AutoRai

18-4-2003

Bijzonder goed resultaat Citroën

In een Europese personenwagenmarkt die de eerste drie maanden van dit jaar met 2,4 procent daalt, scoort Citroën uitzonderlijk goed met 262.197 geregistreerde autos, een stijging van 14,7 procent ten opzichte van vorig jaar.

Citroën is hiermee de grootste stijger van de Europese automerken. Ook de resultaten op de Nederlandse personenwagenmarkt zijn in deze periode bijzonder goed te noemen; met 8.887 geregistreerde autos en een marktaandeel van 5,83 procent tegen 4,83 procent en 7.754 registraties in 2002 bezet Citroën een 6e plaats. Een stijging ten opzichte van vorig jaar, terwijl ook bij ons de markt is gedaald en wel met 5,02 procent. Onze stijging is voornamelijk te danken aan de Citroën C3 met 2.243 registraties, maar ook de C5 en de Xsara Picasso zorgen met respectievelijk 2.574 en 2.643 registraties voor de aantallen, aldus Algemeen Directeur Roland van Ro.