Gemeente Hoogeveen

28 mei 2003

* Vraag op tijd paspoort of identiteitskaart aan *
* Pinksterfeest *

* Feestweek Nieuwlande *

* Nationale straatspeeldag *

* Gemeentelijke gebouwen gesloten *

* Centrale balie Bouwen en Wonen *

* Milieustraat vrijdag gewoon open *

* Trouwen op Internet *

* Bruggetjes kanaalstrook geplaatst *

* Uitreiking Jan Carmiggeltprijs op 1 juli *
* Kent u iemand die een lintje verdient? *
* GS de provincie in met toelichting op POP II *
* Invoering vergunningparkeren *

* Reiniging wijzigt ophaalschema *

+ Aanwijzingsbesluit betaald en vergunningparkeren *
+ Inspraak voorontwerpbestemmingsplan Pesse, Esrand *
+ Ingekomen bouw- en sloopaanvragen *
+ Verleende bouw- en sloopvergunningen *
+ Toepassing vrijstelling artikel 19 lid 2 Wet op de Ruimtelijke Ordening *
Wachttijd van vijf werkdagen
Vraag op tijd paspoort of identiteitskaart aan
De vakantieperiode breekt weer aan. Veel mensen hebben dan een nieuw paspoort of identiteitskaart nodig. Deze reisdocumenten worden sinds 1 oktober 2001 niet meer door de gemeente ingevuld. Tegenwoordig gebeurt dat voor alle Nederlandse paspoorten en identiteitskaarten op een centrale plaats. Dat betekent dat u het reisdocument nog wel bij burgerzaken kunt aanvragen, maar u kunt er niet op wachten en het dezelfde dag nog meenemen. U moet rekening houden met een wachttijd van 5 werkdagen. Als u een reisdocument aanvraagt moet u het huidige reisdocument meebrengen en één recente, professionele pasfoto, die recht van voren is genomen.

Bijschrijven van kinderen

Ook het bijschrijven van kinderen is in 2001 veranderd. Er moet een pasfoto bij het document die recht van voren is genomen. Om de identiteit van het kind te kunnen vaststellen moet het kind bij het aanvragen van de bijschrijving aanwezig zijn. Voor de bijschrijving van een kind in het paspoort van een ouder, moet de andere ouder schriftelijk toestemming geven. Ook voor het bijschrijven van kinderen geldt een wachttijd van vijf werkdagen. Het kind hoeft niet mee om het paspoort met bijschrijving op te halen.

Spoed

Heeft u door omstandigheden met spoed een reisdocument nodig, dan kunt u gebruik maken van een spoedprocedure. Het document kan dan de eerstvolgende werkdag worden opgehaald. De spoedprocedure kost voor een paspoort (inclusief bijschrijvingen van kinderen) EUR 36,15 extra. Gaat het alleen om bijschrijving van een kind dan is het EUR 17,20 extra.

Een paspoort kost EUR 35,55. Het bijschrijven van kinderen bij de aanvraag van een nieuw paspoort kost EUR 7,35 per kind. Laat u een kind bijschrijven in een bestaand paspoort dan kost het EUR 17,20 per kind.

Meer weten?

Voor vragen kunt u terecht op www.paspoortinformatie.nl. Maar u kunt ook bellen met de afdeling Burgerzaken van de gemeente. Tel 291302. Ook is alle informatie te vinden op de website van de gemeente Hoogeveen: www.hoogeveen.nl. (Digitaal gemeentehuis > Burgerzaken > Paspoort en Nederlandse identiteitskaart).

Openingstijden

De afdeling Burgerzaken in het gemeentehuis is open op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 8.30 tot 15.00 uur. Op woensdag zijn de openingstijden van 8.30 tot 17.00 uur en van 18.30 tot 20.00 uur Vandaag, woensdag, vergadert de gemeenteraad in de raadszaal van het
* Benoeming accountant voor controle op jaarrekeningen over 2003 en 2004"
Pinksterfeest
Van 6 juni tot en met 9 juni houdt het Interkerkelijk Pinksterfeest Drenthe het jaarlijkse Pinksterfeest op recreatieterrein Schoonhoven bij de visvijver.

