AutoRai
18-4-2003
Bijzonder goed resultaat Citroën
In een Europese personenwagenmarkt die de eerste drie maanden van dit
jaar met 2,4 procent daalt, scoort Citroën uitzonderlijk goed met
262.197 geregistreerde autos, een stijging van 14,7 procent ten
opzichte van vorig jaar.
Citroën is hiermee de grootste stijger van de Europese automerken. Ook
de resultaten op de Nederlandse personenwagenmarkt zijn in deze
periode bijzonder goed te noemen; met 8.887 geregistreerde autos en
een marktaandeel van 5,83 procent tegen 4,83 procent en 7.754
registraties in 2002 bezet Citroën een 6e plaats. Een stijging ten
opzichte van vorig jaar, terwijl ook bij ons de markt is gedaald en
wel met 5,02 procent. Onze stijging is voornamelijk te danken aan de
Citroën C3 met 2.243 registraties, maar ook de C5 en de Xsara Picasso
zorgen met respectievelijk 2.574 en 2.643 registraties voor de
aantallen, aldus Algemeen Directeur Roland van Ro.