Ingezonden persbericht

DATUM: 17 april 2003

INTERXION HAALT IN 2002 167 NIEUWE KLANTEN BINNEN

Trend naar 'carrier-neutrale' co-locatie levert Interxion drie keer zo veel klanten op

Interxion, de belangrijkste leverancier van carrier-neutrale datacentra en managed services, heeft vandaag bekendgemaakt dat het aantal nieuwe klanten fors is toegenomen. Hiermee heeft het bedrijf zijn positie als belangrijkste leverancier van co-locatiediensten verder versterkt. Tot de nieuwe klanten behoren onder meer Quadrem, Hostlab, KPN Eurorings, UPC distributions, Tiscali, Euromaster en Dedigate.

Door de toename van het klantenbestand sluit de Interxion Groep het eerste kwartaal van 2003 af met in totaal 450 Europese klanten: 167 meer dan begin 2002. Interxion heeft in deze periode drie keer zo veel zakelijke klanten binnengehaald. Het marktaandeel eindgebruikers ­ met inbegrip van financiële dienstverleners en overheden in verschillende Europese landen ­ is goed voor meer dan 15% van de totale omzet van Interxion.

Interxion heeft bewezen dat het klanten in alle 20 Europese datacentra, verspreid over 11 landen, aan zich kan binden en weet vast te houden. Dit geeft duidelijk aan hoe dicht het moment is genaderd waarop het bedrijf een positief operationeel resultaat (EDITBA) en een positief cashflowresultaat bekend zal kunnen maken. Klanten van Interxion noemen het voor geheel Europa aangeboden carrier-neutrale model als de doorslaggevende reden om voor Interxion te kiezen. De groei is eveneens toegenomen door de sterk toegenomen vraag van klanten naar een groter herstellingsvermogen en een betere 'disaster recovery'-planning.

"2002 was een slecht jaar voor de meeste telecombedrijven, maar wij hebben juist veel extra klanten aangetrokken, vooral in de zakelijke sector", aldus Anthony Foy, Group Managing Director van Interxion. "De eindgebruikers hebben voor Interxion gekozen, omdat wij een herstellingsvermogen kunnen bieden dat in-house onmogelijk kan worden behaald. Bovendien houdt carrier-neutraal in dat bedrijven de mogelijkheid hebben om zonder enig probleem te wisselen van netwerkleverancier. Dat is een grote geruststelling voor de eindgebruikers, want ze hoeven niet langer te gokken op de toekomst van een bepaalde service provider."

Over Interxion:
Interxion is marktleider in Europa op het gebied van carrier-neutrale datacentra en managed services. Via de 20 datacentra verspreid over heel Europa biedt het bedrijf ondersteuning aan 450 klanten, waaronder grote zakelijke instellingen, content providers, mobiele service providers, telecom- en hosting-bedrijven. Met diensten als Equipment Housing, on-site engineering en onderhoud, connectivity-oplossingen en een uitgebreid aanbod van managed hosting services, beschikken klanten over oplossingen waarmee ze hun ict- en internetinfrastructuur beter kunnen beheren. De Interxion-datacentra worden ondersteund door een centraal Europees Service Center, waar een internationaal team de klanten 24 uur per dag technisch bijstaat.

Sinds de oprichting heeft Interxion meer dan ¤ 300 miljoen geworven van toonaangevende investeerders overal ter wereld, waaronder Baker Capital, Residex, Bear Stearns, BNP Paribas, Goldman Sachs, CSFB en Morgan Stanley.

De volgende internet-exchanges worden gehost door Interxion: BNIX, DE-CIX, LINX, SFINX, SWISSIX, VIX, COPIX, NL-IX. Zie