Ingezonden persbericht
Dixons Group PLC kiest voor IP-oplossing van Alcatel
Parijs, 4 juni 2003 - Alcatel heeft vandaag bekendgemaakt dat de Dixons
Group, Europa's grootste winkelketen gespecialiseerd in
consumentenelektronica, Alcatel's IP-technologie heeft toegepast voor haar
volledige communicatienetwerk in Engeland. Alcatel heeft een Omni Contact
Center geïnstalleerd met 1.100 werkplekken verdeeld over dertien locaties
waardoor de dienstverlening aan klanten verbetert wordt en het kostenniveau
verlaagd wordt.
Als onderdeel van Alcatel's Omni Contact Center heeft Dixons tevens een
innovatief interactief spraakherkenningsysteem geïntroduceerd waarmee de
after sales service verbeterd wordt. Klanten kunnen informatie over de
levering van bestelde goederen krijgen door simpelweg de unieke
identificatiecode die op hun bon staat in te toetsen op de telefoon. Een
opgenomen boodschap geeft ze vervolgens exacte informatie over de status van
hun bestelling.
"We hebben gekozen voor de oplossing van Alcatel omdat het duidelijk was dat
deze oplossing het hoogste rendement oplevert op de kortst mogelijke
termijn, " aldus Bob Carr van de Information Systems Divisie van de Dixons
Group. "Na een evaluatie van ons complete netwerk bleek dat een volledige
upgrade ons veel geld zou besparen. Bovendien verbetert niet alleen de
interne communicatie maar, als onderdeel van onze CRM-strategie, ook de
relatie en interactie met onze klanten."
De Dixons Group heeft tegelijkertijd gekozen voor de Alcatel OMNIPCX 4400,
het geïntegreerde IP spraak- en dataplatform, om een verdere reductie te
bereiken in de kosten van het spraakverkeer en om de communicatie in haar
belangrijkste vestigingen te stroomlijnen. Daarnaast wordt in de meeste
winkels in Engeland een Alcatel OmniPCX Office geïnstalleerd. Dit is een
geïntegreerd platform voor spraak, data en Internet dat speciaal is
ontworpen om ook kleinere vestigingen te laten profiteren van de
convergentie van het netwerk.
Het volledige persbericht vindt u in bijgaand document.
Voor nadere informatie:
Alcatel Telecom Nederland/Ed Magnée
T. 070 - 3079 488
E. ed.magnee@alcatel.nl