Feestweek Nieuwlande

De Culturele Vereniging Nieuwlande houdt van 31 mei tot en met 8 juni de jaarlijkse feestweek. De festiviteiten zijn op het parkeerterrein aan het Oostopgaande. Zaterdag 7 juni worden de Oostopgaande, Christinalaan, Zonnedauw, Veenbes en Bernhardlaan Noordzijde eenzijdig afgesloten.

Nationale straatspeeldag

In verband met de Nationale Straatspeeldag sluit de gemeente woensdag 4 juni de volgende straten af voor het verkeer:
* Holtienstraat, vanaf de Wolfsbosstraat tot de Albert Steenbergenstraat van 09.00 tot 18.00 uur;

* Van Echtenstraat, tussen huisnummer 49 en 77 van 12.00 tot 20.00 uur;

* Etstoelstraat, gedeelte van de Sloodstraat (vanaf Etstoelstraat tot Goltguldenstraat) en de Goltgulden.
(hemelvaartsdag) en vrijdag 30 mei.
Gemeentelijke gebouwen gesloten
Op donderdag 29 mei (hemelvaartdag) en vrijdag 30 mei zijn de gemeentelijke diensten, gevestigd in het Raadhuis, Compagnieshuis en het gebouw aan de Vos van Steenwijklaan gesloten voor publiek

Centrale balie Bouwen en Wonen

Dinsdag 3 juni is de centrale balie Bouwen en Wonen voor het publiek gesloten. Voor het inzien van bestemmingsplannen kunt u terecht bij Harrie Bootsma.

Milieustraat vrijdag gewoon open

De Milieustraat is donderdag 29 mei (hemelvaartdag) gesloten, op vrijdag 30 mei gewoon open.

Trouwen op Internet

Via de website van de gemeente kunt u deze week twee huwelijksplechtigheden volgen. Vrijdagmiddag 30 mei om 14.30 uur trouwen Michael Cornelius Nijman en Renate de Jonge in het raadhuis van Hoogeveen. Op zaterdag 31 mei om 15.15 uur trouwen Jan Hendrik Moman en Marieke Jennifer Meppelink. Om de huwelijksvoltrekkingen rechtstreeks te volgen gaat u naar www.hoogeveen.nl en klikt u op het cameraatje in de oranje balk.

Bruggetjes kanaalstrook geplaatst

In de Hoogeveense wijk Krakeel zijn deze week bruggetjes geplaatst in het groene gebied de Kanaalzone. Deze recreatieve strook aan de oost- en noordkant van de wijk is onlangs helemaal opnieuw ingericht. De opknapbeurt van de kanaalzone maakt onderdeel uit van het wijkontwikkelingsplan Krakeel, het WOP.

Het gaat om vier bruggetje, die de wijk met de kanaaldijk verbinden. Ook liggen er twee dammetjes in de kanaalsloot, die leuningen hebben gekregen.

De keuze van de bruggetjes is het resultaat van een enquête onder de wijkbewoners. Stalen leuningen en helder blauw. Dat moest het worden van de bewoners. 49 mensen brachten hun stem uit. 42 stemmers gaven de voorkeur aan stalen leuningen boven hout en 21 mensen kozen voor blauw.

Modern

De bruggetjes zijn een moderne versie van een model dat in Hoogeveen en omstreken in de vorige eeuw veelvuldig voorkwam.

De afgelopen tijd zijn nieuwe bomen en struiken geplant, een nieuw wandelpad over de dijk aangelegd, de kanaalsloot opnieuw gevormd en bankjes geplaatst. Alleen de verlichting moet nog worden geplaatst. Dan is het helemaal af.

Uitreiking Jan Carmiggeltprijs op 1 juli

De Jan Carmiggeltprijs, de Hoogeveense prijs voor architectuur, kent dit jaar ook een publieksprijs. Er reageerden 78 mensen op de advertentie in het Hoogeveens Weekblad of op de vermelding op de gemeentelijke website. Eén van de twaalf genomineerde objecten was duidelijk favoriet bij het publiek.

