Gemeente Sint-Oedenrode


Actuele berichten week 23-2003
Vlooienmarkt K.V. Concordia Sporthal De Streepen.

Korfbalvereniging Concordia organiseert op zondag 22 juni a.s. een groots opgezette vlooienmarkt. Aanvankelijk zou deze vlooienmarkt in sportpark De Neul gehouden worden,maar gezien de tijdelijke huisvesting Odendael is in overeenstemming met de gemeente besloten deze te verplaatsen naar het binnen en buiten gedeelte van sporthal De Streepen. Ook de trekking van de loterij is verplaatst van sportpark De Neul naar sporthal De Streepen en vindt plaats om 13.00 uur. De vlooienmarkt wordt georganiseerd van 10.00 uur tot 16.00 uur. Hiervoor halen leden en vrijwilligers van Concordia, de komende zaterdagen vlooienmarktspullen bij u thuis op. Daarvoor kunt u bellen met Christian Kastelijn tel: 0413-470570, tussen 19.00 uur en 20.00 uur. Dus ruim gerust uw zolder of schuurtje op, korfbalvereniging Concordia is er erg blij mee.

Afdeling SEC,
Tel. (0413)481316

Verleende vergunningen / verkeersmaatregelen

Optreden Jeugdorkest.
Op vrijdag 6 en zaterdag 7 juni a.s. organiseert VVV/VTR Sint-Oedenrode een optreden van een jeugdorkest op de Markt.

Feestweekend Wijkvereniging "Haverland"
In het weekend van 7 en 8 juni a.s. organiseert wijkvereniging "Haverland" een feestweekend op het binnenterrein/speeltuin van de wijk Haverland.

Politiehondenwedstrijd.
Op zondag 8 juni a.s. organiseert Politiehondenvereniging "Steeds Paraat" een wedstrijd in het kader van het 40-jarig jubileum.

K-9 Bokaal Duitse Herder Vereniging "Canine".
Op zondag 8 juni a.s. organiseert Duitse Herder Vereniging "Canine" een wedstrijd onder de naam K-9 Bokaal op het terrein aan het Dierencentrum aan de Scheidingsweg 5 te Sint-Oedenrode. In het belang van de veiligheid van de deelnemers en bezoekers wordt tijdelijk een parkeerverbod ingesteld aan de linkerzijde van de Scheidingsweg vanaf de Schijndelseweg.

Afdeling Sport Educatie en Cultuur(SEC)
Tel. (0413)481313

Aanvragen bouwvergunning

-P.Wessels, Schootsestraat 4 te Schijndel, verbouw boerderij en renovatie stalling berging aan de Eversestraat 36
-J.L.F. Schulpen, Verwestraat 20, bouw hobbyruimte op carport.
-F. Smits, Vresselseweg 26b, Uitbreiden woonhuis met een slaapkamer voor ouderen.

-J. Aarts, Hoogstraat 15, bouw dakkapel Afdeling Bouwen en Milieu, Tel. (0413)481340
Verleende bouwvergunning

- Hulst 5, bouw garage/berging
Voorbereidingsbesluit Meidoornstraat en Populierenlaan

De gemeenteraad heeft op 22 mei 2003 besloten een bestemmingsplan voor te bereiden voor het perceel gelegen op de hoek van de Meidoornstraat en de Populierenlaan.
Het voorbereidingsbesluit ligt met ingang van donderdag 5 juni 2003 voor iedereen ter inzage in het gemeentehuis, Burgemeester Wernerplein
1. Het voorbereidingsbesluit treedt donderdag 5 juni 2003 in werking. Tegen dit besluit kunnen belanghebbenden ingevolge het bepaalde in de Algemene wet bestuursrecht met ingang van 5 juni 2003 gedurende een termijn van 6 weken een gemotiveerd bezwaarschrift indienen bij de gemeenteraad van Sint-Oedenrode , Postbus 44, 5490 AA Sint-Oedenrode. Tel. (0413)481355
Nieuwbouw voormalig kinderdagverblijf "Joepie"

