Veelgestelde vragen reconstructie tunnel IJsselallee (1)
Maandag 28 april is de gemeente gestart met de herstelwerkzaamheden aan de
tunnel in de IJsselallee. De tunnel is namelijk lek en moet gedeeltelijk
vervangen worden. Met de start van de werkzaamheden, komen ook de vragen
van bewoners binnen. In de periode dat de tunnel wordt hersteld, komt
daarom elke twee weken in Wijzer een veelgestelde vraag aan bod.
---
.
De vraag:
Er is geen water te zien, is de tunnel wel lek?
Het antwoord:
Ja, hoewel de tunnel voor de weggebruiker 'droog' lijkt, pompt de gemeente
dagelijks grote hoeveelheden grondwater (125 m3 per uur) weg om te
voorkomen dat er water op het wegdek komt te staan. De gemeente controleert
het water dat wordt weggepompt op de aanwezigheid van zand. Zou er zand in
het weggepompte water zitten, dan wordt de tunnel gesloten. Als zand met
het water mee spoelt, kan het wegdek namelijk instorten. Dit brengt de
verkeersveiligheid in gevaar. Het sluiten van de tunnel is dan
noodzakelijk.
Vragen?
Heeft u een vraag, opmerking of wilt u meer weten over de werkzaamheden aan
de tunnel in de IJsselallee? Neem dan eens een kijkje op onze website:
www.ijsselallee.nl. U kunt tijdens kantooruren ook terecht bij Wilma
Hekman, medewerker Fysieke Bereikbaarheid. Wilma is telefonisch bereikbaar
op het nummer (038) 498 2578. Mailen kan ook naar: bereikbaarheid@zwolle.nl
.
---