Ingezonden persbericht


Persbericht: voor onmiddellijke publicatie

KPN misleidt consument

Amsterdam, 17 april 2003 KPN heeft zich recent in één radio- en één televisie commercial over haar Voordeelnummers schuldig gemaakt aan het misleiden van de consument. De rechter oordeelde dat KPN de consument van onvolledige en onjuiste informatie heeft voorzien omtrent de beperkende voorwaarden van haar Voordeelnummer regeling.

Verder heeft de rechter vandaag een uitspraak gedaan omtrent televisiecommercials van Tele2. Het ging hier om een tweetal commercials; één behandelde bellen naar Zuid-Frankrijk, de ander behandelde bellen buiten de regio. Consumenten die naar Zuid-Frankrijk bellen zijn via Tele2 altijd goedkoper uit dan bij KPN, ook al zou men gebruik maken van KPN Voordeelnummers. Of iemand bij bellen buiten de regio goedkoper uit is bij Tele2 of KPN, hangt helemaal af van zijn of haar belgedrag en of Voordeelnummers daadwerkelijk gebruikt worden.

KPN biedt met haar Voordeelnummer regeling slechts voordeel naar een beperkt aantal nummers, daar waar Tele2 nastreeft om lage tarieven te bieden naar vrijwel alle nummers.

Over Tele2

Tele2 Nederland is een dynamisch en jong telecommunicatiebedrijf dat vanaf september 2001 behalve lage telefoontarieven voor bellen via het vaste net onder de naam Tele2 Mobiel ook voor mobiel telefoneren spraakmakend goedkoper bellen aanbiedt. Met een marktaandeel van ruim 20% in de vaste telefonie (1.200.000 huishoudens en bedrijven) is Tele2 sinds haar start eind 1997 uitgegroeid tot de grootste nieuwe telecomaanbieder op zowel de zakelijke als de particuliere markt.