Door de Woningbouwvereniging Sint-Oedenrode is een schetsplan ingediend inzake vervangende nieuwbouw op de hoek van de Heistraat en de Merodestraat. Het project omvat 12 woonruimtes voor verstandelijk en meervoudig gehandicapten alsmede 16 appartementen. Het schetsplan voldoet niet aan het geldende bestemmingsplan `Eerschot herziening 1976'. Het gemeentebestuur is in principe bereid medewerking te verlenen aan vrijstelling van het bestemmingsplan ten behoeve van de realisering van het onderhavige plan. Vooruitlopend op de start van de zogenaamde `Zelfstandige Project Procedure' (art. 19, lid 1 Wro) is het plan nu onderwerp van inspraak.

Het schetsplan ligt met ingang van donderdag 12 juni 2003 gedurende vier weken ter inzage in het gemeentehuis, Burgemeester Wernerplein 1. Gedurende deze termijn kunnen eventuele inspraakreacties schriftelijk worden ingediend bij Burgemeester en Wethouders.

Voorafgaand aan de inspraaktermijn zal een informatieavond worden gehouden op woensdag 11 juni in de raadszaal van het gemeentehuis, aanvang 19.30 uur. Hier zullen de plannen nader worden toegelicht. De informatieavond is voor alle geïnteresseerden toegankelijk.

Afdeling Ruimtelijke Ordening,
tel. (0413)481355

Bouwplan berging de Jongsingel
Burgemeester en wethouders maken bekend, dat een bouwplan is ingediend voor het uitbreiden van een berging op het perceel de Jongsingel 12 v.r.v. de heer Bouwmans.

Genoemd perceel is gelegen binnen het uitbreidingsplan in onderdelen "Sint Oedenrode Kom 1959" en het toekomstig bestemmingsplan "Centrum". Het bouwplan voldoet met vrijstelling zowel aan de voorschriften van het geldend uitbreidingsplan als aan het toekomstig bestemmingsplan. Het nieuwe bestemmingsplan dient echter nog in procedure te worden gebracht. Op grond van artikel 50 lid 1 Woningwet dient de bouwaanvraag te worden aangehouden. Ons college heeft echter de bevoegdheid om de aanhoudingsplicht te doorbreken en bouwvergunning te verlenen. Wij zijn dan ook voornemens om op grond van artikel 50 lid 4 Woningwet bouwvergunning te verlenen voor het bouwplan. Alvorens een definitieve beslissing wordt genomen, wordt eenieder in de gelegenheid gesteld om dit bouwplan in te zien.

Op grond van afdeling 3:4 van de Algemene wet bestuursrecht/ artikel 50 lid 7 van de Woningwet ligt de aanvraag voor eenieder met ingang van donderdag 5 juni 2003 gedurende 4 weken ter inzage in het gemeentehuis. Het verzoek kan hier tijdens openingstijden (tussen 9.00 en 12.30 uur) worden ingezien. Eenieder heeft de mogelijkheid om binnen deze termijn schriftelijk de zienswijze over de aanvraag naar voren te brengen.
tel. (0413)481338

VERBOUW WOONHUIS EVERSESTRAAT
Burgemeester en wethouders maken bekend dat bij hun het volgende bouwplan is ingediend voor een verbouwing van het woonhuis aan het adres Eversestraat 17, v.r.v. de heer L.J.A. van Kaathoven. Het bouwplan voldoet niet aan het ter plaatse geldende bestemmingsplan Buitengebied.
Aangezien genoemd bouwplan wel voldoet aan het beleid inzake kleine uitbreidingen van woningen in het Buitengebied zijn burgemeester en wethouders in principe bereid via artikel 19 lid 3 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening vrijstelling van het bestemmingsplan te verlenen. De stukken liggen met ingang van donderdag 5 juni 2003 gedurende 4 weken ter inzage op de afdeling Bouwen en Milieu. Ingevolge artikel 19a lid 4 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening juncto afdeling 3.4 van de Algemene wet bestuursrecht kan gedurende de termijn van terinzageligging een ieder schriftelijk zijn zienswijze omtrent deze aanvragen kenbaar maken.

