Ingezonden persbericht


Persbericht

Almere, 25 april 2003

Intelligente e-commercetoepassing brengt drukwerkleverancier en -afnemer in contact

´Grote belangstelling voor webapplicatie Printbase.com´

ALMERE De belangstelling voor de webapplicatie www.printbase.com is enorm, meldt Printbase BV te Almere. De intelligente software-applicatie voor de grafische markt, ontwikkeld door Printbase, brengt via Internet leveranciers en afnemers van drukwerk met elkaar in contact. Door gebruik te maken van het zicht op zowel beschikbare capaciteit als de match tussen type drukpers en soort opdracht, kunnen afnemers twintig tot vijftig procent besparen op hun kosten en tijd besteed aan inkoop.

,,Intelligente rekenmodules calculeren online voor de betrokken partijen, waardoor betrouwbaar en snel budgetten kunnen worden bepaald en opdrachten verstrekt , zegt Richard van Nijkerk, directeur van Printbase BV. ,,Afspraken en bestandsuitwisseling, historie en managementinformatie via eigen domeinen binnen de website hebben opdrachtgevers online alle zaken rond drukwerkinkoop onder controle. Samen met de beeldbanken, die opdrachtgevers vaak zelf in huis hebben, ontstaat zo een compleet nieuwe manier van zakendoen. Deze toepassing levert precies die inkoopbesparingen en efficiency op die het bedrijfsleven nu zo hard nodig heeft.

Onder drukkerijen bestaat volgens Van Nijkerk een grote belangstelling om in het calculatiesysteem opgenomen te worden, waarbij hun marges intact blijven en ze opdrachten krijgen die precies bij hun type bedrijfsmiddelen past. ,,Ook reclamebureaus zien de voordelen. Dankzij deze webapplicatie kunnen zij effectiever inkopen voor opdrachtgevers die het werk bij de bureaus willen laten, onder de voorwaarde dat zij scherp en open inkopen.

Opdrachtgevers worden beoordeeld op bedrijfsomvang, uit te besteden opdrachten en continuïteit. Drukkerijen worden beoordeeld op bedrijfsgrootte, aanwezige drukpersen plus capaciteit en kwaliteit. ,,Selectie voor toegang is noodzakelijk, omdat Printbase.com een zakelijke toepassing biedt waarbij kwaliteit, efficiency, betrouwbaarheid en een serieuze behandeling van drukwerkaanvragen voorop staan. Een opdrachtgever betaalt 500 euro per jaar voor de volledige beschikking over de applicatie, terwijl drukkerijen een geringe kickback fee betalen over de via Printbase verkregen opdrachten. Vaak verdienen de deelnemende partijen de investering al met één opdracht terug , aldus Van Nijkerk.

In de actiemaanden mei en juni krijgen opdrachtgevers die zich via www.printbase.com aanmelden binnen een dag hun password toegezonden, waarmee ze direct twee maanden op proef aan de slag kunnen.

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht