoe bestemde aanbestedingsbus. Genoemde
inschrijvingsbiljetten dienen in de Nederlandse taal te zijn gesteld.
Inschrijvingskosten:
Het gestelde in Hoofdstuk VI artikel 42 en 43 van het UAR 2001
(inschrijvingskosten) wordt uitgesloten. De aan de inschrijving
verbonden kosten worden niet vergoed.
Alternatieve aanbieding:
Met verwijzing naar het gestelde in het UAR 2001, artikel 6, derde
lid, onderdeel a. wordt bepaald dat alternatieve aanbiedingen niet in
aanmerking komen.
Belangrijkste eisen ten aanzien van de geschiktheid:
Belangrijkste in het bestek genoemde geschiktheids eisen en
gunningscriteria:
1. De inschrijver dient in het bezit te zijn van een
kwaliteitssysteemcertificaat op basis van de norm ISO 9001 of 9002.
2. De inschrijver dient in bezit te zijn van VCA** certificaat
3. De inschrijver dient in het bezit te zijn van ISA certificering,
voor aanleg van rubber kunststof ingestrooide voetbalvelden.
4. Voor de opdracht van het werk komen uitsluitend in aanmerking
inschrijvers die:
· Voldoen aan het gestelde onder punt 1, 2 en 3;
· Verstrekken van een bankgarantie, groot 5% van de aanneemsom, te
verhogen met het wettelijk percentage omzetbelasting;
· Voldoen aan de overige in het bestek genoemde eisen.
Aan de inschrijver wordt de eis gesteld dat hij kan aantonen dat de gegadigde het aan te nemen werk binnen de voorgeschreven uitvoeringsduur kan voltooien door overleggen van: 1. een lijst van de in de laatste 3 jaar door de onderneming uitgevoerde (gelijksoortige) werken, (het bedrag van die werken moet minimaal 300.000,00 bedragen), alsmede de tijd en plaats van de uitvoering met vermelding van de opdrachtgever(s); 2. een verklaring inzake de goede uitvoering van deze werken door de bevoegde autoriteit anders dan de gegadigde verstrekt.
De bovengenoemde bewijsstukken dienen door de inschrijver aan wie het werk mogelijk zal worden opgedragen binnen 2 werkdagen na de dag van aanbesteding aan de aanbesteder te zijn overhandigd.
In uitbreiding op het gestelde in artikel 11, lid 2 van het UAR 2001,
dienen voornoemde inschrijver en zijn eventuele onderaannemers binnen
2 werkdagen na aanbesteding te overhandigen:
1. Een verklaring inzake inschrijvingsvereisten conform het bij het
bestek gevoegde model, een bewijs van inschrijving van zijn
onderneming bij de kamer van koophandel, een bewijs van inschrijving
van zijn onderneming bij de bedrijfsvereniging en een voor zijn
onderneming vereiste vestigingsvergunning of ontheffing. Tot slot
dienen loon en BTW nummer toegevoegd te worden.
2. een opgave van eventueel in te schakelen onderaannemer(s).
Gunningscriterium:
· Bij de beoordeling of een inschrijver voor de opdracht in aanmerking
komt, worden naast het gunningscriterium van de laagste prijs, de uit
de inschrijvingsstaat te herleiden verrekenprijzen mede in beschouwing
genomen.
· Er zal geen gunning plaatsvinden wanneer de laagste aanbieding het
door de gemeenteraad beschikbaar gestelde krediet te boven gaat.
Directie:
De directie zal worden gevoerd door, of namens, Gemeente Rheden,
Postbus 9110, 6994 ZJ De Steeg.
Copyright: Gemeente Rheden