AutoRai


16-5-2003

Nadja Auermann goes Hollywood

Karl Lagerfeld beschreef haar als de nieuwe Marlene Dietrich: Nadja Auermann. Zij is koel en zelfbewust, en heeft evenzeer een stijlvolle als glamoureuze uitstraling.

In de negentiger jaren is ze de ster van de internationale modewereld en heeft ze het geluk dat ze haar opdrachten als model voor het uitkiezen heeft. De 32-jarige heeft net een rol aangenomen in een buitengewoon filmproject voor BMW misschien het begin van een carrière als actrice.

Who killed the idea Locatie Los Angeles Het contract was amper getekend of Nadja was al in Hollywood om haar rol voor te bereiden. Een kleine, maar fijne rol: aan de zijde van Hollywoodster Harvey Keitel en de Amerikaanse actrice Debi Mazar speelt Nadja de rol van shadowy girl, het meisje uit de schaduw. De film Who killed the idea laat de toeschouwer getuige zijn van een spannende jacht op de ideeënkiller in een ongewone mengeling van fictie en documentaire. Een satire die de vele facetten van de creativiteit belicht in de wereld van de reclame, de media en de film. Kortom, de film is een pleidooi voor creativiteit. BMW als geëngageerde promotor van kunst en cultuur ondersteunt dit ambitieuze voornemen van filmmaker Hermann Vaske. De regisseur heeft bij het maken van het concept, het verhaal en de ontwikkeling van de inhoud volledig de vrije hand gekregen.

Het verhaal: de zaak wordt onderzocht door een privé-detective, gespeeld door Harvey Keitel en zijn cliënte (Debi Mazar). Om het mysterie op te lossen maken zij gebruik van de nieuwe BMW 5-serie Sedan. Bij hun nachtelijke zoektocht ontmoeten zij de mysterieuze shadowy girl alias Nadja Auermann, die in de ontknoping van de film het probleem in handen heeft. Zij opent een raadselachtige koffer, waaruit een veelbelovend licht schijnt, met daarin de beslissende aanwijzing...