Op 1 juli, de dag van de architectuur, worden de winnaars bekend gemaakt tijdens een bijeenkomst op het gemeentehuis. Wethouder Wietze van der Zwaag loot uit de inzenders die stemden op het winnende ontwerp een winnaar. De gelukkige ontvangt twee theaterbonnen voor De Tamboer.

Vakjury

Uiteraard heeft ook de vakjury een keuze gemaakt. De jury stond deze keer onder de deskundige leiding van oud-wethouder Wijnhout Punt. Zij bekeken alle twaalf genomineerde bouwwerken ter plekke en maakten daaruit een keuze. Zoals het goede vakmensen betaamt, koos de jury een heel ander ontwerp dan het publiek. Uiteraard heeft de jury goede motieven voor zijn keuze. Die motieven worden verwoord in het juryrapport. Hierin komt ook een verslagje van de meest opvallende motivaties van het publiek. De brochure wordt ook op 1 juli gepresenteerd.

Kent u iemand die een lintje verdient?

Kent u iemand die in aanmerking komt voor een Koninklijke onderscheiding? Iemand die opvalt vanwege (langdurige) bijzondere verdiensten voor de samenleving? U kunt iemand voordragen voor een lintje.

Bij het kabinet van de burgemeester kunt u in grote lijnen aangeven wat de verdiensten zijn van de persoon die u aanmeldt. In eerste instantie beoordelen zij of deze verdiensten bijzonder genoeg zijn voor een Koninklijke onderscheiding. Ook kunnen zij u precies uitleggen wat u moet doen als u iemand voordraagt.

De behandeling van een voorstel kost veel tijd. Voor de lintjesregen rond Koninginnedag 2004 kunt u tot 15 augustus 2003 een voorstel inleveren bij de burgemeester. Gaat het om een uitreiking tijdens een andere gelegenheid, stuurt u het voorstel dan tenminste zes maanden van tevoren naar de burgemeester.

Algemene informatie over Koninklijke onderscheidingen kunt u vinden op de website van het Kapittel voor de Civiele Orden op het adres www.lintjes.nl. Ook kunt u voor meer informatie terecht bij de afdeling kabinetszaken van de gemeente, telefoonnummer (0528)- 291237 Vier avonden aandacht voor nieuw provinciaal omgevingsplan

GS de provincie in met toelichting op POP II

Het college van gedeputeerde staten is maandag 26 mei van start gegaan met de presentaties over POP II. Tot en met woensdag 4 juni gaan zij de provincie in. Er staan nog twee bijeenkomsten op de agenda. Tijdens de bijeenkomsten, die beginnen om 20.00 uur, presenteren zij het voorontwerp van het nieuwe provinciaal omgevingsplan (POP II). Data en locaties van de presentaties

* Dinsdag 3 juni: Restaurant-Partycentrum Welgelegen, Oosterhesselerweg 20, Oosterhesselerbrug

* Woensdag 4 juni: Park Frederiksoord, Maj. van Swietenlaan 1-A, Frederiksoord

Reacties van burgers en doelgroepen

Tijdens de presentaties kunnen burgers en andere belanghebbenden kennismaken met het Provinciaal Omgeving Plan. Het voorontwerp met de bijbehorende documenten ligt van 26 mei tot en met 7 juli ter inzage. U kunt het inzien bij de Stafgroep Communicatie van de provincie, de Drentse gemeentehuizen, waterschapshuizen en bibliotheken.

In de periode van 26 mei tot en met 7 juli kunnen geïnteresseerden reageren op het plan. Op basis van alle reacties wordt in de tweede helft van 2003 het ontwerp POP II gemaakt. Vervolgens begint eind 2003 de wettelijke inspraakprocedure op het ontwerp. Het streven is het vaststellen van het definitieve omgevingsplan in mei 2004 door provinciale staten.

Het voorontwerp en de grote plankaarten kunt u bekijken op www.drenthe.nl. Voor EUR 10,00 kunt u het voorontwerp inclusief plankaarten bestellen bij de Stafgroep Communicatie.

