Ariba zorgt voor betere ondersteuning bij het inkopen van diensten

Nieuwe oplossing onderdeel van Ariba Spend Management

Schiphol-Rijk, 13 mei 2003 - Ariba, leverancier van oplossingen op het gebied van Enterprise Spend Management, heeft vandaag tijdens haar LIVE 2003-conferentie in Hollywood een aantal belangrijke upgrades bekendgemaakt. Deze zorgen ervoor dat klanten van Ariba beter kunnen omgaan met de complexiteit die het inkoopmanagement van diensten met zich meebrengt.

Ariba is de eerste leverancier die klanten de mogelijkheid biedt om - binnen een geïntegreerd platform - het volledige inkoopproces van diensten te managen, op diverse niveaus binnen de onderneming. Te denken valt aan categorieën als IT en business consultancy, facility management, service en onderhoud, juridische diensten, reizen en marketing. De flexibiliteit om aan de specifieke behoeften voor deze categorieën tegemoet te komen, blijft hierbij behouden.

"Het is bekend dat bedrijven gemiddeld een derde tot 50% van hun kosten spenderen aan de inkoop van diensten en deze categorie groeit alleen nog maar door. Toch vallen deze uitgaven nog vaak buiten de traditionele procurementsystemen, door de complexiteit, de variatie en de fragmentatie van de processen", zegt Christa Degnan, Research Director bij de Aberdeen Group.

"Met de nieuwe aankondigingen brengt Ariba het inkoopmanagement van diensten op een hoger niveau", zegt Michael Schmitt, Executive Vice-President Marketing van Ariba. "Ariba Spend Management zorgt ervoor dat bedrijven deze complexe en ongecontroleerde uitgavencategorie 'diensten' kunnen onderbrengen in een geïntegreerde Enterprise Spend Management-oplossing."

Nieuwe features
De uitgebreide Ariba Spend Management-oplossing omvat features als:
* ondersteuning voor inkopen zonder PO-nummer;
* Supplier Collaboration: waardoor zowel leverancier als inkoper inzicht hebben in contractuele afspraken;
* volledige ondersteuning van alle mogelijke 'soorten' prijsafspraken;
* Service Level/ Milestone Agreements: automatisch inzicht in het naleven van contractafspraken, doordat afspraken en verplichtingen worden bijgehouden;
* inzicht in alle uitgavencategorieën op de verschillende niveaus binnen een onderneming. Middels analysetools kan worden bekeken waar besparingen mogelijk zijn. De oplossing zal naar verwachting vanaf juni dit jaar beschikbaar zijn.

Over Ariba
Ariba, Inc. is de belangrijkste leverancier op het gebied van toepassingen voor Enterprise Spend Management (ESM). Ariba ondersteunt bedrijven die spend management willen ontwikkelen en benutten als kerncompetentie gericht op het significant verbeteren van bottom-line resultaten. Ariba spend management software en services stellen bedrijven in staat om hun organisatie en processen zodanig in te richten dat de totale uitgavencyclus centraal wordt gesteld met als doelstelling het realiseren van efficiency-verbeteringen en structurele besparingen.