Ingezonden persbericht

Persbericht Carmen kiest voor Bookmark

Bookmark interactief marketingbureau voor Glen Dimplex

Carmen introduceert internet loyalty concept gericht op vrouwen

Naarden, 6 mei 2003, Het interactieve marketingbureau Bookmark uit Naarden heeft Glen Dimplex Benelux bv als nieuwe klant, een dochteronderneming van de Ierse multinational Glen Dimplex. Het concern is 's werelds grootste fabrikant van elektrische verwarmingstoestellen en één van de grootste leveranciers van kleine huishoudelijke apparaten. Vanuit Almere is de verkoop- en marketingorganisatie van België en Nederland actief in verschillende markten.

Eén van de succesvolle merken van Glen Dimplex Benelux is Carmen. Carmen is met een innovatief productprogramma het toongevende merk op het gebied van haarverzorging. Naast de bekende krulsets biedt Carmen ondermeer haardrogers, stylers en blaas/krulborstels.

Bookmark heeft voor Carmen een internet loyalty programma ontwikkeld rondom de introductie van de Set-to-go, de eerste "pocket styler" voor onderweg. Koopsters van dit apparaat kunnen zich via www.carmen.nl registreren en ontvangen als welkomstgeschenk een gratis product van HennaPlus. Vervolgens zullen deze klanten door het Carmen Hair Institute naar wens geïnformeerd worden over interessante ontwikkelingen op haarverzorgingsgebied.

Benno de Groot, managing director van Glen Dimplex: "Inmiddels is de internetpenetratie in de Benelux ook bij onze klantengroep 'de zelfbewuste vrouw' zo hoog, dat wij het aandurven om met een 100% internet gerelateerd loyaltyprogramma te komen. De activiteit wordt door onze TV-campagne ondersteund. De eerste reacties van zowel retail als consument zijn onverminderd positief. Natuurlijk gaan wij proberen om deze klanten vast te houden voor Carmen. Ons brede productassortiment biedt hier diverse aanknopingspunten voor."


58f9d85.gif






NOOT AAN DE REDACTIE

Bookmark (www.bookmark.nl) adviseert en assisteert bedrijven bij de organisatie, implementatie en integratie van interactieve marketing strategieën. Kernbegrippen hierbij zijn direct marketing, nieuwe media en loyaliteitsprogramma's. Bookmark werkt voor diverse vooraanstaande bedrijven zoals Brabantia, Center Parcs, Esselte, Grolsch, Philips, Tele Atlas, TPG, Van der Meulen Meesterbakkers en Videoland, en is in zes jaar tijd uitgegroeid tot één van de toonaangevende interactieve marketingadviesbureaus in Nederland.

Voor meer informatie of beeldmateriaal:

Bookmark

Martien Verdeuzeldonk

Commercial Director

e-mail: m.verdeuzeldonk@bookmark.nl

telefoon: 035 - 672 10 00