Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Toll gebruikt G-log software voor automatisering van nieuwe diensten

TOLL HOLDINGS, LEVERANCIER VAN GEÏNTEGREERDE TRANSPORT- EN

LOGISTIEKSERVICES, MAAKT GEBRUIK VAN G-LOG SOFTWARE OM NIEUWE DIENSTEN TE

AUTOMATISEREN

Rapid Deployment en Launch bij Unilever

Rotterdam, 19 mei 2003 - G-Log, leverancier van web-native transportmanagementsystemen voor internationaal opererende bedrijven en logistieke dienstverleners, maakt vandaag bekend dat Toll Holdings, Australisch leverancier van geïntegreerde transport- en logistieke services, de G-Log® Global Command and Control CenterTM (GC3(tm)) software in gebruik heeft genomen voor haar Managed Transport Service (MTS). Toll-MTS(tm) is de eerste van een nieuwe klasse van logistieke dienstverlening die door Toll is en steeds hogere eisen van haar uitgebreide klantenbestand.

Met GC3(tm) als technologisch fundament zal Toll haar klantenservice kunnen verbeteren, en bovendien kunnen voldoen aan haar doelstellingen van serviceverbetering, transportkostenreductie, operationele efficiencyverbetering, en het scheppen van mogelijkheden om nieuwe samenwerkingen in businessprocessen te creëren voor haar groeiende aantal klanten - waaronder GM/Holden en Unilever -de automotive industrie, supermarkt/retail en CPG marktsegmenten.

"Toll's primaire doel is de levering van de beste klantenservice die tegelijk bottom-line kostenbesparingen met zich meebrengen. Met de uitbreiding van onze dienstverlening stroomlijnen we ook steeds meer elke stap in onze logistieke operatie", zegt Tom Thompson, Group General Manager voor Toll Solutions. "Toll's keuze voor G-Log is een belangrijk element in ons uitgebreidere investeringsprogramma in nieuwe services en mogelijkheden die zijn gericht op de behoeften van onze klanten. Deze investeringen geven onze betrokkenheid weer in het leveren van flexibiliteit en betrouwbaarheid zonder weerga aan onze klanten op de manier zoals wij omgaan met hun supply-chain vereisten."

Toll-MTS(tm) zal alle aspecten in de levenscyclus van de transportservice voor Toll's klanten automatiseren en beheren.

Unilever Australasia-Toll-MTS(tm) eerste klant
Toll, Unilever Australasia en G-Log vormden een gezamenlijk project team voor de implementatie van Toll-MTS(tm) in de twee productdistributiecentra in Australië. Fase 1 van de Unilever-implementatie had de load-planning en de uitvoeringsmogelijkheden van de GC3-software tot doel. Tijdens Fase 1 was de focus gericht op de reductie van de transport- en administratiekosten via een combinatie van verbeterde load-planning en de automatisering van de communicatie met het hoofdkwartier van Unilever, transporteurs en de DC's. De volgende fase zal de track & trace-mogelijkheden introduceren, evenals de mogelijkheden voor supply-chain event-management (SCEM) van de GC3-software. Hiermee zal de samenwerking en de informatie-uitwisseling tussen Unilever en haar klanten en service-providers aanzienlijk verbeteren. Nadat alles volledig in gebruik is genomen zullen aanzienlijke verbeteringen in klantenservice zijn bereikt.

###

Toll Group
Het profiel van Toll is dat van een marktleider in een van de meest dynamische en concurrerende industriële sectoren in Australië. Een sector die razendsnel wordt getransformeerd door technologie en de groei van e-business. In de industrie van de geïntegreerde logistiek bieden de mogelijkheden en sterktes in al deze gebieden strategisch concurrerende voordelen die ons sterk maken. In zes woorden: keuze, integratie, infrastructuur, relaties, innovatie, mensen en merk.

Ons eerste doel is het bereiken van het hoogst mogelijke serviceniveau aan onze klanten in de food- en drankenhandel, automotive industrie, overheid, manufacturing, resources en service-industrieën.

Onze voornaamste sterktes en concurrentievoordeel is de mogelijkheid om innovatieve supply-chain oplossingen te ontwerpen en te beheren waarmee we onze klanten voorzien van flexibiliteit, betrouwbaarheid en kostenvoordelen bij het beheren van hun supply-chain vereisten.

We zijn ervan overtuigd dat de kwaliteit en betrouwbaarheid van onze service de basis zijn waarop wij langetermijn-relaties kunnen opbouwen met onze klanten.

Meer informatie, bezoek onze website: www.toll.com.au.

G-LOG
G-Log is leverancier van web-native transportmanagementsystemen voor internationaal opererende bedrijven en logistieke dienstverleners. GC3(tm), G-Log's uitgebreide web-native logistieke platform, levert een volledige oplossing voor het beheer van complexe logistieke stromen, die verschillende landen, verscheidene goederenketens en vele vervoersmodaliteiten omspannen. Bedrijven kunnen daardoor de manier waarop zij hun logistieke zaken managen optimaliseren. Tot de klanten van G-Log behoren, DuPont, Exel, Family Dollar Stores, Giant Eagle, Tesco, and USCO Logistics.

G-Log is opgericht in 1999 en heeft ruim 170 medewerkers in dienst. Het hoofdkantoor van G-Log is gevestigd in Shelton, CT, en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Guildford, Surrey, UK. G-Log heeft kantoren verspreid over de Verenigde Staten en Europa.

Ingezonden persbericht