PERSBERICHT
08/05/2003

Hertog Jan hoogstpersoonlijk gebrouwen

Nieuwe tv commercial Hertog Jan

Vanaf maandag 5 mei 2003 is de nieuwe Hertog Jan commercial op televisie te zien. Voelen, ruiken en proeven staan hierin centraal. Bijzonder aan de commercial is dat de medewerkers van de Hertog Jan Brouwerij in Arcen de hoofdrol spelen.
Hoogstpersoonlijk
De man achter Hertog Jan, Gerard van den Broek, manager van de Hertog Jan Brouwerij, is in staat om perfectie te herkennen. Elke dag gebruikt hij al zijn zintuigen om zijn favoriete bier te brouwen. Hij ruikt of de hopbellen van goede kwaliteit zijn, kijkt kritisch naar de kleur en samenstelling van de mout en het versuikeringsgehalte, proeft of de moutkorrels de gewenste zoetheid hebben en voelt of de lagerkelder de juiste temperatuur is. Kortom, in de commercial is te zien hoe Hertog Jan hoogstpersoonlijk gebrouwen wordt.

Expertise en Passie
De brouwers van Hertog Jan hebben het vak in de praktijk geleerd. Ze beperken zich niet tot één discipline, maar zijn juist vertrouwd met alle plekken in de brouwerij. Van moutzolder tot gistkelder. Van brouwzaal tot bottelarij. Zo houd je als brouwer voeling met je vak. Behalve expertise is ook passie een belangrijk ingrediënt van Hertog Jan. Want brouwen doe je niet alleen met je verstand maar ook met je hart.

Arcen
Hertog Jan wordt gebrouwen in het Limburgse Arcen. De omgeving is beroemd om het uitzonderlijk zuivere bronwater dat diep in de bodem zit. Dit is de basis voor het perfecte bier. Hertog Jan bier is vernoemd naar Hertog Jan I van Brabant. In juni 2003 opent de brouwerij het vernieuwde bezoekerscentrum zodat iedereen het brouwproces kan beleven.