Afdeling Bouwen en Milieu,
Tel. (0413)481345
Bouwplannen aan- en bijgebouwen

-uitbreiden woningen aan de Beatrixstraat 49 en 51, v.r.v. J. Verhoeven

-bouw overdekt terras/berging/carport aan het Mahlerplein 8, v.r.v. A. v.d. Hurk

-uitbreiden woning aan de Kruidenlaan 38, v.r.v. P. Lathouwers
-uitbreiden woning aan Den Dries 11, v.r.v. A.J.M. van Rooij De bouwplannen voldoen niet aan de ter plaatse geldende bestemmingsplannen.
donderdag 5 juni 2003 gedurende 4 weken ter inzage op de afdeling Huisvuil

Oud papier
Wij verzoeken u ervoor te zorgen dat, waar het papier wordt opgehaald, uw papier tijdig buiten staat.
Mocht u een keer te laat zijn, haal het dan weer binnen en bied het de volgende keer opnieuw aan.
Op de volgende data zal deze week oud papier worden ingezameld: donderdag 5 juni

- K.V.O. Nijnsel; papiercontainer aan de achterzijde van de Beckart donderdag 5 juni (vanaf 9.00 uur) en vrijdag 6 juni (tot 16.00 uur) Buurtvereniging Vressel, papiercontainer aan de Vresselseweg op het parkeerterrein Vresselse Hut (tegenover Vresselseweg 33)

zaterdag 7 juni
Oudervereniging Basisschool Dommelrode; papiercontainer bij Basisschool Dommelrode
Permanente inzameling

- Buurtschap Oud-Rijsingen zamelt permanent oud papier in; papiercontainer aan de Ollandseweg 129
Wijziging GFT-inzameling route 1
In verband met 2e Pinksterdag wordt de inzameling van GFT (groene container) van maandag 09 juni verplaatst naar zaterdag 07 juni. Zwemmen tijdens de Pinkstervakantie
Dag Dauwzwemmen Jeugd envolwassenen Volwassenen Doelgroepen Zaterdag 7 juni 13.30 - 15.30 uur
Zondag 8 juni Gesloten eerste Pinksterdag
Maandag 9 juni Gesloten tweede Pinksterdag
Dinsdag 10 juni 08.45 - 10.15 uur 13.30 - 15.30 uur 20.15 - 21.30 uur Woensdag 11 juni 07.30 - 08.45 uur 13.30 - 15.30 uur Donderdag 12 juni 08.45 - 11.30 uur13.30 - 15.30 uur18.45 - 20.15 uur 20.15 - 21.30 uur
Vrijdag 13 juni 07.30 - 08.45 uur 13.30 - 15.30 uur18.45 - 20.15 uurDiscozwemmen
Zaterdag 14 juni 13.30 - 15.30 uur
Zondag 15 juni 11.00 - 13.00 uurfamiliezwemmen
In de periode van 9 juni tot en met 14 juni worden er geen zwemlessen gegeven en ook de doelgroepactiviteiten komen te vervallen. www.deneul.nl
Aanvragen reisdocumenten
Nieuw reisdocument
Zoals u wellicht bekend is, zijn per 1 oktober 2001 een nieuw Nederlands paspoort
en Nederlandse identiteitskaart ingevoerd.
Dit heeft voor u tot gevolg dat u uw reisdocument niet meer direct kunt meenemen.
U kunt het na ongeveer een week ophalen.
Wat moet u meenemen?
U dient bij de aanvraag van een nieuw reisdocument de in uw bezit zijnde reisdocumenten
mee te brengen en 1 recente pasfoto (kleur of zwart/wit); de foto moet nu recht van voren-in plaats van schuin-worden genomen. Houdt u er rekening mee dat foto=s uit een automaat, digitale foto=s en schoolfoto=s niet geaccepteerd worden.
Bij vermissing van een reisdocument dient u dit door te geven aan de afdeling Bevolking.
U dient aangifte te doen bij de Nederlandse politie en >t proces-verbaal mee te brengen bij de
aanvraag van >t nieuwe reisdocument.
De bijbehorende leges dient u direct bij de aanvraag contant óf met de pin te voldoen.
Bijschrijven kind(eren)
Ook voor het bijschrijven van kind(eren) geldt een wachttijd van 5 werkdagen. Om de identiteit
van kinderen beter te kunnen controleren, moet u bij het aanvragen van een bijschrijving uw
kind én een recente pasfoto, géén schoolfoto, van het kind mee nemen. Ook dient er schriftelijke toestemming te worden gegeven van de andere ouder en een geldig
legitimatiebewijs te worden meegebracht.
Spoedprocedure
Heeft u toch onverhoopt een paspoort, identiteitskaart of bijschrijving van kind(eren) nodig, dan kunt u een beroep doen op een spoedaanvraag. Als u voor 12.30 uur de aanvraag voor een spoedaanvraag indient, dan kunt u waarschijnlijk het reisdocument de volgende ochtend ná
10.00 uur ophalen. Een garantie kunnen wij u echter niet geven. Hiervoor dient u wel extra
leges te betalen.
Kosten
Paspoort _ 31,77
Identiteitskaart _ 24,95
Bijschrijving
(nieuw document) _ 4,54
Bijschrijving
(bestaand document) _ 15,88
Spoedprocedure reisdocument
"extra" leges van _ 36,18
Bij vermissing
zijn de extra kosten _ 11,34

