Belgacom
Pay&Go: «Bel me, mijn krediet is op...»
10/04/2003
Brussel, 10 april 2003 - Je krediet is op en je wil een
dringende oproep doen? Op 15 mei lanceert Proximus een nieuwe dienst
voor alle Pay&Go-klanten die vergeten zijn hun Pay&Go-kaart te
herladen. Zelfs zonder krediet kan elke Pay&Go-klant dan gratis een
bericht versturen waarmee hij zijn correspondent vraagt hem terug te
bellen.
Elke dag zijn er heel wat houders van voorafbetaalde
kaarten die tot de vaststelling komen dat ze hun mobiele telefoon niet
kunnen gebruiken omdat ze hun Pay&Go-kaart niet tijdig hebben
herladen. Tot hiertoe hadden de klanten geen andere mogelijkheid dan
zo snel mogelijk hun kaart te herladen om verder te kunnen telefoneren
en sms'en te versturen volgens hun behoefte.
Op 15 mei lanceert Proximus een nieuwe dienst, Easy Code 111 gedoopt,
die de Pay&Go-klant die zijn krediet heeft opgebruikt, toelaat een
gratis standaard bericht te versturen met de vraag aan zijn
gesprekspartner om hem terug te bellen. Hoe werkt het? Zeer eenvoudig:
het volstaat #111*nummer van de bestemmeling # op het klavier van de
mobiele telefoon te vormen en op de verzendtoets (groen telefoontje,
yes?) te drukken. De correspondent zal het volgende bericht ontvangen:
«Bericht van (gsm-nummer). Mijn belkrediet is op, bel mij terug.
Pay&Go.».
Dit bericht kan naar om het even welk vast Belgacom nummer of mobiel
Belgisch telefoonnummer worden gestuurd. De dienst Easy Code 111 zal
enkel beschikbaar zijn voor de klanten waarvan het overblijvende
krediet op de Pay&Go-kaart minder dan ? 1 bedraagt, en op voorwaarde
dat de verzender zich in België bevindt. De klant die zijn krediet
heeft opgebruikt, zal deze dienst maximaal 5 keer tot de volgende
herlading kunnen gebruiken.
Ter herinnering: Pay&Go beschikt over een zeer uitgebreid aantal
herlaadmogelijkheden: de klant kan de kaart herladen door middel van
een Pay&Go-herlaadkaart, via een Bancontact/Mister Cash-verdeler, via
een openbare telefooncel van Belgacom met Proton, via internet of via
zijn gsm.
Tevens zal vanaf juni e.k. zal het herlaadbedrag van ? 12,50 worden
vervangen door een bedrag van ? 15, waardoor het oproepkrediet wordt
verhoogd. Pay&Go-klanten hebben de keuze tussen de volgende
herlaadbedragen: ? 15, ? 25 en ? 50 (+? 5).
Ten slotte zal Proximus, zoals al aangekondigd aan zijn abonnees,
vanaf 15 mei 2003 de piekuren aanpassen voor zijn Pay&Go-klanten en
abonnees. Vanaf deze datum zullen de piekuren lopen van 7 uur tot
19.00 uur, van maandag tot vrijdag. Voor de Pay&Go Student-klanten
lopen de piekuren van 7 uur tot 16.00 uur, van maandag tot vrijdag.
Tot hiertoe liepen de piekuren vanaf 8 uur s' morgens.
De Pay&Go-tarieven vanaf 15 mei 2003. Prijs per
minuut berekend per seconde vanaf de 61ste seconde, BTW inbegrepen.