De Amersfoortse Verzekeringen

De Nationale Inkomenstest, die op 27 mei door SBS6 werd uitgezonden, was een groot succes. De kijkcijfers zijn boven verwachting en de assurantieadviseurs, die in de uitzending te gast waren, zijn enthousiast. Bovendien is het onderwerp inkomen bij veel kijkers op de agenda geplaatst. De Amersfoortse, initiator en sponsor van de test, is dan ook zeer tevreden over de uitzending.

De kijkcijfers en het aantal mensen dat per SMS aan de test hebben meegedaan zijn hoger dan verwacht. Directeur Commerciële Zaken en Marketing van De Amersfoortse, René Otten, spreekt dan ook van een succesvolle avond: 'De uitzending van SBS6 heeft een extra impuls gegeven aan de profilering van De Amersfoortse als De Inkomensverzekeraar. En De Amersfoortse heeft bij een brede doelgroep het belang kunnen benadrukken van het zorgvuldig omgaan met inkomen.'

Ongeveer veertig assurantieadviseurs waren op uitnodiging van De Amersfoortse aanwezig bij de live-opnamen. Zij zijn enthousiast over het programma. Zij geven aan dat de uitslag van de test overeenkomt met wat ze in de dagelijkse praktijk meemaken. De belangrijkste winst van de avond is volgens hen het feit dat inkomen bespreekbaar is gemaakt. Daarin was de test redelijk uniek, mensen praten in het openbaar niet zo gemakkelijk over hun inkomen. Misschien dat De Nationale Inkomenstest er aan bij heeft kunnen dragen dat mensen in een vroegtijdig stadium over hun financiële toekomst gaan nadenken.