Ingezonden persbericht

Nieuwe VIfit campagne

Voor onze klant Vifit zijn we net klaar met de ontwikkeling van een nieuwe campagne die zal bestaan uit o.a. een nieuwe tv & printcampagne. De aanleiding van de nieuwe campagne is een nieuwe merkstrategie van Vifit. ARA had zitting in het merkteam van Vifit die de nieuwe merkstrategie vorm heeft gegeven.

De eerste uitingen van de nieuwe campagne introduceren 2 nieuwe producten, namelijk Vifit Choless Control en Optimel Vla. De campagne is deze week gestart.

Waarom verdiend deze campagne aandacht?

De campagne is om een aantal redenen om over naar huis te schrijven. Allereerst denken we dat het een zeer effectieve campagne wordt. Het heeft een eigen en onvervreemdbare 'advertising property' (zie tv-commercials), die goed de nieuwe strategische richting van het Vifit merk aangeeft.

Het hoge likeability gehalte van de campagne gecombineerd met het feit dat dit 'presenter format' zich goed leent voor de diverse proposities (huidig en toekomstig) gaan het hopelijk een memorabele campagne maken.

De manier waarop de TVC's zijn gemaakt is uniek voor de reclamewereld in Nederland. Er is in de campagne een prominente rol weggelegd voor een anatomiepop die tot leven komt (zo'n pop die bij de dokter staat en waar je de organen uit kan halen). De basis van de anatomiepop wordt gevormd door een acteur in siliconepak (aan dit pak is door 4 man een maand lang gewerkt). Het pak is gemaakt door het team van Rogier Samuels en Carola Brockhoff, die oa een Oscar hebben gewonnen voor hun aandeel in de kostuums van Lord of the rings.

We hopen dat jullie hier aandacht aan kunnen besteden.

Met vriendelijke groet,

Mariëlle Rooswinkel
communicatiemanager
ARA Groep
World Trade Center
Beursplein 37
3011 AA Rotterdam
telefoon 010 - 405 72 77
fax 010 - 405 73 78