Stichting Weten


Nieuw businessplan Kennislink

Op 17 april 2003 presenteerden de directeur van Stichting Weten, drs.ing. André L. Loos, Kennislink-projectleider dr. Emiel Felix en Kennislink-hoofdredacteur Carl Koppeschaar het nieuwe businessplan voor Kennislink. Hierin zijn de doelstellingen en op te leveren producten en diensten zijn gedefinieerd voor 2003 en is de verdere ontwikkeling aangegeven tot 2005. Zo zal het aanbod aan informatie op Kennislink eind dit jaar zijn verdubbeld en zullen wetenschapsgebieden als biologie, natuurkunde en wiskunde ten volle worden bestreken. In 2004 zal vervolgens een snelle uitbreiding plaatsvinden met disciplines als sterrenkunde, aardwetenschappen, weerkunde, ruimtevaart en ruimteonderzoek, scheikunde en techniek. Daarbij krijgt elk gebied ook zijn eigen 'vakpagina'.

Kennislink ging op 15 april vorig jaar 'online'. In de Nederlandse en Belgische media werd de website zeer positief ontvangen. Na een jaar is het bezoek zodanig dat momenteel meer dan 1500 pageviews per dag plaatsvinden. Kennislink is daarmee de meest bezochte populair wetenschappelijke website in het Nederlandse taalgebied. www.kennislink.nl

Projectleider Kennislink Emiel Felix, directeur Stichting Weten André Loos en Hoofdredacteur Kennislink Carl Koppeschaar ondertekenen het businessplan Kennislink.