Invoering vergunningparkeren

De gemeente Hoogeveen heeft in een groot gebied, ten oosten en ten zuiden van het centrum, de inwoners naar hun mening gevraagd over vergunningparkeren. Inmiddels zijn alle binnengekomen reacties verwerkt. In de straten waar meer dan 60% voorstander is van het vergunningparkeren wordt het ingevoerd. De parkeersituatie in de andere straten blijft ongewijzigd.

In de volgende straten voert de gemeente binnenkort vergunningparkeren in:

* Ruyterstraat ten noorden van de Karel Doormanstraat en het plein achter de Zuiderschutflat;

* Van Echtenstraat en de Bentinckslaan;

* Achter Carmiggeltstede en Schuilenburcht;
* Alteveerstraat tussen de Kortewijkstraat en de Beckerstraat (uitgezonderd de plaatsen bij de parkeermeters);
* Beukemastraat tussen de Kortewijkstraat en de Wethouder Robaardstraat.

Als in een straat vergunningparkeren is ingevoerd, mag u daar alleen met een voor die straat of zone afgegeven vergunning parkeren. Elk adres komt in aanmerking voor een bezoekerskaart. Heeft u geen parkeergelegenheid bij uw woning dan komt u in aanmerking voor een parkeervergunning op kenteken voor uw eigen auto

Meer informatie over parkeren in Hoogeveen kunt u vinden bij de mededelingen in dit Torentje.

Reiniging wijzigt ophaalschema

De reinigingsdienst heeft het vuilnisophaalschema rond de feestdagen gewijzigd. Het ophaalschema van de Restgoedwagen sluit daar op aan. Zoek de dag op waarop normaal uw huisvuil zou worden opgehaald of de Restgoedwagen zou langskomen. Tussen haakjes vindt u de nieuwe ophaaldag. U wordt verzocht u container voor 7.45 uur aan de straat te zetten.

* Donderdag 29 mei (vrijdag 30 mei)

* Vrijdag 30 mei (zaterdag 31 mei)

* Maandag 9 juni (dinsdag 10 juni)

* Dinsdag 10 juni (woensdag 11 juni)

* Woensdag 11 juni (donderdag 12 juni)

* Donderdag 12 juni (vrijdag 13 juni)

* Vrijdag 13 juni (zaterdag 14 juni)

Openingstijden

De milieustraat is open van dinsdag tot en met vrijdag van 8.30 tot 12.00 uur en van 12.30 tot 16.30 uur. Op zaterdag is de Milieustraat geopend van 13.00 tot 17.00 uur. Op maandag is de Milieustraat gesloten.

Meer informatie kunt u vinden op de website www.hoogeveen.nl/gemeente (Afval&Milieu) of u kunt contact opnemen met gemeentereiniging, telefoon 291653

Mededelingen

Aanwijzingsbesluit betaald en vergunningparkeren

Burgemeester en Wethouders van Hoogeveen besluiten:

Onder intrekking van hun eerdere aanwijzingsbesluiten dat zij de volgende straten en pleinen hierbij aanwijzen als betaald parkeren. Dat betekent dat op deze plaatsen, van maandag t/m zaterdag van 09.00 - 18.00 uur en op vrijdagavond van 18.00 - 21.00 uur, alleen tegen betaling geparkeerd mag worden:

Straatgedeelten met parkeermeters, bestemd voor kort parkeren:
* 16 parkeerplaatsen in de Bentinckslaan tussen Hoofdstraat en Jakob Elemastraat

* 14 parkeerplaatsen in de Van Echtenstraat voor het postkantoor en de Rabobank

* 11 parkeerplaatsen aan Het Haagje tussen Alteveerstraat en Beukemastraat

* 4 parkeerplaatsen aan de Prinses Beatrixstraat naast het gemeentehuis

* 17 parkeerplaatsen aan de noord- en westzijde van het Beukemaplein
* 6 parkeerplaatsen aan de Beukemastraat tussen het Beukemaplein en Het Haagje

* 33 parkeerplaatsen aan de Alteveerstraat voor de huisnummers 2 t/m 60 en 11 t/m 27

* 8 parkeerplaatsen aan de Willemskade tegenover de woningen 11 t/m 13

* 8 parkeerplaatsen aan de Grote Kerkstraat
* 9 parkeerplaatsen aan de Piet Heinstraat tussen de Alteveerstraat en de toegang naar het Schutsplein

* 3 parkeerplaatsen aan de Schoolstraat

* 5 parkeerplaatsen aan de Raadhuisstraat, voor de huisnummers 1 t/m 15

* 2 parkeerplaatsen aan het Kaaplaantje, achter Hoofdstraat 219.
De maximum parkeerduur bij bovenstaande meters bedraagt 65 minuten.

