Ingezonden persbericht


CIS kiest voor de Help Desk & service management software van Axios

Amsterdam, 06-05-2003. De Co-operative Insurance Society (CIS) heeft assyst van Axios Systems geselecteerd ter ondersteuning van alle Help Desk en IT Service Management processen. Dit contract verstevigt de positie van Axios in de internationale verzekerings- en financiële sector.

CIS is 1 van de 5 grootste verzekeraars in het Verenigd Koninkrijk. Zij verzekeren meer dan 1 miljoen motorvoertuigbestuurders en het is een grote leverancier van financiële diensten. Zij beheren meer dan £20 miljard aan kapitaalgoederen voor 5 miljoen klanten.

Het Help Desk personeel van CIS zal assyst gaan gebruiken voor Incident, Problem, Asset en Change Management. Hun werkzaamheden bevatten onder andere het oplossen van storingen en analyse voor de totale IT infrastructuur inclusief ruim 3500 laptops voor de verkooporganisatie.

Er wordt meer en meer een beroep gedaan op de Help Desk doordat de organisatie probeert de kosten laag te houden en de dienstverlening te verbeteren. CIS heeft ongeveer 11.000 personeelsleden, verdeeld over meer dan 140 kantoren.

De organisatie heeft onderzoek gedaan naar diverse software oplossingen, voordat de keuze op assyst is gevallen, een geïntregreerde out-of-the-box oplossing, dit om het veertien jaar oude Infoman systeem van Tivoli te vervangen.

CIS was op zoek naar een flexibele, makkelijk te gebruiken product om de Help Desk te stroomlijnen. Het is belangrijk om incidenten sneller op te lossen en om een enkele bron te hebben met informatie voor ongeveer 45.000 IT assets.

Een belangrijke factor voor de keuze van assyst is de ITIL compatibiliteit.

Ailsa Symeonides, Sales en Marketing Directeur van Axios Systems zei: "ITIL helpt de organisaties de kwaliteit van de IT Service te verbeteren met als oogpunt de kostenbeheersing, systeemcomplexibiliteit, de snelle veranderingen en de groei van de verwachting van de gebruikers. Een van de belangrijkste voordelen van assyst is dat het is ontwikkeld vanaf het begin van de ontwikkeling van ITIL. ITIL is een gebruikt en getest concept voor het efficient beheersen van de IT infrastructuur processen.

CIS is van plan om assyst te gebruiken voor het bijhouden van Service Level Agreements (SLA's) met zowel interne als externe leveranciers.

Uitgebreide management informatie zal worden gegenereerd met behulp van Crystal Reports, het product zal gekoppeld worden aan IBM OS 390 (ZOS) Server Operating System en een DB2 database.

Symeonides voegt toe: "We zijn verheugd dat CIS voor assyst heeft gekozen om ervoor te zorgen dat hun IT Help Desk probleemloos verloopt. Deze opdracht voegt wederom een beursgenoteerd bedrijf toe aan onze lijst met klanten en het versterkt onze positie in de verzekerings- en financiële sector."

Over Axios Systems:

Axios Systems is één van de marktleiders op het gebied van IT Service Management oplossingen. Met assyst biedt Axios Systems een volledig geïntegreerde helpdesk en Service Management software-applicatie. Axios Systems is in 1988 opgericht in de U.K. en heeft meerdere vestigingen in Europa en Noord Amerika.


--EINDE Persbericht--

Voor meer informatie over Axios Systems kunt u kijken op www.axiossystems.com/nl of contact opnemen met Erwin Angelier, marketing manager Benelux & Nordics. Telefoon: 0031-20-5210290. Voor meer informatie over CIS kunt u kijken op www.cis.co.uk

---- --