Ingezonden persbericht

TELINDUS integreert proviso-oplossing van quallAby voor meting van netwerkprestaties vanuit internationaal TELINDUS-servicecentrum

Quallaby verstevigt positie op markt voor beheerde netwerkdiensten met PROVISO 3.3, waarmee Telindus zijn klanten verslag kan uitbrengen over de prestaties van hun netwerk

7 May 2003 - Quallaby, aanbieder van oplossingen voor netwerkbeheer, heeft bekendgemaakt dat Telindus, een belangrijke Europese aanbieder van netwerken, beveiliging en solutions, heeft gekozen voor het PROVISO-platform van Quallaby voor meting van de netwerkkwaliteit. Vanuit het International Service Centre in het Belgische Leuven verzorgt Telindus het externe netwerkbeheer op afstand voor zijn klanten.

Het servicecentrum van Telindus verzorgt uiteenlopende diensten voor grote bedrijven en multinationals. PROVISO maakt het voor Telindus mogelijk om zijn klanten verslag uit te brengen over de werking van hun netwerk. Telindus heeft meer dan dertig jaar ervaring met dit soort dienstverlening en heeft hiervoor zelfs een speciaal servicecentrum opgericht. De dienstverlening omvat netwerkbeveiliging, prestatiebeheer en beheer van storingsmeldingen, inventarisatie en administratie van netwerkapparatuur, risicobeheer, het geven van meldingen en waarschuwingen, het opstellen van diagnoses op maat en de tussenkomst van Telindus bij netwerkproblemen, tot en met het change-management van externe configuraties.

Voor de juiste invulling van deze uitgebreide dienstverlening was het van groot belang om de juiste oplossing te kiezen voor het houden van toezicht op de netwerkprestaties. Deze oplossing moest in staat zijn om in real time de kwaliteit van het netwerk van de klant te bewaken en controleren. Na bestudering van het aanbod van de belangrijkste spelers op dit gebied koos Telindus voor de PROVISO-oplossing van Quallaby door de flexibiliteit van de architectuur, de eenvoudige integratie in het platform van het servicecentrum en de uitgebreide ervaring die Quallaby had opgedaan bij een aantal van de grootste internationale netwerkoperators en serviceproviders.

"Wij waren op zoek naar een oplossing waarmee we tegelijk de prestaties van de netwerken op locatie bij onze klanten konden bewaken en waarmee we deze klanten een krachtige rapportagetool konden bieden die in real time de status van hun eigen netwerk kon aangeven. PROVISO van Quallaby voldoet perfect aan deze eisen", legt Dirk Peeters uit, Director International Service Centre, Integration and Managed Services.

"We zijn nu in staat om grote ondernemingen en multinationals een volledige dienstverlening te bieden op het gebied van prestatiebeheer. De klant kan zich dus maximaal concentreren op zijn kernactiviteiten, terwijl wij voor hun netwerk zorgen".

Telindus gebruikt de gedistribueerde, open architectuur van PROVISO 3.3 om daarmee de doorstroming te meten van een aantal heterogene netwerkapparaten en om zijn klanten rapporten op maat te bieden, in real time. De DataLoad- en DataChannel-rapportagemodules van PROVISO worden rechtstreeks op het TSP (Telindus Service Platform) geïnstalleerd. Dit is het platform dat instaat voor het extern beheer en dat in verbinding staat met het netwerk van de klant. Met behulp van de PROVISO-datamart kan Telindus allerlei gegevens over de netwerkprestaties koppelen aan gegevens over storingen, configuraties en klanten. Op deze manier wordt in real time een totaalbeeld van het netwerk, van de diensten en van het niveau van die diensten verkregen. De rapportage-interface is toegankelijk voor de integrator en de klant via een beveiligde webinterface. Langs deze weg kunnen op verzoek allerlei gedetailleerde rapporten worden gegenereerd.

"De samenwerking met Telindus bij de implementatie van een oplossing voor prestatiebeheer en rapportage in het grootste controlecentrum van Europa onderstreept onze wens om de kennis en ervaring van Quallaby neer te zetten op de snelgroeiende markt voor 'managed services'. Grote bedrijven die voor hun diensten een optimale kwaliteit verlangen en die hun investeringen in computers en netwerken willen reduceren, zullen in toenemende mate kiezen voor uitbesteding aan bedrijven als Telindus. En bij uitbesteding is een oplossing onontbeerlijk die ervoor zorgt dat zowel de serviceprovider als de klanten kunnen zien hoe de verschillende diensten presteren. Quallaby biedt een unieke transparantie van de servicekwaliteit", bevestigt François Amadéi, Quallaby Manager voor Zuid-Europa en de Benelux.

TELINDUS
De beursgenoteerde Telindus Group (Euronext Brussel: TEL) is gevestigd in België en is een Europees expert op het gebied van data- en telecommunicatienetwerken. Telindus is leverancier en fabrikant van ICT-diensten en -oplossingen en beschikt over een uitgebreide ervaring met alle moderne telecommunicatietoepassingen en -technologieën, waaronder LAN, MAN, WAN, internet, netwerktoegang en -beveiliging, VOIP, VPN, en vaste en mobiele communicatie. De Telindus Group werd in 1969 opgericht en telt meer dan 2300 medewerkers in zestig vestigingen in zestien landen. Voorts wordt samengewerkt met een uitgebreid net van vertegenwoordigers op alle continenten. Telindus heeft uiteenlopende klanten en kan zowel regionale als pan-Europese referenties voorleggen in vrijwel alle industriële sectoren. Het hoofdkantoor van Telindus is gevestigd in Heverlee bij Leuven, Geldenaaksebaan 335, B-3001, België. Meer informatie over de netwerk- en beveiligingsoplossingen van Telindus vindt u op www.telindus.com .

QUALLABY
Quallaby Corporation is een belangrijke leverancier van oplossingen voor rapportage omtrent de prestaties van netwerken, systemen en toepassingen, en het beheer van Service Level Agreements. Deze oplossingen maken het voor operators en internetaanbieders mogelijk om de inkomsten uit hun netwerkinfrastructuur te optimaliseren en de tevredenheid onder de klanten te verhogen.

PROVISO importeert en integreert gegevens in een datamart (op basis van Oracle) voor de modellering van servicecontracten. Op deze manier worden de netwerkprestaties gerelateerd aan het serviceniveau dat de operator aanbiedt. Tot de Europese klanten van Quallaby behoren: France Telecom (Equant, Transpac, Expertel Services & FM, Orange, Business Branch), de LDCOM-groep (Kaptech, 9 Telecom, FirstMark en Belgacom), UUNET, Deutsche Telecom (T-Systems, Siris, Multilink), Retevision, Telefonica, Telia (Skanova), Portugal Telecom en Matav. Het hoofdkantoor van Quallaby bevindt zich in Lowell (Massachusetts). Quallaby heeft vestigingen in Frankrijk, Duitsland, Californië, Colorado, Texas en Virginia. www.quallaby.com

Contactpersonen voor de media:

AxiCom Benelux, Peter Smit
Tel: +31 (0) 70 312 0380
Fax: +31 (0) 70 312 0381
Email: kellie.collier@axicom.com