Gemeente Hulst


Persbericht - 07.05.2003

Cliëntenplatform Sociale Zekerheid

Als gevolg van de herindeling gaan Cliëntenplatform Hulst en Platform Sociale Zekerheid Hontenisse op in één nieuwe organisatie, genaamd Cliëntenplatform Sociale Zekerheid Hulst.
Op 8 mei 2003 wordt het Cliëntenplatform Sociale Zekerheid Hulst geïnstalleerd. Op deze dag vindt het eerste overleg plaats met de wethouder van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, dhr. F. van Driessche. Dit overleg vindt plaats in het stadhuis te Hulst om 9.00 uur. Het Cliëntenplatform zal een aantal malen per jaar overleg plegen met de wethouder. Dit heeft onder meer ten doel om vragen van het platform te beantwoorden en om in een vroegtijdig stadium met het platform te overleggen over wets- en beleidswijzigingen.

Het platform behartigt de belangen van de uitkeringsgerechtigden van de gemeente Hulst. Niet alleen de uitkeringsgerechtigden van de gemeente, maar ook de andere minima kunnen op ondersteuning vanuit het platform rekenen.
De komende tijd gaat het Cliëntenplatform Sociale Zekerheid Hulst zich bezighouden met meerjarige kwijtschelding, het in beeld brengen van de gevolgen van de nieuwe Wet Werk en Bijstand. Men is ook erg benieuwd naar de evaluatie van de openstelling van het loket van de afdeling Sociale Zaken en Werkgelegenheid in het gemeentehuis te Kloosterzande.
---

Gemeente Hulst Team Voorlichting
Micaëla Van Bunder.
Tel : 0114-389146
Gsm : 06-51427331
Fax : 0114-314627
Email: mbe@gemeentehulst.nl