Ingezonden persbericht


GARTNER RANGSCHIKT WEBMETHODS OPNIEUW ALS LEIDER IN "MAGIC QUADRANT"

webMethods wederom geprezen voor technologische visie en uitvoerende vermogen

AMSTERDAM, 15 Mei, 2003 webMethods, Inc. (Nasdaq: WEBM), de toonaangevende onafhankelijke leverancier van integratiesoftware maakte vandaag bekend dat het opnieuw is gerangschikt in de leiderssectie van Gartners meest recente "Magic Quadrant" onderzoek. Gartner baseert deze rangschikking op webMethods s visie op technologie en het uitvoerende vermogen van de onderneming. Gartner definieert "leiders" als leveranciers die goed presteren, een heldere visie hebben op de integratiemarkt en actief werken aan de benodigde competenties om hun leidende positie in de markt te behouden.

"webMethods heeft het afgelopen jaar een enorme groei in marktaandeel doorgemaakt en nu bevestigen onafhankelijke analisten de impact van onze marktbeweging," zegt Scott Opitz, senior vice president, Marketing and Business Development, webMethods, Inc. "We blijven deze lijn doorzetten, met het ontwikkelen van innovatieve technologie en het bieden van het hoogst mogelijke niveau aan customer service. Het resultaat hiervan is een ongekend groot aantal klanten dat het webMethods Integratie Platform op dit moment in gebruik neemt."

Over het Magic Quadrant
Het Magic Quadrant is auteursrechtelijk beschermd door Gartner (oktober 2002) en wordt met toestemming gebruikt. Gartners toestemming om te refereren aan zijn Magic Quadrant mag niet beoordeeld worden als steun voor welk bedrijf of product dan ook dat in het Quadrant wordt voorgesteld. Het Magic Quadrant geeft Gartners mening weer en is een analytische weergave van een markt in een bepaalde periode. Het beoordeelt leveranciers op basis van door Gartner gedefinieerde criteria voor een markt. De positionering van leveranciers binnen een Magic Quadrant is gebaseerd op de complexe interactie tussen vele factoren. Gartner adviseert bedrijven niet om alleen die leveranciers in het leiderssegment te kiezen. In sommige gevallen kunnen bedrijven in de visionairs-, uitdagers- en nichespelers-segmenten goed passen bij de vereisten van een bedrijf. Goed geïnformeerde beslissingen over de selectie van een leverancier moeten op meer dingen gebaseerd zijn dan een Magic Quadrant. Gartner-onderzoek is bedoeld als een van vele informatiebronnen, inclusief andere gepubliceerde informatie en rechtstreekse interactie met analisten. Gartner wijst nadrukkelijk alle rechtvaardigingen, expliciet of impliciet, over de geschiktheid van dit onderzoek voor bepaalde doeleinden af.

Over webMethods
webMethods (Nasdaq: WEBM) is een toonaangevende onafhankelijk aanbieder van integratiesoftware en levert het meest complete platform voor ondernemingsbrede integratie, inclusief volledige ondersteuning van Enterprise Webservices . webMethods zorgt voor een koppeling tussen bedrijfsprocessen, enterprise- en legacy-toepassingen, databases, webservices en menselijke interactie. Die koppeling kan zowel binnen de grenzen van de eigen onderneming worden gerealiseerd als daarbuiten, met andere bedrijven. Hierdoor kunnen bedrijven kosten verminderen, nieuwe bronnen van inkomsten genereren, de banden met klanten verstevigen, de efficiëntie van de distributieketen verbeteren en de interne zakelijke processen stroomlijnen. webMethods stelt haar klanten in staat om een meetbaar rendement op hun investering te behalen.

webMethods is in 1996 opgericht en heeft haar hoofdkantoor in Fairfax, Virginia. Het bedrijf heeft vestigingen in de Verenigde Staten, Europa en Azië. webMethods bedient wereldwijd meer dan 900 klanten, zoals wereldwijde top-2000-bedrijven als Philips, DSM, Casema, Sonofon, Norfolkline, Becton D., Bank of America, Citibank, Dell, Eastman Chemical Company, The Ford Motor Company en Motorola. Strategische partners van webMethods zijn Accenture, AMS, BMC Software, BroadVision, Cap Gemini Ernst & Young, CSC, Deloitte Consulting, EDS, Hewlett-Packard, i2 Technologies, J.D. Edwards, Atos KPMG Consulting, SAP AG en Siebel Systems.