SPECSAVERS OPTICIENS
Idols winnaar Jamai tekent contract met Specsavers
Jamai:'Ik kocht mijn eerste bril bij Specsavers!' Idols winnaar Jamai tekent contract met Specsavers Opticiens
Hilversum/Den Haag, 23 mei 2003 - AT Productions, het managementbureau
van Idols winnaar Jamai, maakt bekend dat Specsavers Opticiens de
nieuwe sponsor is van Jamai. Vanmiddag werd daarvoor het officiële
startschot gegeven in de winkel van Specsavers in Rotterdam op de
Lijnbaan. Jamai, wiens single 'Step right up' wekenlang op nummer 1
stond werd sinds zijn overwinning in Idols door vele sponsors
benaderd. Uiteindelijk koos hij Specsavers Opticiens als de partij die
hem voor de duur van een jaar gaat sponsoren.
Jamai heeft iets speciaals met Specsavers: 'Ik vind het heel leuk dat
Specsavers mijn sponsor is geworden, ik kocht er namelijk mijn eerste
bril in de winkel van Specsavers in Gouda. Met een Specsavers-bril
stond ik trouwens ook op de poster die in heel Nederland achter de
ramen hing.' Het komende jaar zal Jamai vele brillen uitkiezen uit de
collectie van Specsavers. Jamai: 'De brillen van Specsavers passen
heel goed bij mijn gezicht en imago vind ik. Ze zijn duidelijk
aanwezig, maar zijn niet extravagant.'
Goed gevoel.
Edwin Jansen van AT Productions: 'We zijn heel tevreden over het
contract dat we hebben opgesteld samen. Je gaat toch voor een jaar een
intensieve samenwerking aan, waarbij je rekening moet houden met in de
eerste plaats Jamai en zijn artistieke carrière. Het moet niet zo zijn
dat een sponsor zijn imago gaat bepalen of sterker nog, Jamai in zijn
creativiteit belemmert, hij moet zich wel vrij blijven voelen. Met
Specsavers hebben we daarin een goed evenwicht kunnen vinden. Alles
gaat in overleg, en dat geeft ons een goed gevoel.'
Rob Schouw, Managing Director BMG Benelux: 'Als platenmaatschappij van Jamai ondersteunen wij uiteraard de toekomstige samenwerking met Specsavers. Gezamenlijke marketinginspanningen kunnen leiden tot een succesvolle verbreding van Jamai's professionele carrière.'
Open uitstraling.
Reidar Bakker, woordvoerder Specsavers Nederland: 'Na de Idols-finale
zijn AT Productions en Specsavers met elkaar in contact gekomen.
Natuurlijk hadden wij ons oog al langer op Jamai gericht. We vonden
Jamai namelijk meteen al een eerlijke, sympathieke jongen met een heel
open uitstraling. En dat is precies hoe Specsavers zich ook naar haar
klanten toe opstelt. Jamai is de brillenambassadeur en we zijn er heel
trots op dat Jamai met ons in zee wil gaan en we kijken uit naar zijn
CD die op 17 juni aanstaande uitkomt.'
Voor elk wat wils.
Gijs van Leeuwen, directeur Specsavers Lijnbaan Rotterdam: 'Dat Jamai
zich prettig voelt bij Specsavers blijkt ook uit het feit dat hij
tijdens de voorbereidingen rondom het contract de winkel op de
Lijnbaan in Rotterdam al een aantal keren bezocht. Hij heeft zelfs
klanten van ons meegeholpen een leuk montuur te kiezen. Hij vindt het
leuk dat er in de winkel zo veel verschillende brillen te vinden zijn,
voor elk wat wils en voor een betaalbare prijs.'
Over Specsavers Opticiens.
Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens en
heeft internationaal meer dan 500 winkels, waarvan 43 in Nederland en
aan het einde van dit jaar 60. De winkels worden geëxploiteerd op
50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale
partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren
veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met die filosofie startte
het bedrijf in 1997 ook in Nederland. De monturen en glazen komen van
gerenommeerde leveranciers en voldoen allemaal aan de Europese
CE-kwaliteitseisen. Door het verkopen van meer dan vijf miljoen
brillen per jaar is Specsavers Opticiens in staat om een hoge
kwaliteit brillen voor een betaalbare prijs te leveren.
Advies van gekwalificeerde opticiens.
Specsavers winkels worden geleid door gekwalificeerde opticiens, die
uitgebreid oogonderzoek verrichten. Uit onderzoek van de
Consumentenbond bleek dat ook: Specsavers Opticiens kwam als beste uit
de bus met het meest uitgebreide oogonderzoek (Consumentengids
november 2001).
Duidelijke prijzen en overzichtelijke collectie.
Specsavers biedt een brede collectie trendy monturen in vaste
prijscategorieën (al vanaf EURO 39,-), inclusief gratis standaard
enkelvoudige glazen. De prijzen van eventuele extra's, zoals
varifocale glazen zijn duidelijk zichtbaar in de winkel. Met deze
helderheid in prijzen en de standaard gratis glazen is Specsavers
Opticiens de enige in Nederland.