PERSBERICHT
Stella Artois® officiële partner van Filmfestival van Cannes
Brussel, 16 mei 2003
Interbrew, The World's Local Brewer©, kondigt aan dat Stella Artois®
officiële partner is van het Filmfestival van Cannes 2003. Stella Artois
Screen® is het wereldwijde sponsoringplatform van Stella Artois®, één van
Interbrew's internationale premium merken. Stella Artois Screen® organiseert
tal van internationale en lokale activiteiten in verband met film. Het
sponsoringplatform maakt deel uit van Stella Artois'® lange termijn
marketingstrategie.
Stella Artois Screen® is verheugd voor het tweede jaar Officiële Partner te
zijn van het Filmfestival van Cannes, dat plaatsvindt van 15 tot 26 mei
2003. Door zich te associëren met één van de meest vooraanstaande
internationale filmfestivals ter wereld, vestigt Stella Artois Screen®
internationaal de aandacht op zijn duurzaam engagement tegenover zowel
filmliefhebbers als de filmindustrie. Diverse activiteiten in verband met
film zullen worden georganiseerd in het Stella Artois Screen®
strandpaviljoen langs de beroemde Croisette, zoals onder andere een
Belgische Dag op zaterdag 17 mei 2003 en Stella Artois Screen® party's.
In Interbrew's merkenportfolio zijn vele merken gekoppeld aan een succesvol
sponsoringthema, zoals "voetbal" voor de Belgische pils Jupiler® en de
Kroatische pils Ozjusko®, en "F1" voor Interbrew's ander premium merk
Beck's®. In 2002 koos Interbrew "film" als algemeen sponsoringthema voor
zijn premium bier Stella Artois®. Uit grondig onderzoek is namelijk gebleken
dat de typische Stella Artois®-consument belangstelling heeft voor film en
activiteiten rond film, en dat de overlapping in het doelpubliek - van
leeftijd over geslacht tot culturele belangstelling - van film het ideale
sponsoringthema maakt.
De internationale filmactiviteiten van Stella Artois Screen® omvatten
het driejarig Officieel Partnership met het Filmfestival van Cannes alsook
het officiële partnership met La Cinéfondation, de in Parijs gevestigde
residentie voor jonge filmmakers van het festival van Cannes. Deze laatste
activiteit maakt deel uit van Stella Artois Screen's® bewuste keuze om
filmmakers van de nieuwe generatie te ondersteunen. Met dat doel sponsort
Stella Artois Screen® diverse filmprogramma's voor het Internet en televisie
van de internationale omroep BBC World, onder meer het gekende filmprogramma
Talking Movies, evenals de 2003 Talking Movies Young Filmmaker of the Year
Award.
Op lokaal niveau blijft Stella Artois® zich in 2003 toeleggen op het
versterken van de band met de consumenten door het opzetten van lokale
filmactiviteiten zoals :
- de Outdoor Giant Screen Roadshow in Centraal- en Oost-Europa en een Giant
Outdoor Screen evenement in Rusland, in beide gevallen zullen gekende films
gratis in openlucht worden vertoond voor duizenden filmliefhebbers;
- partnerships op lange termijn met de filmfestivals van Sarajevo en Zagreb;
- de voortzetting van de Stella Artois Screen Awards in Bulgarije;
- Première Club in het VK;
- Stella Artois Screen® zal ook aanwezig zijn in Azië in 2003, als partner
van het Stella Artois Screen® Starlight Cinema Festival in Singapore, het
grootste filmfestival in openlucht van Azië;
- De Stella Artois Screen® website, www.stellaartoisscreen.com, geeft
informatie over alle filmhappenings waarbij landen van het Stella Artois
Screen®-platform betrokken zijn.
"Interbrew is opgetogen voor het tweede jaar aanwezig te zijn in Cannes met
zijn luxebier Stella Artois®", verklaarde Brent Willis, Chief Marketing
Officer van Interbrew. "Overeenkomstig onze strategie van The World's Local
Brewer© zijn we trots op de succesvolle toepassing van onze internationale
filmsponsoringstrategie op onze lokale Stella Artois®-markten over de hele
wereld."
Interbrew - The World's Local Brewerã
Interbrew, een beursgenoteerde onderneming (INTB - Euronext) met hoofdzetel
in Brussel, België is één van de oudste brouwers ter wereld. Onze strategie,
The World's Local Brewerã, bestaat erin sterke lokale platformen uit te
bouwen in de belangrijkste biermarkten ter wereld. We bezitten een portfolio
van meer dan 200 merken en we stellen meer dan 35.000 mensen tewerk. We
voeren bedrijfsactiviteiten in 21 landen in Amerika, Europa en Azië en we
bezitten strategische minderheidsbelangen in verschillende brouwerijen over
de wereld. In 2002 realiseerden we een omzet van om en bij de 7 miljard
euro.
Bezoek onze website www.interbrew.com voor meer informatie.
Bijkomende informatie:
Gwendoline Ornigg
Corporate Press Officer
Tel: +32-16-31-58-63
Mobile: +32-475-92-25-72
Fax: +32-16-31-59-69
E-mail: gwendoline.ornigg@interbrew.com