Kort parkeren

Straatgedeelten met parkeerautomaten bestemd voor kortparkeren:
* 72 parkeerplaatsen in de Schutstraat tussen Zuiderweg en Alteveerstraat(max 65 minuten)

* 15 parkeerplaatsen aan de zuidzijde van Het Haagje tussen Alteveerstraat en Beukemastraat (max.65 minuten)
* 9 parkeerplaatsen in de Raadhuisstraat (max.65 minuten)
* 66 parkeerplaatsen aan de Hoofdstraat Noord (max.2 uur)
* 68 parkeerplaatsen op de Markt Zuid (max.2 uur)
* 27 parkeerplaatsen op het plein bij de bibliotheek aan de Bentinckslaan (max.2 uur)

* 6 parkeerplaatsen aan de Prins Bernhardstraat naast het gemeentehuis (max. 3 uur)

* 16 parkeerplaatsen op het Raadhuisplein tegenover het gemeentehuis (max.3 uur)

* 53 parkeerplaatsen op het Van Echtenplein. (max.3 uur)
Op donderdagochtend tussen 06.00 en 13.00 uur is parkeren op het Van Echte plein verboden in verband met de markt.

Lang parkeren

Straatgedeelten met parkeerautomaten bestemd voor langparkeren.
* 22 parkeerplaatsen in de Van Echtenstraat nabij De Haven en de Nederlands Hervormde Kerk;

* 163 parkeerplaatsen op het Stoekeplein

* 194 parkeerplaatsen op De Kaap

* 43 parkeerplaatsen op het Blankensplein Zuid
* 55 parkeerplaatsen op het Blankensplein Noord
* 60 parkeerplaatsen op het Herman Bavinckplein
* 33 parkeerplaatsen op het Dekkerplein

* 206 parkeerplaatsen op het Bilderdijkplein
* 218 parkeerplaatsen op het Nicolaas Beetsplein
* 104 parkeerplaatsen op het Reviusplein

* 276 parkeerplaatsen op het Schutsplein

* 289 parkeerplaatsen op het Beukemaplein
* 196 parkeerplaatsen op de Markt Noord

* 14 parkeerplaatsen in de Beukemastraat oostelijk van het Beukemaplein

* 19 parkeerplaatsen op het plein aan de Van Der Duyn van Maasdamstraat.

Bij deze automaten mag in tijdsduur onbeperkt geparkeerd worden.

Op het Herman Bavinckplein mag van maandag tot en met vrijdag tot 18.00 uur alleen gemeentepersoneel parkeren. Op vrijdagavond en zaterdag staat het plein open voor publiek tegen het normale parkeertarief.

Onder intrekking van hun eerdere aanwijzingsbesluiten worden de volgende woonbuurten en straten hierbij aangewezen als plaatsen voor belanghebbenden waar van maandag t/m zaterdag van 09.00 - 18.00 uur en op vrijdagavond van 18.00 - 21.00 uur alleen met een voor die zone of straat afgegeven parkeervergunning mag worden geparkeerd:

Straatgedeelten met belanghebbendenparkeren in zone-uitvoering
* Het woongebied tussen Prinses Beatrixstraat, Van Limburg Stirumstraat, Blankenslaan-Oost (inclusief) en de betaald parkeerpleinen

* Het woongebied tussen Prinses Beatrixstraat (inclusief), Van Limburg Stirumstraat, Nicolaas Beetsstraat en de betaald parkeerpleinen

* Het woongebied tussen Van Limburg Stirumstraat, Nicolaas Beetsstraat, Brederoweg en Schutstraat

* De Piet Heinstraat, De Ruyterstraat ten noorden van Karel Doormanstraat en het plein tussen De Ruyterstraat en Zuiderweg
* De Van Echtenstraat en Bentinckslaan, tussen Wilhelminastraat en Julianastraat.

