Recordgroei voor Kelkoo in eerste kwartaal

SCHIPHOL, 20030515 -- De groei van Kelkoo heeft het recordniveau bereikt van 280% in het eerste kwartaal van 2003 met een omzet van ¤ 6,78 miljoen in vergelijking met ¤ 2,42 miljoen in het eerste kwartaal van 2002. Het bedrijf heeft deze exponentiële groei gerealiseerd door toename van haar marktaandeel, waarmee Kelkoo de toonaangevende Europese e-commerce bestemming is na de Amerikaanse bedrijven Amazon en eBay*.

Pierre Chappaz, oprichter en CEO van Kelkoo, merkt op: "Deze groei overtreft al onze verwachtingen, dankzij uitstekende resultaten in alle landen, inclusief Zuid Europa, waar de e-commerce markt nog niet erg ontwikkeld is, en de Noordelijke landen. De grootste landen in termen van omzet zijn UK en Frankrijk, met een belangrijke bijdrage van Nederland en Scandinavië. " Pierre Chappaz schat dat de online verkopen die door Kelkoo in het eerste kwartaal van dit jaar gegenereerd zijn binnen haar netwerk van aangesloten winkels ¤ 150 miljoen bedraagt.

Onno Staal, Country Manager Kelkoo Nederland, voegt eraan toe: "Als Kelkoo Nederland profiteren we van de investeringen en knowhow van het gehele Europese netwerk van Kelkoo" en benadrukt dat Kelkoo vanuit haar sterke positie de acceptatie van e-commerce in Nederland stimuleert. "Winkels en merken willen graag met onze unieke gebruikersgroep van online kopers communiceren, zij zijn de basis van onze omzetgroei."


---Over Kelkoo

Kelkoo is zowel in Nederland als in Europa de grootste online winkel zoek machine. Op Europees niveau maken 12 miljoen individuen maandelijks gebruik van Kelkoo, in Nederland heeft Kelkoo 800.000 unieke gebruikers per maand. Kelkoo is aanwezig in 9 landen (Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Noorwegen, Spanje, UK, Zweden). Kelkoo bestaat uit een team van 160 mensen, inclusief 80 technici die zich concentreren op de ontwikkeling van de zoekmachine.


*Bron: Nielsen/NetRatings januari, februari en maart 2003.
Einde bericht