Ingezonden persbericht


- PERSBERICHT-

27 mei 2003

STRAWBERRIES ONTWIKKELT INTERACTIEVE ONLINE ONDERZOEKSTECHNIEK VOOR INTOMART

Strawberries heeft in opdracht van onderzoeksbureau Intomart een interactieve online onderzoekstechniek ontwikkeld, I-Vision genaamd.

De applicatie maakt het mogelijk om onderzoek van kwalitatieve aard met videomateriaal via Internet uit te voeren, waarmee dergelijk onderzoek zowel sneller als goedkoper zal worden. Deze methode zal o.a. worden ingezet voor het pre-testen van commercials en spots, maar bijvoorbeeld ook voor imago-onderzoek en het beoordelen (pre-testen) van uitspraken van politici.

Uitgangspunt bij het ontwikkelen van de applicatie is het gebruik van Streaming Media waaraan de mogelijkheid is toegevoegd om respondenten rechtstreeks te laten reageren tijdens het kijken en luisteren naar beeld en geluid via Internet. De applicatie zal zowel zelfstandig, als binnen de bestaande Intomart onderzoeks-software voor Internetvragenlijsten worden gebruikt.

Op basis van door Strawberries en Intomart uitgevoerd vooronderzoek zijn een aantal onderzoeksmethoden geselecteerd die op korte termijn in aanmerking komen voor deze vernieuwde aanpak. I-Vision is hiervan de eerste in een rij.

Algemene informatie Strawberries
Strawberries is een Amsterdams internetbureau met 10 medewerkers en een uitgesproken
no-nonsense mentaliteit. Strawberries wil helder communiceren omtrent nieuwe media en is als technologische frontrunner voortdurend bezig de mogelijkheden daarvan te verkennen. Als
full service bureau bestaat Strawberries uit verschillende units met elk een onderscheiden specialisme: design, concept, development, formats, strategie, streaming, hosting en onderhoud.
Andere klanten van Strawberries zijn o.a. HEMA, Rijks Voorlichtings Dienst, Hunkemvller, Ministerie van Verkeer en Waterstaat en Filmfocus en Universal Music.

Algemene informatie Intomart B.V.

Intomart B.V. behoort tot de Intomart GfK Group B.V. en is het full-service marktonderzoekbureau voor mondelinge, schriftelijke, telefonische en elektronische kwalitatieve en kwantitatieve dataverzameling. Hiervoor ontwikkelt Intomart eventueel zelf de benodigde software. Ook heeft Intomart de benodigde expertise voor de analyse en rapportering van de onderzoeksresultaten in huis. Hoewel Intomart het stellen van de juiste diagnose ten aanzien van de onderzochte problematiek als haar primaire taak ziet, wordt Intomart ook vaak door opdrachtgevers ingeschakeld als adviseur bij de beleidsmatige implementatie van de onderzoeksresultaten.

Grafisch materiaal:
Voor grafisch materiaal kunt u terecht bij http://www.strawberries.nl/logos/

Meer informatie:
Voor meer informatie over dit project kunt u contact opnemen met:

Strawberries
Victor Terpstra
Strawberries B.V.
Prinsengracht 196
1016 HC Amsterdam
T. +31 (0)20 5315151
F. +31 (0)20 5315132
M. +31 (0)6 53749233
www.strawberries.nl

Intomart
Di Reijne
Noordse Bosje 13-15
1201 DA Hilversum
tel: 035-6258411
fax: 035 6246532
de.reijne@intomart.nl
www.intomart.nl