Gemeente Doorn
Algemene zaken
Besluitenlijst burgemeester en wethouders
Hieronder treft u een overzicht aan van het besluit van het college
van burgemeester en wethouders van 6 mei 2003.
Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Dan kunt u contact
opnemen met de afdeling B.A.Z. via telefoonnummer 473 100.
Nr ondewerp besluit
1. besluitenlijst openbare stukken d.d.
29 april 2003
conform vaststellen
2. week van de duurzame mobiliteit niet mee doen in verband met
ontbrekende capaciteit
3. aanvraag bouwvergunning voor het vergroten van de woning en
oprichten bijgebouw, Berkenweg 6 gelet op de strijdigheid met de
bepalingen van het Bestemmingsplan en Bouwbesluit bouwvergunning
weigeren
4. aanvraag bouwvergunning voor vervangen van bijgebouwen
Wijngaardsesteeg 1
bouwvergunning verlenen
5. scheidingswanden sporthal Steinheim raad voorstel doen
6. opleidingsbeleid het opleidingsbeleid conform het advies van de OR
vaststellen
7. voorjaarsmarap 2003
* akkoord gaan met voorjaarsmarap;
* ter kennisname voorleggen aan de commissie;
8. uitbrengen veiligheidswijzer in samenwerking met de gemeente Maarn
een veiligheidswijzer uit brengen
9. diverse aanschaf materieel brandweer de raad verzoeken de kredieten
volgens bijlage te voteren
10. vernieuwen en uitbreiden Het Zonnehuis Doorn instemmen met
bouwplanontwikkeling onder de voorwaarde van inlevering
bouwmogelijkheden
11. afspraken Brede Stuurgroep Bestuurscommissie Onderwijs d.d. 1 mei
2003 kennis nemen van de afspraken
12. concept-regionaal Convenant Politie Regio Utrecht voor
kennisgeving aannemen
Gemeentelijke instellingen gesloten
Op vrijdag 9 mei zijn alle afdelingen en de gemeentelijke
werkplaats gesloten in verband met de jaarlijkse personeelsreis.
Tentoonstelling "op uitnodiging van ..."
In het gemeentehuis van Doorn vindt van 8 mei tot en met 4 juni de
jaarlijkse tentoonstelling "Op uitnodiging van..." plaats. Dit jaar
zijn Inez Bulthuis en haar dochter Mascha Keune uitgenodigd om te
exposeren. Het is de eerste keer dat zij hun werk gezamenlijk
tentoonstellen. Op werkdagen is de tentoonstelling te bezichtigen
van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.00 tot 16.00 uur. Tijdens het
weekend van de Open Atelier Route, 17 en 18 mei, is het
gemeentehuis op beide dagen geopend van 12.00 uur tot 17.00 uur.
Vogelpest
Zoals u bekend zal zijn is op een aantal pluimveebedrijven in ons
land klassieke vogelpest geconstateerd. Voor al uw vragen hierover
kunt u contact opnemen met het Ministerie van Landbouw,
Natuurbeheer en Visserij. Zij hebben een informatienummer
ingesteld; 0800-22 333 22. Op de website www.minlnv.nl is
informatie over de actuele stand van zaken te vinden.
De gemeente Doorn wijst u er op dat u verplicht bent om pluimvee of
eenden voorlopig in een hok te houden om risico's van verspreiding
van het virus zoveel mogelijk te vermijden.
Ook houders van hobbydieren dienen aan deze verplichting te
voldoen.
Schakel een dierenarts in als u de gezondheidstoestand van dieren
niet vertrouwt. Ga niet zelf met dieren naar de dierenarts en
begraaf dode dieren ook niet zelf.
Dood gevonden dieren dienen te worden gemeld bij de gemeente Doorn
op telefoonnummer 06-22255849 of 06-22255847. De dode dieren worden
door gemeentewerkers opgehaald volgens het officiele protocol. De
vinder dient dode dieren in geen geval aan te raken.
Vergadering commissies gemeenteraad
Vanaf 13 mei vergaderen de reguliere gemeenteraadscommissies. Deze
vergaderingen vinden zoals gebruikelijk plaats in de raadzaal.
Voor de behandeling van ieder agendapunt bestaat de mogelijkheid
het woord te voeren. Tevens is het mogelijk spreektijd te vragen
voor de open vragenronde over onderwerpen die binnen de werkkring
van deze commissie vallen. Degenen die hiervan gebruik willen maken
dienen dit voor aanvang van de vergadering te melden bij de
commissiegriffier.
* Voor de commissie Grondgebied is de waarnemend commissiegriffier
mevrouw M. Numan.
* Voor de commissie Bevolking is de waarnemend commissiegriffier de
heer J. van Hal.
* Voor de commissie voor Algemene Bestuurszaken en Middelen is de
commissiegriffier de heer M.A.M. Hooijman.
Op dinsdag 13 mei vanaf 19.30 uur vergadert de commissie
Grondgebied. De voorlopige agenda luidt als volgt:
1. Opening.
2. Vaststelling van de agenda.
3. Verslag van de vergadering van 15 april 2003.
4. Open vragen ronde voor de burgers.
5. Managementrapportage voorjaar 2003.
6. Aanschaf heggenschaar voor de buitendienst.
7. Ontwerp Strategisch Mobiliteitsplan Provincie Utrecht 2004-2015.
8. Realisatie van een bergingsleiding in de Driebergsestraatweg.
9. Pluimveeterrein.
10. Besluitenlijsten college.
11. Rondvraag en suggesties voor de volgende vergadering.
12. Sluiting.
Op woensdag 14 mei vanaf 19.30 uur vergadert de commissie
Bevolking. De voorlopige agenda luidt als volgt:
1. Opening.
2. Vaststelling van de agenda.
3. Verslag van de op 16 april 2003 gehouden vergadering.
4. Open vragenronde voor burgers.
5. Projectplan breedtesport (presentatie Mw. Wijdeveld).
6. Besluitenlijsten B&W: 8, 15, 22 en 29 april 2003.
7. Ingekomen stukken en mededelingen.
1. Uitbreiding Bosschool met twee noodlokalen.
2. Regionalisering uitvoering Besluit bijstandsverlening
zelfstandigen.
3. Subsidieaanvraag 2003 Vereniging de Stichtse Aanspanning.
8. Mededelingen van de wethouder.
9. Evaluatie-/reparatienota buitensportaccommodaties.
10. Opnieuw vaststellen van de werkelijke kosten van het openbaar
onderwijs over de jaren 1996 t/m 2000.
11. Rondvraag en inventarisatie agendapunten volgende vergadering.
12. Sluiting.
Op donderdag 17 april vanaf 19.30 uur vergadert de commissie voor
Algemene Bestuurszaken en Middelen. De voorlopige agenda luidt als
volgt:
1. Opening.
2. Vaststelling van de agenda.
3. Vaststelling van het verslag van de gecombineerde
commissievergadering van 14 april 2003 en het verslag van de
commissie ABM van 17 april 2003.
4. Open vragenronde voor burgers.
5. Ingekomen stukken en mededelingen.
1. Vergaderstukken Regionaal College politie regio Utrecht.
6. Diverse aanschaf materiaal brandweer.
7. Uittreding gemeenschappelijke regeling Bestuur Regio Utrecht.
8. Marap.
9. Besprekingsverslagen bijeenkomsten Bestuurlijke indeling
Heuvelruggemeenten.
10. Begrotingswijzigingen.
11. Besluitenlijsten college.
12. Rondvraag.
13. Sluiting.