Kodak verbetert afdrukkwaliteit verder met Photo Perfect

Nieuwe service voor kleinbeeld- en APS-foto's

Vianen, 16 mei 2002 - Kodak biedt sinds kort 'Photo Perfect'; een nieuwe service die de afdrukkwaliteit van kleinbeeld- en APS-foto's zichtbaar verbetert. Foto's worden beoordeeld op belichting, kleur en contrast en worden waar nodig gecorrigeerd zodat afdrukken beter en mooier zijn dan bij standaard afwerking. Deze Photo Perfect service vervangt het huidige 'Premier' en is beschikbaar bij fotospeciaalzaken. De belangrijkste voordelen van Photo Perfect zijn een correctie voor onder- of overbelichte foto's, correctie van schaduwen (die bijvoorbeeld door flitsen zijn ontstaan) en correctie van te weinig contrast en 'uitgewassen' kleuren. Onderzoek heeft uitgewezen dat 72 procent van de geïnterviewden zegt Photo Perfect te bestellen, nadat zij het verschil met standaardafdrukken gezien hadden.

De consument hoeft alleen op de orderzak bij de winkel aan te geven dat Photo Perfect-afdrukken zijn gewenst. De film wordt dan bij de afdrukcentrale ingescand met een Kodak Digital Film Scanner. De ingescande foto's worden weergegeven op een "Preview Station" en handmatig beoordeeld. De afbeeldingen worden daarna door 'Kodak Image Science' software geanalyseerd. Op basis van deze analyse worden de afbeeldingen afzonderlijk verbeterd met behulp van de zogeheten I-Lab & Syntra technologie. Tot slot worden de foto's afgedrukt met een "High Speed Laser Printer" op Kodak Royal Glans of Mat fotopapier. De levertijd is 2 dagen.

Picture CD verbeterd

Naast Photo Perfect introduceert Kodak een nieuwe versie van Picture CD. Met Picture CD krijgt de consument foto's digitaal op CD. De nieuwe versie van Picture CD biedt een eenvoudig te gebruiken album en de mogelijkheid foto's te bewerken, te e-mailen en af te drukken. Via de meeste DVD spelers kunnen foto's op TV bekeken worden. Foto's gemaakt met digitale camera's kunnen ook bewaard worden op een Picture CD.

Over Kodak
Kodak is toonaangevend op het gebied van producten en diensten waarmee mensen beelden kunnen uitwisselen, verbeteren, bewaren, afdrukken en ervan kunnen genieten, als informatie, als entertainment of als aandenken. Het bedrijf is een belangrijke speler op het gebied van infoimaging, een industrietak met een omvang van $385 miljard. De infoimaging-markt bestaat uit apparatuur (digitale camera's, inkjet printers, en personal digital assistants), infrastructuur (online netwerken en afleversystemen voor beelden), en diensten & media (film, papier en software waarmee mensen beelden kunnen bekijken, analyseren en afdrukken).

Het bedrijf, met een omzet van $13,2 miljard in 2001, is georganiseerd in vijf belangrijke onderdelen: Photography: digitale en traditionele producten en diensten voor professionals en consumenten; Commercial Imaging, producten en diensten voor het registreren, opslaan en weergeven van beelden voor bedrijven en overheden; Components, platte beeldschermen, optische producten en sensoren voor original equipment manufacturers; Health, traditionele en digitale producten en diensten voor registratie en weergaven van beelden ten behoeve van de gezondheidszorg.