Ingezonden persbericht


Certificaat voor service centrum politie

Het Service Centrum van de politie Gelderland-Zuid, de regionale telefonische opvangdienst van het korps, zal op maandag 5 mei het certificaat in ontvangst nemen van de landelijke Contact Center Award. Deze promotion award werd begin april toegekend aan het Landelijk Telefoonnummer Politie (LTP) 0900- 8844, met de daaraan gekoppelde call centers van de politiekorpsen.

De Award is een erkenning voor de sterk verbeterde telefonische serviceverlening van de politie aan het publiek en de voortvarendheid waarmee de aanvankelijke opstartproblemen bij de invoering van het landelijke telefoonnummer bij de verschillende korpsen werden opgelost.De prijs werd op 8 april aan de portefeuillehouder LTP bij de Raad van Hoofdcommissarissen overhandigd.

Het certificaat voor het Service Centrum van de Politie Gelderland-Zuid zal tijdens een korte informele bijeenkomst uitgereikt worden aan het aanwezige personeel door een delegatie van Teleprofs BV uit Arnhem, een van de sponsors van de Nationale Contact Center Awards. Het Arnhemse bedrijf heeft onder meer de opzet van het Service Centrum in het hoofdbureau in Nijmegen begeleid.
Het Service Centrum van de politie Gelderland-Zuid telt 31 personeelsleden in wisselende bezettingen per dienst. In de maand april verwerkte het centrum 74% van de 22.770 telefonische vragen en meldingen binnen 45 seconden. De ambitieuze streefwaarde voor 2006 is 95% binnen 45 seconden. Het certificaat is daarvoor een goede steun in de rug.

Nijmegen,
4 mei 2003



Ingezonden persbericht