Straatgedeelten met belanghebbendenparkeren

* Willemskade, gedeelte voor de huisnummers 1a t/m 5
* De Ten Oeverstraat

* Het Armenwerkhuispad (vergunningparkeren 24 uur per dag)
* De Van Echtenstraat tussen Jakob Elemastraat en Wilhelminastraat
* De Jakob Elemastraat

* De Bentinckslaan tussen Stoekeplein en Wilhelminastraat
* De parkeerterreinen achter Carmiggeltstede en Schuilenburcht
* De Notaris Mulderstraat

* De Kanaalweg, gedeelte voor de huisnummers 1 t/m 3d
* De Alteveerstraat, gedeelte voor de huisnummers 85 t/m 121 (oneven) en 72 t/m 96 (even)

* De Beukemastraat, gedeelte voor de huisnummers 10 t/m 32 (even) en 51 t/m 71 (oneven)

Dit besluit treedt in werking op 1 juni 2003.

Inspraak voorontwerpbestemmingsplan Pesse, Esrand

Voor het gebied ten noordoosten van het dorp Pesse is een bestemmingsplan in voorbereiding om 22 woningen te kunnen realiseren. Het plangebied heeft betrekking op 2 locaties die direct aansluiten op de bestaande bebouwde kern van Pesse. De eerste locatie ligt aansluitend op de Kimmelsbrink en Grootslag, welk gebied momenteel wordt gebruikt ten behoeve van volkstuintjes. De tweede locatie ligt op de hoek van De Marke en de Kampiepensweg, aan de noordzijde van de De Marke. Tussen beide locaties is een strook groen gesitueerd die langs de Esrand loopt, vanaf de volkstuintjes naar de Kampiepensweg.

Met betrekking tot het voorontwerpbestemmingsplan wordt gelegenheid tot inspraak gegeven. Het voorontwerpbestemmingsplan ligt met ingang van 2 juni 2003 gedurende vier weken voor iedereen ter inzage bij de centrale balie van de sector Bouwen en Wonen in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 te Hoogeveen. Gedurende de inzagetermijn kan iedereen zijn/haar zienswijze over het voorontwerpbestemmingsplan schriftelijk indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders, postbus 20.000, 7900 PA Hoogeveen.

Op 12 juni 2003 om 20.00 uur wordt in Ontmoetingscentrum "De Wenning", Veldbrake 5 te Pesse een inspraakbijeenkomst over het voorontwerpbestemmingsplan gehouden. Tijdens deze bijeenkomst kan mondeling een reactie op het plan worden gegeven.
* De gemeente, sector MOW, voor het kappen van 1 eik staande het Zuideropgaande t.h.v. huisnr. 15 in Hollandscheveld
* De gemeente, sector MOW, voor het kappen van 1 esdoorn staande aan de Hoogeveenseweg t.h.v. huisnr. 43 in Pesse
* De gemeente, sector MOW, voor het kappen van 5 eiken staande aan de Secteweg in Stuifzand

* De gemeente, sector MOW, voor het kappen van ca 140 m² bosplantsoen staande aan de Middenveldweg in Hoogeveen
* De gemeente, sector MOW, voor het kappen van 1 eik staande aan de Pesserveldweg t.h.v. huisnr. 12 in Pesse
Ingekomen bouw- en sloopaanvragen

* De Witte Assurantien B.V., verbouwen van een souterrain, Griendtsveenweg 3

* Takens T.H., uitbreiden van een woning, Linthorst Homanstraat 14
* Bouwbedrijf Hartman B.V., geheel vernieuwen van een voorgevel, Weigeliastraat 23

* Knol F., plaatsen van een carport, Klijnsmastraat 1
* Triest van H.J., uitbreiden van een woning, Eems 7
* Waninge S., bouwen van een berging, De Korte Lange 13, Pesse
* Bouwbedrijf Fieko, plaatsen van een kap op de garage, De Vijzel 5, Noordscheschut

