Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

ClientLogic kiest wereldwijd voor Siebel eBusiness Applications voor het vergroten van de omzet en het verbeteren van de klantenservice

ClientLogic implementeert Siebel Analytics, Siebel Call Center en Siebel Marketing voor het verbeteren van de effectiviteit van outsourcing centers

SAN MATEO, Calif. - 19 mei 2003 - ClientLogic, een toonaangevende aanbieder van diensten op het gebied van business process outsourcing voor contact centers en fulfilment, heeft besloten wereldwijd Siebel eBusiness Applications te implementeren. Doel van dit project is het vergroten van de omzet en het verbeteren van de kwaliteit, de efficiency en de effectiviteit van de service centers.

De samenwerking tussen ClientLogic en Siebel Systems brengt twee marktleiders op het gebied van eBusiness applicatiesoftware en contact center management op basis van outsourcing bij elkaar. De oplossingen van ClientLogic helpen organisaties om op een consistente en schaalbare manier te communiceren met hun klanten, potentiële afnemers en partners via alle informatiekanalen. Zonder dat grote investeringen nodig zijn, ontstaan hierdoor voor organisaties interessante mogelijkheden om de servicekosten te verlagen, de klantenretentie te verbeteren en de omzet per afnemer te vergroten.

"ClientLogic beschikt over een portfolio van klanten met een uitstekende reputatie. Dat is een duidelijk bewijs van de kwaliteit en de compleetheid van onze oplossingen op het gebied van customer management outsourcing", zegt Sytze Koopmans, chief technology officer international operations van ClientLogic. "Door te standaardiseren op dé toonaangevende reeks van CRM-toepassingen kunnen wij deze dienstverlening naar een nog hoger niveau tillen. De Siebel eBusiness Applications maken het voor ons mogelijk om voor onze afnemers klanteninformatie vast te leggen en te volgen over alle communicatiekanalen heen. Daarmee kunnen wij hen een consistente en intelligente dienstverlening bieden op basis waarvan zij direct acties kunnen ondernemen. Deze oplossing zal gebruikt worden voor het uitvoeren van effectieve, doelgerichte marketingcampagnes."

Medewerkers van ClientLogic kunnen straks een consistente en kwalitatief hoogstaande ondersteuning verlenen op het gebied van klantenservice, verkoop en technische ondersteuning. Dat kan 24 uur per dag, zeven dagen in de week, 365 dagen per jaar en ongeacht het communicatiekanaal dat de klant wenst te gebruiken: telefoon, email, online chat, sms, self-help of post. Door over alle service centers heen een totaalbeeld te creëren van de eisen, wensen en voorkeuren van iedere klant kan ClientLogic afnemers van intelligente informatie voorzien op basis waarvan men direct acties kan ondernemen. Hierdoor is men in staat winstgevende klanten te winnen, te ondersteunen en vast te houden.

Over ClientLogic
ClientLogic is een toonaangevende aanbieder van diensten op het gebied van business process outsourcing voor contact centers en fulfilment. Het bedrijf is een dochteronderneming van het Canadese Onex Corporation en is vanuit 47 locaties actief in tien landen in Noord-Amerika, Europa en Azië. ClientLogic werkt voor meer dan 250 bedrijven, waaronder Sony Corporation, Hewlett-Packard, TiVo, National Geographic Television en Zales.com. Meer informatie is beschikbaar op www.clientlogic.com.

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen. Met wereldwijd meer dan 3500 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-, PRM- en ERM-toepassingen die volledig zijn afgestemd op individuele branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Bedrijven kunnen hiermee klanten een superieure 'experience' bieden en winstgevende relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 28 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebelsystems.nl.

# # #

© 1990-2003 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Meer informatie
Sandra Wasseur
Marketing Director Northern-Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000