PERSBERICHT

Stella Artois® officiële partner van Filmfestival van Cannes

Brussel, 16 mei 2003

Interbrew, The World's Local Brewer©, kondigt aan dat Stella Artois® officiële partner is van het Filmfestival van Cannes 2003. Stella Artois Screen® is het wereldwijde sponsoringplatform van Stella Artois®, één van Interbrew's internationale premium merken. Stella Artois Screen® organiseert tal van internationale en lokale activiteiten in verband met film. Het sponsoringplatform maakt deel uit van Stella Artois'® lange termijn marketingstrategie.

Stella Artois Screen® is verheugd voor het tweede jaar Officiële Partner te zijn van het Filmfestival van Cannes, dat plaatsvindt van 15 tot 26 mei 2003. Door zich te associëren met één van de meest vooraanstaande internationale filmfestivals ter wereld, vestigt Stella Artois Screen® internationaal de aandacht op zijn duurzaam engagement tegenover zowel filmliefhebbers als de filmindustrie. Diverse activiteiten in verband met film zullen worden georganiseerd in het Stella Artois Screen® strandpaviljoen langs de beroemde Croisette, zoals onder andere een Belgische Dag op zaterdag 17 mei 2003 en Stella Artois Screen® party's.

In Interbrew's merkenportfolio zijn vele merken gekoppeld aan een succesvol sponsoringthema, zoals "voetbal" voor de Belgische pils Jupiler® en de Kroatische pils Ozjusko®, en "F1" voor Interbrew's ander premium merk Beck's®. In 2002 koos Interbrew "film" als algemeen sponsoringthema voor zijn premium bier Stella Artois®. Uit grondig onderzoek is namelijk gebleken dat de typische Stella Artois®-consument belangstelling heeft voor film en activiteiten rond film, en dat de overlapping in het doelpubliek - van leeftijd over geslacht tot culturele belangstelling - van film het ideale sponsoringthema maakt.

De internationale filmactiviteiten van Stella Artois Screen® omvatten

het driejarig Officieel Partnership met het Filmfestival van Cannes alsook het officiële partnership met La Cinéfondation, de in Parijs gevestigde residentie voor jonge filmmakers van het festival van Cannes. Deze laatste activiteit maakt deel uit van Stella Artois Screen's® bewuste keuze om filmmakers van de nieuwe generatie te ondersteunen. Met dat doel sponsort Stella Artois Screen® diverse filmprogramma's voor het Internet en televisie van de internationale omroep BBC World, onder meer het gekende filmprogramma Talking Movies, evenals de 2003 Talking Movies Young Filmmaker of the Year Award.

Op lokaal niveau blijft Stella Artois® zich in 2003 toeleggen op het versterken van de band met de consumenten door het opzetten van lokale filmactiviteiten zoals :


- de Outdoor Giant Screen Roadshow in Centraal- en Oost-Europa en een Giant Outdoor Screen evenement in Rusland, in beide gevallen zullen gekende films gratis in openlucht worden vertoond voor duizenden filmliefhebbers;


- partnerships op lange termijn met de filmfestivals van Sarajevo en Zagreb;

- de voortzetting van de Stella Artois Screen Awards in Bulgarije;

- Première Club in het VK;


- Stella Artois Screen® zal ook aanwezig zijn in Azië in 2003, als partner van het Stella Artois Screen® Starlight Cinema Festival in Singapore, het grootste filmfestival in openlucht van Azië;


- De Stella Artois Screen® website, www.stellaartoisscreen.com, geeft informatie over alle filmhappenings waarbij landen van het Stella Artois Screen®-platform betrokken zijn.

"Interbrew is opgetogen voor het tweede jaar aanwezig te zijn in Cannes met zijn luxebier Stella Artois®", verklaarde Brent Willis, Chief Marketing Officer van Interbrew. "Overeenkomstig onze strategie van The World's Local Brewer© zijn we trots op de succesvolle toepassing van onze internationale filmsponsoringstrategie op onze lokale Stella Artois®-markten over de hele wereld."

Interbrew - The World's Local Brewerã

Interbrew, een beursgenoteerde onderneming (INTB - Euronext) met hoofdzetel in Brussel, België is één van de oudste brouwers ter wereld. Onze strategie, The World's Local Brewerã, bestaat erin sterke lokale platformen uit te bouwen in de belangrijkste biermarkten ter wereld. We bezitten een portfolio van meer dan 200 merken en we stellen meer dan 35.000 mensen tewerk. We voeren bedrijfsactiviteiten in 21 landen in Amerika, Europa en Azië en we bezitten strategische minderheidsbelangen in verschillende brouwerijen over de wereld. In 2002 realiseerden we een omzet van om en bij de 7 miljard euro.

Bezoek onze website www.interbrew.com voor meer informatie.

Bijkomende informatie:

Gwendoline Ornigg

Corporate Press Officer

Tel: +32-16-31-58-63

Mobile: +32-475-92-25-72

Fax: +32-16-31-59-69

E-mail: gwendoline.ornigg@interbrew.com