Ingezonden persbericht



- Persbericht -

Opleiding Hoger Management voor Callcenters
vanaf september in Utrecht en Eindhoven

Laren, 26 mei 2003. In september 2003 gaat de opleiding Hoger Management voor Callcenters ook in Eindhoven van start. De opleiding wordt sinds 2001 in Utrecht gegeven en is inmiddels met succes afgerond door onder andere medewerkers van ABN AMRO, Bouwfonds, CenterParcs, Orange, Rabobank, HCN, KPN en IMD.

De callcenterbranche is een branche die nog steeds volop in beweging is en waar een grote behoefte is aan specifiek opgeleide managers. Managers met inzicht in complexe veranderingen op het gebied van leidinggeven, organisaties en met kennis van de technieken en instrumenten binnen een callcenter. Om in deze behoefte te kunnen voorzien, startte HappyCustomers de opleiding Hoger Management voor Callcenters. Binnen de opleiding wordt veel aandacht besteed aan multichanneling en aan het gebruik van technologie. Bijna ongemerkt, is het gebruik van internet alweer verdubbeld ten opzichte van vorig jaar en het wordt vrijwel 'automatisch' gebruikt door iedereen. Er wordt intuïtief gekozen voor een bepaald communicatiemedium en dit kan op vrijwel ieder gewenst moment, hiermee dient een callcenter goed om te gaan. Als callcenters dit efficiënt en effectief doen, leidt dit tot besparingen, een hogere klanttevredenheid en een verhoging van het resultaat. Corinne de Waart (callcentermanager CenterParcs Europe) heeft de opleiding afgerond en vindt "met name de combinatie tussen techniek en de totale callcenter business heel sterk. Hierdoor wordt het zicht op de totale organisatie tijdens en na de opleiding verder verbreed en verbeterd, waarbij met name het CRM-blok het verbindende element is."

De opleiding duurt een jaar en er is een sterke koppeling tussen theorie en praktijk door de inzet van praktijkervaren trainers en docenten. De praktijkopdrachten zijn voor een groot deel uit te voeren binnen een callcenter werksituatie. Het programma is afgestemd op cursisten met een fulltime baan. Zij volgen een avond per week college en daarnaast zijn er verspreid over het jaar twee aanvullende trainingsdagen. Managementvaardigheden die tijdens de opleiding worden behandeld: Algemeen Management en Management skills
Customer Relationship Management en commercial skills Human Resource Management en techniques
Callcenter business en informatietechnologie

Op www.happycustomers.nl is de brochure te vinden (click op hogerop in het callcenter). Voor meer informatie over en/of inschrijving voor deze opleiding kunt u contact opnemen met Manon Onrust, coördinator opleidingen, HappyCustomers, telefoon: 035 539 22 33, e-mail m.onrust@happycustomers.nl.



Ingezonden persbericht