* Beld van de R., uitbreiden van een woning, Linthorst Homanstraat 46

* Kraan W., uitbreiden van een fysiotherapie-praktijkruimte, Tamboerlaan 319

* Cate ten E.R., uitbreiden van een woning, Rechtuit 17,
* Stichting voor Openbaar V.O., uitbreiden van een schoolgebouw, Wolfsbosstraat 7

* Barnstormers / G. Neef, verplaatsen van een opslagloods, Plesmanstraat 8 (vliegveld Hoogeveen)

* Hopster D.J., plaatsen van een dakopbouw op garage, De Komenij 4, Noordscheschut

Sloopaanvragen

* Nijmeijer H., slopen van een voorhuis, Zuideropgaande 44,
* Provinciaal Bestuur Drenthe, slopen van een bedieningsgebouw brug en sluis, Zuidwoldigerweg (nabij nr 43/45)

Bouwmelding

* Zuidema R.R., bouwen van een schuurtje, De Oostmaden 12 Verleende bouw- en sloopvergunningen
Bouwvergunning

* Partiplan Vastgoed, bouwen van 30 appartementen "Marylènehof", Prins Mauritsplein

Lichte bouwvergunning

* Schonewille B., vergroten van een bijgebouw met een werkruimte, Bossemaat 23, Pesse

* Kloppenburg J.P., bouwen van een schuilstal, (Calkoenswijk) Coevorderstraatweg, Nieuweroord

* Deelstra A., uitbreiden van een woonhuis, Meerkoetlaan 60
* Schopenhouer D.W., verbouwen van een recreatiewoning, H. Reindersweg 28 (huisje 104), Pesse

* Huizen van J.H., uitbreiden van een woning, De Vos van Steenwijklaan 70

* Kaas-Pack Holland B.V., bouwen van een bedrijfspand, Buitenvaart 2109 en 2111

Sloopvergunningen

* Philips Nederland B.V., demonteren van een Multi Media Shop, Industrieweg 56

* Nijmeijer L., slopen van een woonhuis, Hollandscheveldse Opgaande 46, Hollandscheveld
Toepassing vrijstelling artikel 19 lid 2 Wet op de Ruimtelijke Ordening Burgemeester en Wethouders van de gemeente Hoogeveen hebben het voornemen om met toepassing van artikel 19 lid 2 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening vrijstelling te verlenen van het geldende bestemmingsplan Plan in Hoofdzaak ten behoeve van de volgende bouwaanvragen:

* L. Nijmeijer, voor vervangende nieuwbouw van de woning Hollandscheveldsche Opgaande 46 te Hollandscheveld;
* K.L. Schonewille, voor het bouwen van een schuur op het perceel Jeulenwijk 105 te Elim.

De bouwaanvragen liggen met ingang van 30 mei 2003 gedurende vier weken voor iedereen ter inzage bij de centrale balie van de sector Bouwen en Wonen, in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 in Hoogeveen. Gedurende deze termijn kan iedereen schriftelijk zijn/haar zienswijze omtrent de aanvragen bij Burgemeester en Wethouders kenbaar maken. Ruimtelijke Ordening vrijstelling te verlenen van de bestemmingsplannen Schoonvelde West, 4^e uitwerking en Fluitenberg, uitbreiding II ten behoeve van de volgende bouwaanvragen:
* J.A. Schutte, voor het plaatsen van een carport op het perceel Mantinghstraat 69 te Hoogeveen;

* L. Nijstad, voor het bouwen van een tuinhuisje/berging op het perceel Veldkamp 39 te Fluitenberg.

De bouwaanvragen liggen met ingang van 30 mei 2003 gedurende vier weken voor iedereen ter inzage bij de centrale balie van de sector Bouwen en Wonen, in het Compagnieshuis, Raadhuisplein 24 in Hoogeveen. Gedurende deze termijn kan iedereen schriftelijk zijn zienswijze omtrent de aanvragen bij Burgemeester en Wethouders kenbaar maken.