Ingezonden persbericht


FINEOS INTRODUCEERT NIEUWE VERSIE PAKKET VOOR LEVENSVERZEKERAARS

Utrecht (Nederland), 13 mei 2003 FINEOS, een toonaangevende ontwikkelaar van bank- en verzekeringssoftware, introduceert FINEOS Life 4.0, een front en back office-systeem dat is ontworpen om het verkooptraject, de dienstverlening en het productbeheer van levensverzekeraars te ondersteunen en te verbeteren.

De release van FINEOS Life 4.0 is de eerste in een serie van zes productintroducties met bedrijfsoplossingen. De overige vijf verticale oplossingen zijn: FINEOS Pensions, FINEOS Insure, FINEOS Banking, FINEOS Lending en FINEOS Employee Benefits. De komende maanden zullen deze oplossingen gefaseerd worden geïntroduceerd.

FINEOS Life combineert diverse reeds geïntegreerde productcomponenten die afzonderlijk van elkaar kunnen functioneren, maar een bedrijfsbrede oplossing vormen als ze allemaal worden geïmplementeerd. FINEOS Life bestaat uit de volgende componenten:

* Front Office, biedt specifieke ondersteuning voor de volledige cyclus rond het indienen van aanvragen tot schadevergoeding, transacties rond aflossingen en vervaldata voor zowel groepen als individuen. Daarnaast beschikt het pakket ook over de generieke functionaliteit voor casusbeheer, campagnebeheer, beeldvormings- en documentbeheer.

* Back Office, een serie contractbeheerapplicaties voor de volledige cyclus, inclusief ondersteuning voor productontwikkeling, machtigingen, premie incassering, offertes, rekeneenheden en fondsenbeheer.
* Internetportalen, diverse gebruikersspecifieke portalen voor klanten, tussenpersonen en personeel in het veld.

* Systeemintegratie, voor backoffice-administratiesystemen voor levens-verzekeraars.
FINEOS Life maakt het voor klanten mogelijk om de overgang te maken van hun verouderde systemen naar één systeem dat de huidige bedrijfsomgeving, waarin verzoeken via verschillende kanalen binnenkomen, goed aankan. Doordat bedrijfshandelingen van de front tot de back office en voor alle kanalen worden geïntegreerd, kunnen ondernemingen profiteren van de voordelen van lagere overheadkosten, grotere flexibiliteit, en toegenomen mogelijkheden om snel te reageren op marktveranderingen.

FINEOS Life richt zich vooral op de markt voor Europese levensverzekeringsadministratiesystemen. Volgens Datamonitor, een marktanalyse bureau, ging er in 2002 circa 3.588 miljoen Amerikaanse dollar om in de markt voor de vervanging van verouderde
polisadministratiesystemen. Naar verwachting zal dit cijfer tot 2004 jaarlijks 4,6 procent toenemen.

Michael Kelly, CEO van FINEOS zegt: "De acquisitie, de dienstverlening en de administratie van levensverzekeringen is een complexe materie. Levensverzekeraars hebben behoefte aan oplossingen voor hun specifieke behoeften. Het is te lang zo geweest dat IT-projecten voor levensverzekeraars mislukten omdat het hun software leveranciers ontbrak aan hoogwaardig kennis op dit gebied. Te vaak werden IT-systemen te vroeg in gebruik genomen na dure, tijdvretende aanpassingen. De reeds bewezen snelle terugverdientijd van FINEOS-systemen zal elk hoofd IT en Informatievoorziening bij een levensverzekeraar aanspreken. Daarom hebben we onze pakketten ook opgedeeld in afzonderlijke pakketten, om tegemoet te komen aan de specifieke behoeften van levensverzekeraars."

FINEOS Life is bij Allianz Nederland al meer dan een jaar in gebruik, waar het pakket de acquisitie- en verkoopfunctionaliteit sterk uitbreidt, de polisbeheer-capaciteit vergroot en productontwikkeling versnelt. De verzekeraar ontving zelfs de 'financial product of the year'-prijs van het blad Money voor de nieuw levens- en pensioenproducten die met FINEOS Life zijn geïntroduceerd.

FINEOS
FINEOS Corporation is een toonaangevend ontwikkelaar van innovatieve softwareoplossingen voor banken en verzekeringsmaatschappijen. FINEOS-producten omvatten software voor klantenbeheer, automatisering van bedrijfsprocessen en productbeheerssystemen
In de front office stellen deze oplossingen banken en verzekeraars in staat contacten van de organisatie met klanten doelmatig op te bouwen en te onderhouden, de serviceniveaus te verbeteren en de operationele kosten terug te dringen. In de back office bieden de FINEOS-oplossingen mogelijkheden tot snelle productontwikkeling en onderhoudscapaciteit. FINEOS-producten kunnen afzonderlijk ingezet worden als specifieke oplossing of gezamenlijk als complete ondernemingsbrede oplossing. Ze kunnen gebruikt worden in alle kanalen en vestigingen van bedrijven, zoals bijkantoren, call centers en internet en de oplossingen zijn op afstand toegankelijk voor medewerkers, tussenpersonen en klanten.

Klanten van FINEOS zijn de toonaangevende financiële instellingen, zoals ABN AMRO, Allianz, Fortis Inc, Skandia en de Zürich Financal Services Group. FINEOS, een privé-onderneming, heeft vestigingen in Ierland, Nederland, Scandinavië en de Verenigde Staten. Meer informatie is te vinden op: www.FINEOS.com


---
Informatie voor de pers:
Lubbers & De Jong B.V.
Yvon Reitsma
t: 0031 (20) 421 05 65
e: yvon@l-dj.nl

---