SPECSAVERS OPTICIENS

Idols winnaar Jamai tekent contract met Specsavers

Jamai:'Ik kocht mijn eerste bril bij Specsavers!' Idols winnaar Jamai tekent contract met Specsavers Opticiens

Hilversum/Den Haag, 23 mei 2003 - AT Productions, het managementbureau van Idols winnaar Jamai, maakt bekend dat Specsavers Opticiens de nieuwe sponsor is van Jamai. Vanmiddag werd daarvoor het officiële startschot gegeven in de winkel van Specsavers in Rotterdam op de Lijnbaan. Jamai, wiens single 'Step right up' wekenlang op nummer 1 stond werd sinds zijn overwinning in Idols door vele sponsors benaderd. Uiteindelijk koos hij Specsavers Opticiens als de partij die hem voor de duur van een jaar gaat sponsoren.

Jamai heeft iets speciaals met Specsavers: 'Ik vind het heel leuk dat Specsavers mijn sponsor is geworden, ik kocht er namelijk mijn eerste bril in de winkel van Specsavers in Gouda. Met een Specsavers-bril stond ik trouwens ook op de poster die in heel Nederland achter de ramen hing.' Het komende jaar zal Jamai vele brillen uitkiezen uit de collectie van Specsavers. Jamai: 'De brillen van Specsavers passen heel goed bij mijn gezicht en imago vind ik. Ze zijn duidelijk aanwezig, maar zijn niet extravagant.'

Goed gevoel.
Edwin Jansen van AT Productions: 'We zijn heel tevreden over het contract dat we hebben opgesteld samen. Je gaat toch voor een jaar een intensieve samenwerking aan, waarbij je rekening moet houden met in de eerste plaats Jamai en zijn artistieke carrière. Het moet niet zo zijn dat een sponsor zijn imago gaat bepalen of sterker nog, Jamai in zijn creativiteit belemmert, hij moet zich wel vrij blijven voelen. Met Specsavers hebben we daarin een goed evenwicht kunnen vinden. Alles gaat in overleg, en dat geeft ons een goed gevoel.'

Rob Schouw, Managing Director BMG Benelux: 'Als platenmaatschappij van Jamai ondersteunen wij uiteraard de toekomstige samenwerking met Specsavers. Gezamenlijke marketinginspanningen kunnen leiden tot een succesvolle verbreding van Jamai's professionele carrière.'

Open uitstraling.
Reidar Bakker, woordvoerder Specsavers Nederland: 'Na de Idols-finale zijn AT Productions en Specsavers met elkaar in contact gekomen. Natuurlijk hadden wij ons oog al langer op Jamai gericht. We vonden Jamai namelijk meteen al een eerlijke, sympathieke jongen met een heel open uitstraling. En dat is precies hoe Specsavers zich ook naar haar klanten toe opstelt. Jamai is de brillenambassadeur en we zijn er heel trots op dat Jamai met ons in zee wil gaan en we kijken uit naar zijn CD die op 17 juni aanstaande uitkomt.'

Voor elk wat wils.
Gijs van Leeuwen, directeur Specsavers Lijnbaan Rotterdam: 'Dat Jamai zich prettig voelt bij Specsavers blijkt ook uit het feit dat hij tijdens de voorbereidingen rondom het contract de winkel op de Lijnbaan in Rotterdam al een aantal keren bezocht. Hij heeft zelfs klanten van ons meegeholpen een leuk montuur te kiezen. Hij vindt het leuk dat er in de winkel zo veel verschillende brillen te vinden zijn, voor elk wat wils en voor een betaalbare prijs.'

Over Specsavers Opticiens.
Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens en heeft internationaal meer dan 500 winkels, waarvan 43 in Nederland en aan het einde van dit jaar 60. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met die filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. De monturen en glazen komen van gerenommeerde leveranciers en voldoen allemaal aan de Europese CE-kwaliteitseisen. Door het verkopen van meer dan vijf miljoen brillen per jaar is Specsavers Opticiens in staat om een hoge kwaliteit brillen voor een betaalbare prijs te leveren.

Advies van gekwalificeerde opticiens.
Specsavers winkels worden geleid door gekwalificeerde opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten. Uit onderzoek van de Consumentenbond bleek dat ook: Specsavers Opticiens kwam als beste uit de bus met het meest uitgebreide oogonderzoek (Consumentengids november 2001).

Duidelijke prijzen en overzichtelijke collectie. Specsavers biedt een brede collectie trendy monturen in vaste prijscategorieën (al vanaf EURO 39,-), inclusief gratis standaard enkelvoudige glazen. De prijzen van eventuele extra's, zoals varifocale glazen zijn duidelijk zichtbaar in de winkel. Met deze helderheid in prijzen en de standaard gratis glazen is Specsavers Opticiens de enige in Nederland.