Ingezonden persbericht

Het TROS-programma Pluk de Dag heeft in Montreux een bronzen Roos gewonnen. Het programma wordt gepresenteerd door Ron Boszhard In het programma plukt Boszhard mensen van de markt met de vraag of ze een dagje met hem mee willen, zonder te vertellen waarheen de reis gaat.

De winnende aflevering van PLUK DE DAG werd op 7 augustus 2002 uitzonden bij de TROS op Nederland 2. Op de markt van Delft benadert Ron Boszhard een aantal bezoekers om met hem per bus naar het Maritiem trainingscentrum op de Maasvlakte te gaan. Hier krijgen zijn gasten een cursus maritiem overleven. PLUK DE DAG is een TROS-productie. Het programma is geproduceerd door Loes Smit en geregisseerd door Margot Osnabrugge.

Sinds 1996 maakt Ron Boszhard van tijd tot tijd de Nederlandse markten onveilig met een cameraploeg. Met zijn ontwapenende overvaltactiek weet hij bezoekers van de markt ertoe te bewegen hem te vergezellen op een onverwacht dagje of weekendje uit. Met de gele PLUK DE DAG-bus trekt Ron door het hele land. "Van de ene op de andere dag iets leuks doen, je sores vergeten en doen wat je normaal nooit zou doen. Dat is de essentie van PLUK DE DAG", vindt Boszhard. "De mensen die meegaan ervaren dat ook zo. Vaak vinden ze het de leukste tijd van hun leven".

Ron weet mensen van alle leeftijden, posturen en komaf mee te krijgen naar de gekste plekken. In 2002 ging Ron watersporten in Nice, kregen zijn gasten een opleiding tot cheerleader, mocht hij met ze duiken in Barcelona, liet hij mensen schitteren bij de Dinnershow of the Centuries en volgden weer een andere groep een voetbaltraining voor een wedstrijd tegen een sterrenteam.

Noot voor de redactie (