Gemeente Doorn


Algemene zaken

Besluitenlijst burgemeester en wethouders

Hieronder treft u een overzicht aan van het besluit van het college van burgemeester en wethouders van 6 mei 2003. Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Dan kunt u contact opnemen met de afdeling B.A.Z. via telefoonnummer 473 100.

Nr ondewerp besluit


1. besluitenlijst openbare stukken d.d.
29 april 2003
conform vaststellen


2. week van de duurzame mobiliteit niet mee doen in verband met ontbrekende capaciteit


3. aanvraag bouwvergunning voor het vergroten van de woning en oprichten bijgebouw, Berkenweg 6 gelet op de strijdigheid met de bepalingen van het Bestemmingsplan en Bouwbesluit bouwvergunning weigeren


4. aanvraag bouwvergunning voor vervangen van bijgebouwen Wijngaardsesteeg 1

bouwvergunning verlenen


5. scheidingswanden sporthal Steinheim raad voorstel doen

6. opleidingsbeleid het opleidingsbeleid conform het advies van de OR vaststellen


7. voorjaarsmarap 2003

* akkoord gaan met voorjaarsmarap;

* ter kennisname voorleggen aan de commissie;

8. uitbrengen veiligheidswijzer in samenwerking met de gemeente Maarn een veiligheidswijzer uit brengen


9. diverse aanschaf materieel brandweer de raad verzoeken de kredieten volgens bijlage te voteren


10. vernieuwen en uitbreiden Het Zonnehuis Doorn instemmen met bouwplanontwikkeling onder de voorwaarde van inlevering bouwmogelijkheden


11. afspraken Brede Stuurgroep Bestuurscommissie Onderwijs d.d. 1 mei 2003 kennis nemen van de afspraken


12. concept-regionaal Convenant Politie Regio Utrecht voor kennisgeving aannemen

Gemeentelijke instellingen gesloten

Op vrijdag 9 mei zijn alle afdelingen en de gemeentelijke werkplaats gesloten in verband met de jaarlijkse personeelsreis.

Tentoonstelling "op uitnodiging van ..."

In het gemeentehuis van Doorn vindt van 8 mei tot en met 4 juni de jaarlijkse tentoonstelling "Op uitnodiging van..." plaats. Dit jaar zijn Inez Bulthuis en haar dochter Mascha Keune uitgenodigd om te exposeren. Het is de eerste keer dat zij hun werk gezamenlijk tentoonstellen. Op werkdagen is de tentoonstelling te bezichtigen van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 16.00 uur. Tijdens het weekend van de Open Atelier Route, 17 en 18 mei, is het gemeentehuis op beide dagen geopend van 12.00 uur tot 17.00 uur.

Vogelpest

Zoals u bekend zal zijn is op een aantal pluimveebedrijven in ons land klassieke vogelpest geconstateerd. Voor al uw vragen hierover kunt u contact opnemen met het Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij. Zij hebben een informatienummer ingesteld; 0800-22 333 22. Op de website www.minlnv.nl is informatie over de actuele stand van zaken te vinden. De gemeente Doorn wijst u er op dat u verplicht bent om pluimvee of eenden voorlopig in een hok te houden om risico's van verspreiding van het virus zoveel mogelijk te vermijden.
Ook houders van hobbydieren dienen aan deze verplichting te voldoen.
Schakel een dierenarts in als u de gezondheidstoestand van dieren niet vertrouwt. Ga niet zelf met dieren naar de dierenarts en begraaf dode dieren ook niet zelf.
Dood gevonden dieren dienen te worden gemeld bij de gemeente Doorn op telefoonnummer 06-22255849 of 06-22255847. De dode dieren worden door gemeentewerkers opgehaald volgens het officiele protocol. De vinder dient dode dieren in geen geval aan te raken.

Vergadering commissies gemeenteraad

Vanaf 13 mei vergaderen de reguliere gemeenteraadscommissies. Deze vergaderingen vinden zoals gebruikelijk plaats in de raadzaal. Voor de behandeling van ieder agendapunt bestaat de mogelijkheid het woord te voeren. Tevens is het mogelijk spreektijd te vragen voor de open vragenronde over onderwerpen die binnen de werkkring van deze commissie vallen. Degenen die hiervan gebruik willen maken dienen dit voor aanvang van de vergadering te melden bij de commissiegriffier.

* Voor de commissie Grondgebied is de waarnemend commissiegriffier mevrouw M. Numan.

* Voor de commissie Bevolking is de waarnemend commissiegriffier de heer J. van Hal.

* Voor de commissie voor Algemene Bestuurszaken en Middelen is de commissiegriffier de heer M.A.M. Hooijman.

Op dinsdag 13 mei vanaf 19.30 uur vergadert de commissie Grondgebied. De voorlopige agenda luidt als volgt:
1. Opening.

2. Vaststelling van de agenda.

3. Verslag van de vergadering van 15 april 2003.
4. Open vragen ronde voor de burgers.

5. Managementrapportage voorjaar 2003.

6. Aanschaf heggenschaar voor de buitendienst.
7. Ontwerp Strategisch Mobiliteitsplan Provincie Utrecht 2004-2015.
8. Realisatie van een bergingsleiding in de Driebergsestraatweg.
9. Pluimveeterrein.

10. Besluitenlijsten college.

11. Rondvraag en suggesties voor de volgende vergadering.
12. Sluiting.

Op woensdag 14 mei vanaf 19.30 uur vergadert de commissie Bevolking. De voorlopige agenda luidt als volgt:
1. Opening.

2. Vaststelling van de agenda.

3. Verslag van de op 16 april 2003 gehouden vergadering.
4. Open vragenronde voor burgers.

5. Projectplan breedtesport (presentatie Mw. Wijdeveld).
6. Besluitenlijsten B&W: 8, 15, 22 en 29 april 2003.
7. Ingekomen stukken en mededelingen.

1. Uitbreiding Bosschool met twee noodlokalen.
2. Regionalisering uitvoering Besluit bijstandsverlening zelfstandigen.

3. Subsidieaanvraag 2003 Vereniging de Stichtse Aanspanning.
8. Mededelingen van de wethouder.

9. Evaluatie-/reparatienota buitensportaccommodaties.
10. Opnieuw vaststellen van de werkelijke kosten van het openbaar onderwijs over de jaren 1996 t/m 2000.

11. Rondvraag en inventarisatie agendapunten volgende vergadering.
12. Sluiting.


Op donderdag 17 april vanaf 19.30 uur vergadert de commissie voor Algemene Bestuurszaken en Middelen. De voorlopige agenda luidt als volgt:

1. Opening.

2. Vaststelling van de agenda.

3. Vaststelling van het verslag van de gecombineerde commissievergadering van 14 april 2003 en het verslag van de commissie ABM van 17 april 2003.

4. Open vragenronde voor burgers.

5. Ingekomen stukken en mededelingen.

1. Vergaderstukken Regionaal College politie regio Utrecht.
6. Diverse aanschaf materiaal brandweer.

7. Uittreding gemeenschappelijke regeling Bestuur Regio Utrecht.
8. Marap.

9. Besprekingsverslagen bijeenkomsten Bestuurlijke indeling Heuvelruggemeenten.

10. Begrotingswijzigingen.

11. Besluitenlijsten college.

12. Rondvraag.

13. Sluiting.