Gemeente Hulst
Persbericht - 07.05.2003
Cliëntenplatform Sociale Zekerheid
Als gevolg van de herindeling gaan Cliëntenplatform Hulst en Platform
Sociale Zekerheid Hontenisse op in één nieuwe organisatie, genaamd
Cliëntenplatform Sociale Zekerheid Hulst.
Op 8 mei 2003 wordt het Cliëntenplatform Sociale Zekerheid Hulst
geïnstalleerd. Op deze dag vindt het eerste overleg plaats met de
wethouder van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, dhr. F. van Driessche.
Dit overleg vindt plaats in het stadhuis te Hulst om 9.00 uur.
Het Cliëntenplatform zal een aantal malen per jaar overleg plegen met
de wethouder. Dit heeft onder meer ten doel om vragen van het platform
te beantwoorden en om in een vroegtijdig stadium met het platform te
overleggen over wets- en beleidswijzigingen.
Het platform behartigt de belangen van de uitkeringsgerechtigden van
de gemeente Hulst. Niet alleen de uitkeringsgerechtigden van de
gemeente, maar ook de andere minima kunnen op ondersteuning vanuit het
platform rekenen.
De komende tijd gaat het Cliëntenplatform Sociale Zekerheid Hulst zich
bezighouden met meerjarige kwijtschelding, het in beeld brengen van de
gevolgen van de nieuwe Wet Werk en Bijstand. Men is ook erg benieuwd
naar de evaluatie van de openstelling van het loket van de afdeling
Sociale Zaken en Werkgelegenheid in het gemeentehuis te Kloosterzande.
---
Gemeente Hulst Team Voorlichting
Micaëla Van Bunder.
Tel : 0114-389146
Gsm : 06-51427331
Fax : 0114-314627
Email: mbe@gemeentehulst.nl