AutoRai
16-5-2003
Nadja Auermann goes Hollywood
Karl Lagerfeld beschreef haar als de nieuwe Marlene Dietrich: Nadja
Auermann. Zij is koel en zelfbewust, en heeft evenzeer een stijlvolle
als glamoureuze uitstraling.
In de negentiger jaren is ze de ster van de internationale modewereld
en heeft ze het geluk dat ze haar opdrachten als model voor het
uitkiezen heeft. De 32-jarige heeft net een rol aangenomen in een
buitengewoon filmproject voor BMW misschien het begin van een carrière
als actrice.
Who killed the idea Locatie Los Angeles Het contract was amper
getekend of Nadja was al in Hollywood om haar rol voor te bereiden.
Een kleine, maar fijne rol: aan de zijde van Hollywoodster Harvey
Keitel en de Amerikaanse actrice Debi Mazar speelt Nadja de rol van
shadowy girl, het meisje uit de schaduw. De film Who killed the idea
laat de toeschouwer getuige zijn van een spannende jacht op de
ideeënkiller in een ongewone mengeling van fictie en documentaire. Een
satire die de vele facetten van de creativiteit belicht in de wereld
van de reclame, de media en de film. Kortom, de film is een pleidooi
voor creativiteit. BMW als geëngageerde promotor van kunst en cultuur
ondersteunt dit ambitieuze voornemen van filmmaker Hermann Vaske. De
regisseur heeft bij het maken van het concept, het verhaal en de
ontwikkeling van de inhoud volledig de vrije hand gekregen.
Het verhaal: de zaak wordt onderzocht door een privé-detective,
gespeeld door Harvey Keitel en zijn cliënte (Debi Mazar). Om het
mysterie op te lossen maken zij gebruik van de nieuwe BMW 5-serie
Sedan. Bij hun nachtelijke zoektocht ontmoeten zij de mysterieuze
shadowy girl alias Nadja Auermann, die in de ontknoping van de film
het probleem in handen heeft. Zij opent een raadselachtige koffer,
waaruit een veelbelovend licht schijnt, met daarin de beslissende
aanwijzing...