Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

DataDistilleries door Datamonitor en Forrester genoemd als toonaangevend leverancier van 'analytische CRM-oplossingen zoals ze behoren te zijn'

Datamonitor voorspelt in nieuw rapport groei van internationale analytische markt naar $ 4 miljard in 2006 - en noemt DataDistilleries marktleider op dit gebied

Amsterdam, 14 mei 2003 - DataDistilleries, marktleider op het gebied van voorspellende, real-time analytische oplossingen, is door het internationale IT-onderzoeksbureau Datamonitor aangemerkt als marktleider op het gebied van analytische CRM. In het op 8 mei gepubliceerde rapport wordt DataDistilleries aangeduid als 'het beste voorbeeld van een leverancier die analytische oplossingen biedt zoals ze behoren te zijn.' De aanbeveling komt kort na een ander recent rapport, van onderzoeksbureau Forrester, waarin DataDistilleries 'een topkeuze voor 2003' wordt genoemd. De analytische oplossingen van DataDistilleries integreren naadloos met bestaande infrastructuren als datawarehouses en call centers, en hebben bewezen zichzelf binnen zes tot negen maanden terug te verdienen.

Het rapport van Datamonitor stelt dat 'SAS, Siebel en Microsoft zouden kunnen leren van de jonge honden'. IT- analist en auteur van het rapport Ahmed Siddiqui legt uit: "Analytische CRM biedt een manier om meer waarde te genereren uit bestaande investeringen. DataDistilleries begrijpt precies wat de rol is van data binnen een onderneming, en kan anderen veel leren op het gebied van gerichte oplossingen die waarde creëren in plaats van verloren laten gaan. DataDistilleries maakt intelligente real-time toepassingen die marketeers in staat stellen de juiste klanten op exact het juiste moment te benaderen."

Met de analytische software van DataDistilleries kunnen bedrijven het individuele gedrag en de behoeften van hun klanten voorspellen en deze informatie vervolgens inzetten om meer gerichte aanbiedingen te doen aan klanten in het call center, de internetsite en in marketingcampagnes. Door effectiever klantcontact neemt de verkoop toe en kunnen marketingkosten worden gereduceerd, wat leidt tot meer winstgevende klantrelaties.

"Bedrijven investeren minder in grote operationele CRM-systemen, maar kiezen voor analytische software om hun bestaande omgeving optimaal te benutten", aldus Marcel Holsheimer, president en oprichter van DataDistilleries. "Dit is de ware kracht van voorspellende analytische software: bedrijven helpen waarde te creëren vanuit hun bestaande gegevens. We zijn verheugd dat DataDistilleries door zowel Datamonitor als Forrester genoemd wordt als een bedrijf om in de gaten te houden. Gezien het feit dat analytische CRM een snelgroeiende markt is, bevinden we ons dan ook in een uitstekende positie. Onze bewezen technologie biedt bedrijven aanzienlijke voordelen - en die zijn al op korte termijn te realiseren. We hopen de reeds behaalde successen nog verder te kunnen uitbouwen."
###
Over DataDistilleries
DataDistilleries is marktleider op het gebied van voorspellende, real-time analytische software. DataDistilleries 3 analyseert klantgegevens en voorspelt het gedrag, de behoeften, risico's en winstgevendheid van individuele klanten. Op basis van deze kennis bepaalt de software automatisch wat de beste (commerciële) actie is tijdens elk klantcontact, zodat verbeterde cross-selling, klantbehoud, fraude detectie en credit scoring wordt gerealiseerd.
DataDistilleries optimaliseert de bestaande infrastructuur, zoals campagne managers, call centers en marketingdatabases. Gebruikers profiteren van verbeterde conversie op campagnes, lagere marketing- en verkoopkosten, verbeterde fraude detectie en toegenomen klanttevredenheid, wat resulteert in maximale klantwinstgevendheid en een snel investeringsrendement. Tot DataDistilleries' klantenkring behoren toonaangevende organisaties zoals ABN AMRO, Banque Populaire, Center Parcs, De Telegraaf, International Masters Publishers, ING Groep, Spaarbeleg (Aegon) en Vodafone. Het hoofdkantoor van DataDistilleries is gevestigd in Nederland, daarnaast zijn er kantoren in Duitsland, Engeland, België en Frankrijk. Website: www.datadistilleries.com .

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
DataDistilleries: Nathalie Hardijzer, tel.: 020 - 5620020 of e-mail: n.hardijzer@datadistilleries.com