Openingstijden
De publieksbalie van de afdeling Bevolking is geopend op maandag t/m vrijdag van 09.00 uur
tot 12.30 uur
maandagavond
van 16.00 uur tot 20.00 uur.
Informatie
Voor vragen kunt u contact opnemen met de afdeling Bevolking, telefoonnummer (0413)
481305 of kijk op de website www.sint-oedenrode.nl

Afdeling Centrale Ondersteuning (Voorlichting), Tel. (0413)481305

Kledinginzameling donderdag 26 juni

Een dezer dagen worden in de gemeente huis-aan-huis vuilniszakken bezorgd voor een kledinginzameling.
Hiervoor is vergunning verleend aan Stichting Samen Sterk Tegen Kindermisbruik.
Op donderdag 26 juni worden deze weer opgehaald.

Afdeling Bouwen en Milieu,
Tel. (0413)481340

Aanvraag Kapvergunningen
Burgemeester en wethouders maken bekend dat zij van plan zijn een kapvergunning te verlenen voor het rooien van onderstaande bomen:
- 30 populieren, staande in 2 rijen op het perceel sectie E nummer 3634, gelegen nabij het perceel Lieshoutseweg 70b, de bomen zijn kaprijp.

De relevante bescheiden liggen vanaf heden tijdens openingstijden, gedurende 2 weken, ter inzage bij de afdeling Wegen en Groen. Ingevolge de Algemene Wet Bestuursrecht zijn belanghebbenden in de gelegenheid binnen de aangegeven termijn hun zienswijze schriftelijk of mondeling, over deze voornemens naar voren te brengen.

Verleende kapvergunning
Burgemeester en wethouders maken tevens bekend, dat voor het rooien van de onderstaande bomen kapvergunning is verleend:
- 6 iepen, staande langs de Ambachtsweg, tussen de Industrieweg en de Nijverheidsweg, in verband met de aanleg van parkeerplaatsen, er worden nieuwe bomen geplant.

- 1 els, staande langs de Dahliastraat, ter hoogte van de woning met huisnummer 23a, in verband met de aanleg van een inrit. moet schriftelijk worden ingediend bij ons college. Kraamhouders gezocht voor Groene Streekmarkt in Veghel Zaterdag 27 september, van 12.00 tot 17.00 uur
Aanmelden kan tot 15 juli

Het Platform Veghel Onbegrensd Betrokken organiseert in samenwerking met de gemeente Veghel en het Regionaal Milieubedrijf op zaterdag 27 september een `Groene Streekmarkt, Markt voor de toekomst'. Deze vindt plaats op en rond de Markt in Veghel. Het centrale thema van de markt is duurzaamheid. `Duurzame' ondernemers en organisaties worden uitgenodigd om deel te nemen aan de markt.

