XS4ALL

XS4ALL VERBETERT SERVICE CENTRE


7 mei 2003


Via het Service Centre van XS4ALL kunt u online allerlei eigenschappen van uw abonnement beheren en wijzigen. XS4ALL heeft enkele zaken verbeterd en toegevoegd aan het Service Centre. Zo kunt u vanaf nu zelf, online, uw wachtwoord wijzigen als u dat kwijt bent. XS4ALL heeft daarnaast verbruikstatistieken geïntroduceerd zodat klanten met een ADSL abonnement makkelijk inzicht kunnen krijgen in de hoeveelheid dataverkeer die zij genereren. Ook zijn er verbeteringen aangebracht in de spamfilters die XS4ALL aan klanten ter beschikking stelt.

Zelf wachtwoord wijzigen:

Voorheen konden klanten die het wachtwoord van hun beheeraccount kwijt waren dat alleen via XS4ALL laten wijzigen, na het faxen van een copy van een geldig legitimatiebewijs. Klanten van XS4ALL die hun wachtwoord kwijt zijn kunnen vanaf nu zelf online hun wachtwoord wijzigen. Op het inlogscherm van het Service Centre van XS4ALL kunt u de optie 'wachtwoord vergeten' aanklikken. U wordt dan gevraagd de loginnaam van uw beheeraccount in te vullen. U krijgt vervolgens automatisch een e-mail toegestuurd naar uw beheeraccount met daarin een url. Als u de url volgt komt u op een speciale pagina van het Service Centre, waar u gevraagd wordt uw relatienummer en postcode/huisnummer in te vullen. U vindt uw relatienummer op de factuur die u van XS4ALL krijgt. Als u deze gegevens hebt ingevuld, wordt een nieuw wachtwoord gegenereerd en krijgt u de gelegenheid het wachtwoord te accepteren, danwel te wijzigen en vervolgens te accepteren.

De mogelijkheid om zelf het wachtwoord van uw beheeraccount te wijzigen werkt alleen als uw mailclient en inbelinstellingen goed geconfigureerd zijn en u dus wel toegang heeft tot internet en uw e-mail nog kunt ophalen. Informatie over wat u moet doen als dit niet het geval is vindt u hier:
http://www.xs4all.nl/helpdesk/eerstekeer/vragen.html#5

Vebruikstatistieken ADSL dataverkeer:

XS4ALL heeft voor haar ADSL klanten de mogelijkheid gecreëerd via hun eigen verbruikstatistieken inzicht te krijgen in de hoeveelheid dataverkeer die gebruikers genereren. Zo kunnen abonnees met Lite ADSL controleren of de hoeveelheid dataverkeer die ze genereren binnen de vastgestelde datalimiet van 2 GB per maand valt. Klanten met Basic en Fast ADSL kunnen controleren hoe hun verbruik zich verhoudt tot de Fair Use policy. Met de term 'dataverkeer' wordt bedoeld de hoeveelheid data die wordt ontvangen (downstream) via uw internetverbinding.
U kunt de statistieken inzien in het Service Centre van XS4ALL onder het kopje 'ADSL verbruikstatistieken': https://service.xs4all.nl/

XS4ALL hanteert voor haar Basic en Fast ADSL abonnementen geen datalimiet, maar een Fair Use policy. Een Fair Use policy houdt in dat er geen vaste limiet is gesteld aan de hoeveelheid dataverkeer gegeneerd via uw ADSL verbinding. Als een verbinding significant meer dataverkeer genereert dan de gemiddelde ADSL verbinding met de betreffende abonnementsvorm, kan XS4ALL contact opnemen met de abonnee en deze verzoeken het gebruik aan te passen.

XS4ALL meet het dataverkeer niet zelf maar verkrijgt deze informatie vanuit het ADSL netwerk van KPN. Ieder IP pakket bevat informatie die aangeeft hoeveel data het pakket bevat. Deze gegevens worden geaggregeerd en per uur per aansluiting naar XS4ALL verzonden. XS4ALL verwerkt de gegevens en maakt ze individueel inzichtelijk. XS4ALL stelt deze gegevens niet ter beschikking aan derden. Uw privacy is gegarandeerd.

Meer informatie over de verbruikstatistieken vindt u in de FAQ: http://www.xs4all.nl/adsl/faq.php#fairuse1

Wijzigingen XS4ALL spamfilters:

Om de filtering van spam verder te verbeteren, en een beter inzicht te krijgen in de kwaliteit van de filtering, is de samenstelling van de standaardprofielen van de spamfilters die XS4ALL gebruikt veranderd.

De samenstelling van de profielen en een toelichting bij de gebruikte DNS blocklists zijn te vinden in het Service Centrum onder 'spamfilters'. https://service.xs4all.nl/

Klanten die het 'XS4ALL Standaardprofiel' gebruiken hoeven niets te doen.

Voor klanten die het profiel 'Headermarkering Algemeen' gebruiken kan het nodig zijn bestaande procmail- of mail-client filters die naar specifieke blocklists in de headers kijken aan te passen.

Klanten die het profiel 'Blokkeren Algemeen' gebruiken wordt aangeraden de toelichting bij de diverse blocklists in het Service Centrum te lezen. Het 'Blokkeren Algemeen' profiel bestaat nog steeds uitsluitend uit blocklists met technische criteria.

Er worden uiteraard geen wijzigingen aangebracht in profielen die door klanten zelf zijn samengesteld. Ook niet als dat profiel gebaseerd is op een van de oorspronkelijke standaarprofielen.

Meer informatie over de XS4ALL spamfilters vindt u op: http://www.xs4all.nl/helpdesk/mail/spamfilter_faq.html

Meer informatie over spam vindt u op:
http://www.xs4all.nl/helpdesk/mail/spam_faq.html

XS4ALL blijft werken aan verbetering en uitbreiding van het Service Centre. Nieuwe ontwikkelingen zullen via http://www.xs4all.nl en de nieuwsbrief worden aangekondigd.