Ingezonden persbericht


Dixons Group PLC kiest voor IP-oplossing van Alcatel

Parijs, 4 juni 2003 - Alcatel heeft vandaag bekendgemaakt dat de Dixons Group, Europa's grootste winkelketen gespecialiseerd in consumentenelektronica, Alcatel's IP-technologie heeft toegepast voor haar volledige communicatienetwerk in Engeland. Alcatel heeft een Omni Contact Center geïnstalleerd met 1.100 werkplekken verdeeld over dertien locaties waardoor de dienstverlening aan klanten verbetert wordt en het kostenniveau verlaagd wordt.

Als onderdeel van Alcatel's Omni Contact Center heeft Dixons tevens een innovatief interactief spraakherkenningsysteem geïntroduceerd waarmee de after sales service verbeterd wordt. Klanten kunnen informatie over de levering van bestelde goederen krijgen door simpelweg de unieke identificatiecode die op hun bon staat in te toetsen op de telefoon. Een opgenomen boodschap geeft ze vervolgens exacte informatie over de status van hun bestelling.

"We hebben gekozen voor de oplossing van Alcatel omdat het duidelijk was dat deze oplossing het hoogste rendement oplevert op de kortst mogelijke termijn, " aldus Bob Carr van de Information Systems Divisie van de Dixons Group. "Na een evaluatie van ons complete netwerk bleek dat een volledige upgrade ons veel geld zou besparen. Bovendien verbetert niet alleen de interne communicatie maar, als onderdeel van onze CRM-strategie, ook de relatie en interactie met onze klanten."

De Dixons Group heeft tegelijkertijd gekozen voor de Alcatel OMNIPCX 4400, het geïntegreerde IP spraak- en dataplatform, om een verdere reductie te bereiken in de kosten van het spraakverkeer en om de communicatie in haar belangrijkste vestigingen te stroomlijnen. Daarnaast wordt in de meeste winkels in Engeland een Alcatel OmniPCX Office geïnstalleerd. Dit is een geïntegreerd platform voor spraak, data en Internet dat speciaal is ontworpen om ook kleinere vestigingen te laten profiteren van de convergentie van het netwerk.

Het volledige persbericht vindt u in bijgaand document.

Voor nadere informatie:
Alcatel Telecom Nederland/Ed Magnée
T. 070 - 3079 488
E. ed.magnee@alcatel.nl