Duurzaamheid is een begrip dat we steeds vaker tegenkomen. Maar wat wordt er eigenlijk mee bedoeld? Een duurzame samenleving is een samenleving waarbij rekening wordt gehouden met de toekomst. Vandaar ook de ondertitel `Markt voor de toekomst'. Duurzaamheid betekent je bewust zijn van de gevolgen van jouw handelingen voor mens en milieu, waar ook ter wereld. Op de markt willen we bezoekers laten zien dat duurzaamheid geen `ver van mijn bed show' is, maar eenvoudig toe te passen in het dagelijks leven.

Wij zijn op zoek naar mensen en organisaties die zich sterk maken voor een van de volgende thema's, die te maken hebben met duurzaamheid:


· Biologische productie

· Duurzame energie

· Natuur en milieu

· Waterbesparing

· Afvalbeperking

· Ontwikkelingssamenwerking

· Eerlijke handel

We denken hierbij bijvoorbeeld aan biologische en natuurvriendelijke boeren, milieuverenigingen, LA21 platforms en organisaties op het gebied van duurzame energie of ontwikkelingssamenwerking. Als u dat met uw producten en/of informatie een kraam kunt inrichten, dan bent u van harte uitgenodigd. Een mooie gelegenheid om uzelf of uw organisatie te profileren.

Deelname aan de markt is gratis en voor kraamhuur wordt gezorgd. Er zullen verschillende muzikale optredens plaatsvinden en ook voor kinderen worden activiteiten georganiseerd.

Wilt u zich aanmelden of wilt u meer informatie? Neem dan contact op met Pauline Slaa van het Regionaal Milieubedrijf, telefoon (0485) 338 334 of e-mail pslaa@het-rmb.nl Aanmelden kan tot 15 juli.

De AXI-stoel staat voor u klaar!
Verbetering toegankelijkheid gemeentehuis voor mensen met een loopbeperking

Hebt u een loopbeperking en is het gemeentehuis voor u, zelfs onder begeleiding, niet of niet voldoende toegankelijk? Dan heeft de gemeente nu misschien een oplossing voor u. Sinds kort staan er namelijk in een ruimte vlakbij de voordeur van het gemeentehuis een duwrolstoel en een rollator voor algemeen gebruik. Uw begeleider kan deze duwrolstoel of rollator voor u ophalen, terwijl u even in de auto op de parkeerplaats wacht.
De gemeente hoopt dat het gemeentehuis op deze wijze voor meer mensen toegankelijker wordt.

De AXI-stoel staat voor u klaar!
De rolstoel die de gemeente heeft aangeschaft is geen gewone rolstoel. Het is eigenlijk meer een fraai en modern vormgegeven luxe duwrolstoel, de AXI-stoel genaamd.
De AXI-stoel is bijzonder gebruiksvriendelijk, zowel voor u als gebruiker als voor de begeleider. De AXI-stoel biedt een comfortabele zithouding. In- en uitstappen gaat erg gemakkelijk, enerzijds doordat de stoel automatisch geremd staat als de rembeugel losgelaten wordt en anderzijds door de opklapbare voetsteunen. Speciale zwenkwielen maken het besturen extra makkelijk.

Waar kunt u de AXI-stoel en rollator vinden en hoe is het gebruik geregeld?
De AXI-stoel en rollator staan, als u het gemeentehuis binnen komt, direct links in de ruimte voorzien van de tekst 'AXI-standplaats'. Het is wel de bedoeling dat uw begeleider het gebruik van rolstoel of rollator even bij de receptie meldt. U kunt dit doen wanneer u reeds in het gemeentehuis bent.
U hoeft dus niet eerst het gemeentehuis te bellen! Zorgt u er wel voor dat het geleende steeds direct na afloop van uw bezoek aan het gemeentehuis in de daarvoor bestemde ruimte teruggezet wordt!

Initiatief Stichting Toegankelijkheid
Het initiatief van deze toegankelijkheidsverbetering is afkomstig van de Stichting Toegankelijkheid.
De Stichting Toegankelijkheid hoopt dat de AXI-stoel meer mensen met een loopbeperking in staat zal stellen om zelf hun zaken in het gemeentehuis af te handelen.
Afdeling WIZ,
Tel. (0413)481285