Ingezonden persbericht


NIPO wordt TNS NIPO
Nieuwe positionering reactie op veranderende markt Embargo 24 april 2003, 0.01 uur

NIPO, het oudste en meest bekende marktonderzoekbureau van Nederland verandert op 24 april van naam en positionering. De rebranding is een reactie op de voortgaande veranderingen in de markt en onderdeel van een grootscheepse internationale rebranding van moedermaatschappij Taylor Nelson Sofres. Wereldwijd gaan vandaag 230 kantoren in 53 landen over op een nieuwe naam en een internationaal herkenbaar merk. Het NIPO wordt TNS NIPO. De dochter NIPO Consult, wordt TNS NIPO Consult.

De veranderingen reflecteren de ontwikkelingen op de wereldwijde onderzoeksmarkt en de manier waarop klanten marktinformatie gebruiken. Vooraanstaande multinationals hebben in toenemende mate behoefte aan mondiaal inzicht in de zakelijke markten. Om deze reden heeft het NIPO zich al in 1999 aangesloten bij de internationale groep van Taylor Nelson Sofres (TNS) en heeft TNS de afgelopen jaren haar wereldwijde netwerk uitgebreid.

Bestendiging en versteviging van onze manier van denken De rebranding is meer dan alleen een naamsverandering. De nieuwe positionering accentueert een nieuwe opvatting over wat wij voor onze klanten willen betekenen. Naast het aanleveren van betrouwbare data en statistieken, adviseert TNS NIPO steeds vaker over marktonderzoekgegevens en de mogelijkheden die zij bieden voor de marketing en communicatie-acties van onze klanten. Hiermee gaan TNS NIPO en dochter TNS NIPO Consult door op een al eerder ingeslagen weg. Het nieuwe merk is gebaseerd op het thema "the sixth sense of business". Het reflecteert het vermogen van TNS om naast data en onderzoeksgegevens, inzicht, intelligentie en advies te leveren. Met de nieuwe, wereldwijd herkenbare naam maken we duidelijk dat TNS een solide, wereldwijde organisatie is, die effectief en succesvol werkt aan de oplossing van nationale en internationale onderzoeksvragen.



Ingezonden persbericht