Ingezonden persbericht


persbericht

Bunnik, donderdag 8 mei 2003

websites moeten integraal onderdeel zijn van communicatie voor succes

Rol communicatiebureaus steeds groter bij internetcommunicatie

Bij veel bedrijven staat de website nog steeds eenzaam binnen de corporate communicatie. Internet wordt nog als doel ingezet, en niet als middel om een boodschap over te brengen. Met als gevolg dat boodschap en design van de site niet aansluiten op de algehele boodschap en huisstijl. Hierdoor verliest de website effectiviteit en meerwaarde.

Aanwezigheid voorop

In de jaren van de hoogconjunctuur wilde elk bedrijf een website hebben. Hier hebben kleine net beginnende webbouwers goed op kunnen inspelen. Er werd gedaan wat de klant wilde: een leuke flitsende site met wat interactieve toepassingen. Aanwezigheid stond voorop. Een vraag als: wat willen we eigenlijk bereiken met de website, kwam niet aan de orde. Communicatiebureaus werden voor het maken van een website voorbij gelopen, want: wat wisten die nou van internet? En in de begin jaren wisten communicatiebureaus ook weinig van internet af.

Teleurstelling over effectiviteit

Nu de conjunctuur aan het terug lopen is wordt de vraag: wat willen we eigenlijk met de website, steeds krachtiger. Er moeten resultaten uit de website gehaald worden. Aanwezigheid op het internet is belangrijk, mits de site een toegevoegde waarde heeft voor het bedrijf. Vaak is er ook teleurstelling over de effectiviteit van de website. Verwachte reacties blijven uit en het beheersen van de inhoud blijkt toch moeilijker dan gedacht.

Rol communicatiebureaus

Communicatiebureaus hebben de laatste jaren steeds meer kennis en ervaring opgedaan met het medium internet. Ze zijn beter bekend met de mogelijkheden en onmogelijkheden bij de inzet van een website. Hierdoor zijn communicatiebureaus steeds beter in staat doelstellingen te formuleren en positioneringen vorm te geven aan het medium internet. En dat is wat bedrijven willen: doelstellingen geven richting aan resultaten. En positionering van het bedrijf, met alle communicatiemiddelen op elkaar afgestemd, versterken het resultaat.

Partnerships met internetdienstverleners

De verschuiving is zichtbaar dat bedrijven hun internetcommunicatie-vraagstukken vaker bij een bureau neerleggen. Communicatiebureaus blijven zich daarbij richten op hun kerntaken: advies en ontwerp. Met als gevolg dat zij op zoek gaan naar internetdienstverleners voor de taken: realisatie en implementatie. Hierdoor worden communicatiebureaus vaker opdrachtgever voor internetdienstverleners. Bij deze ontwikkeling is het aangaan van samenwerkingsovereenkomsten tussen communicatiebureaus en internetdienstverleners een cruciale ontwikkeling.

Over Neximus

Neximus is sinds 1997 een gespecialiseerde internetdienstverlener. Neximus adviseert, realiseert en integreert webtoepassingen. De focus ligt hierbij op het ontsluiten van (digitale) informatie. Organisaties worden sneller, effectiever en klantvriendelijker door het ontsluiten van informatie voor de medewerkers en klanten. Neximus werkt met en voor de top van het Nederlandse bedrijfsleven en de overheid.

einde bericht

meer informatie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Tom Steenbakkers, 030 - 659 26 36, t.steenbakkers@neximus.com

Internet: www.neximus.com