Ingezonden persbericht


Spelletjesavond bij PIM!



Games- en Jongerenmarketing

PIM organiseert een spelletjesavond op 27 mei a.s. (18:00 - 21:00 uur). Deelnemers maken een serieuze kans op het winnen van een Nintendo spelcomputer ter waarde van 250 euro!

Voor iedereen die benieuwd is naar de marketingstrategie van marktleiders in de games-industrie is een interessante, leerzame en vooral leuke avond georganiseerd met inleidingen van de marketeers van bijzondere ondernemingen. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: branding, succesvolle productintoducties, knokken met de concurrentie, hoge scores behalen in verkoop, multichannel marketing, product-placement in games, co-marketing, online gaming & marketing, interactive media als massamedia presenteren, e-advertising. Kortom, het lijkt wel een computerspel in real life.

Inleiders zijn:

* Paul Sikkema, onderzoeker en jeugdmarketeer. In die hoedanigheid cijfermatig helemaal op de hoogte
van de gaming-markt en haar potentie

* René van der Woerdt van Electronic Arts. Met spellen als Fifa200x en het bekende NeedforSpeed, de
grootste PC-spelfabrikant ter wereld!

* Frank Rittinghaus van Nintendo. De oer-gamers onder ons weten nog feilloos het melodietje achter de avonturen van Mario te fluiten. Feitelijke grondlegger van de console computergames!

Het geheel wordt aan elkaar gepraat door Egbert Jan van Bel (ondernemer en interim manager).

De spelletjesavond vindt plaats in Vianen. Aanmelden via de PIM-website: www.pimonline.nl.

Drs. P. Verhaagen
Bestuurslid PIM
Tel. 035-602 67 58
Mobiel: 06-54 300 588