T-MOBILE
LET OP: LAATSTE VERSIE!!
Den Haag, 15 mei 2003
T-Mobile Netherlands groeit snel in omzet, klanten en
naamsbekendheid
T-Mobile Netherlands heeft in het eerste kwartaal van 2003 een
spectaculaire groei geboekt. Het aantal klanten steeg in de eerste
drie maanden van 2003 met 190.000 tot 1,626 miljoen. De bruto omzet
steeg met 58% ten opzichte van het eerste kwartaal van 2002. T-Mobile
bewijst daarmee zijn nadrukkelijke nummer drie positie op de
Nederlandse markt in zowel omzet als klanten. De introductie van de
nieuwe naam in Nederland is een succes. Op dit moment kent al 83% van
de Nederlanders de naam T-Mobile.
Hans van Leeuwen, Financieel Directeur van T-Mobile Netherlands: De
introductie van T-Mobile in Nederland blijkt zeer succesvol. Onze
inzet om onze nummer drie positie in de markt te versterken is
geslaagd. Het aantal klanten is in het eerste kwartaal van 2003
gegroeid met 190.000 tot 1,626 miljoen. Van de klanten heeft meer dan
47% een abonnement. Ten opzichte van het eerste kwartaal van 2002 is
de bruto omzet met 58% gestegen tot EURO 182 miljoen. De sterke groei
vindt zijn weerslag op de EBITDA. Deze bedraagt over het eerste
kwartaal EURO -27 miljoen. Bovendien is de ARPU gestegen met 23%. De
ARPU bedraagt nu EURO 34. We zien daarbij een sterke groei van het
percentage .non voice. als onderdeel van de ARPU. Dat betekent dat
onze klanten steeds meer gebruik maken van SMS en andere datadiensten
zoals MMS. In vergelijking met de andere relatieve nieuwkomers op de
markt laat T-Mobile als enige mobiele operator een sterke groei zien.
Weliswaar brengt deze groei ook een hoger kostenniveau met zich mee,
maar T-Mobile verwerft daarmee een goede uitgangspositie voor verdere
kwalitatieve groei..
Niek Jan van Damme, Commercieel Directeur van T-Mobile Netherlands:
T-Mobile is in zeer korte tijd een bekende naam geworden in Nederland.
We zijn erg blij dat uit onderzoek van Research International blijkt
dan de Nederlanders goed begrepen hebben dat Ben is vervangen door
T-Mobile. Ook worden elementen genoemd die belangrijk zijn voor ons
merk. Men ziet T-Mobile als een vooruitstrevend internationaal bedrijf
en dat zijn we ook. Veel mensen voelen zich aangetrokken tot T-Mobile
en zijn bereid over te stappen naar T-Mobile als zij een nieuw
abonnement gaan afsluiten. Onze klantengroei laat zien dat veel mensen
die stap inmiddels al daadwerkelijk hebben gezet. Uit de cijfers
blijkt ook dat wij een goede uitgangspositie hebben om verder te
groeien in zowel de consumentenmarkt als de zakelijke markt en om ons
bijzondere aanbod op het gebied van mobiele datacommunicatie verder
uit te breiden.
T-Mobile in Nederland
T-Mobile, het wereldwijde mobiele netwerk, heeft in Nederland ruim 1,6
miljoen klanten, en is daarmee de nummer 3 op de Nederlandse markt.
T-Mobile biedt producten en diensten voor zowel consumenten als
zakelijke gebruikers. T-Mobile Netherlands is partner in sport van
NOC.NSF en ondersteunt daarmee het Nederlands Olympisch Team op weg
naar de Olympische Zomerspelen in Athene. Daarnaast is T-Mobile
Netherlands sponsor van de Nederlandse concerten van de Rolling Stones
Forty Licks Tour 2003.
T-Mobile International (Deutsche Telekom) is een van de grootste
internationale aanbieders van mobiele communicatie. Op dit moment
maken wereldwijd bijna 82 miljoen klanten gebruik van de mobiele
diensten van Deutsche Telekom en T-Mobile International.
Meer informatie:
T-Mobile Netherlands BV
Henny van der Heiden
Directeur Corporate Communicatie
Vast: 06 1409 5376
Mobiel: 06 2409 5376
E-mail: pers@t-mobile.nl
Persberichten op de site: www.t-mobile.nl
15 mei 03 10:10