Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Eindhoven, 13 mei 2003

Soleilcheque een groot succes
Al 20.000 overnachtingen met de Soleilcheque

Vacansoleil heeft onlangs de 20.000ste Soleilcheque verkocht. De Soleilcheque is een cheque voor reiziger die zelf met auto en eigen caravan of tent op pad gaat. De doe-het-zelf kampeerder kan in het voor- en naseizoen, zonder te reserveren, met de Soleilcheque extra voordelig terecht op een groot aantal drie of viersterren campings uit de Vacansoleil Camping Holidays brochure. De cheque kost 12 euro en geeft recht op een staanplaats voor tent of caravan inclusief 2 volwassenen, plaats voor de auto en elektriciteit.

Vacansoleil brengt de Soleilcheque vanaf het seizoen 2000 op de markt en sinds de introductie ervan is een duidelijke stijging van de vraag waarneembaar. Ten opzichte van vorig jaar mei is het aantal verkochte Soleilcheques met 30% toegenomen. De verklaring voor de toenemende populariteit van de Soleilcheque hangt mede samen met de hoge kijkcijfers van het RTL4 reisprogramma Campinglife waar Vacansoleil hoofdsponsor van is.

Er gaan jaarlijks ongeveer 5,5 miljoen Nederlanders kamperen en daarvan heeft het overgrote gedeelte een eigen tent of caravan. Daarnaast neemt het aantal deelnemende campings toe zodat men met de Soleilcheque op steeds meer bestemmingen vakantie vieren kan.

Ongeveer 40% van de verkoop van de Soleilcheque verloopt via de ANVR reisbureau's.