Nationale-Nederlanden

Nationale-Nederlanden gaat samenwerkingsverband aan met ArboNed en Keerpunt
07-05-2003
Nationale-Nederlanden, ArboNed en Keerpunt gaan een samenwerkingsverband aan om werkgevers integraal van dienst te zijn op het gebied van ziekteverzuim. Na de zomer introduceren de partijen een totaalpakket. Dit pakket regelt voor de werkgever alle zaken rondom verzuim in één keer en administratief eenvoudig, van loondoorbetaling en verzuimmanagement tot en met preventie en reïntegratie. Nationale-Nederlanden en ArboNed zijn op hun terrein allebei grote spelers. ArboNed telt als Arbodienst meer dan 60.000 klanten met ruim
1,1 miljoen werknemers. Nationale-Nederlanden is een vooraanstaande aanbieder van verzuim- en inkomensverzekeringen. Keerpunt is het bedrijf dat reïntegratieactiviteiten voor Nationale-Nederlanden verricht.
Door het aangaan van een intensieve samenwerking spelen Nationale-Nederlanden, ArboNed en Keerpunt in op de toenemende behoefte van werkgevers aan ondersteuning en administratief gemak op het gebied van verzuim. Met het totaalpakket wordt direct na de ziekmelding zowel het proces van verzuimmanagement als het proces van claimafwikkeling gestart.
Na de ziekmelding worden werkgever en werknemer door een deskundig team begeleid. Daarnaast maakt een gunstige vergoedingsregeling voor reïntegratieactiviteiten, zoals psychische en fysieke trainingen, onderdeel uit van het pakket. Door de bundeling van de kennis en ervaring van Nationale-Nederlanden, ArboNed en Keerpunt worden de kosten van ziekteverzuim gereduceerd.

In de complexe wereld van verzuim en reïntegratie krijgt de werkgever een compleet pakket van producten en diensten, die volledig op elkaar zijn afgestemd. Een pakket dat leidt tot administratieve en financiële voordelen voor de werkgever en waarmee hij uiteraard voldoet aan de (toekomstige) wettelijke verplichtingen.