Ingezonden persbericht

Persbericht

4 juni 2003

Netsize kiest salesforce.com's CRM-oplossing voor volledig overzicht klantgegevens

~ oplossing binnen vier weken geïmplementeerd voor meer dan 100 gebruikers ~

Salesforce.com, marktleider op het gebied van on demand CRM, is door Netsize gekozen als CRM-leverancier. Netsize is Europees marktleider in het aanbieden van mobiele oplossingen voor business en entertainment. Salesforce.com's Enterprise Edition zal Netsize een volledig overzicht geven van haar internationale commerciële activiteiten. De oplossing is binnen vier weken geïmplementeerd voor meer dan honderd medewerkers.

Netsize had een professioneel en eenvoudig te installeren contactmanagementtool nodig die een volledig overzicht kon geven van haar commerciële activiteiten en die tevens gegevens in real-time uit verschillende landen kon verzamelen. Daarnaast had het bedrijf ook een tool nodig die haar marketingcampagnes kon beheren.

Door salesforce.com's ASP-oplossing te implementeren hoefde Netsize geen aparte database aan te leggen, geen installatie- of onderhoudskosten te betalen en softwarelicenties aan te schaffen. Bovendien hoefde Netsize geen rekening te houden met mogelijke onvoorziene kosten die wel vaak voorkomen bij traditionele oplossingen.

"Salesforce.com is zeer geschikt voor bedrijven, zoals Netsize die internationale activiteiten aan elkaar moeten koppelen, maar daarbij niet opgezadeld willen worden met hoge kosten en grote risico's van conventionele implementaties," zei Ariel Luedi, Senior Vice President International Sales bij salesforce.com EMEA. "Dit is één van de redenen waarom onze oplossing zo succesvol is en waarom wij sneller klanten toevoegen aan ons klantenbestand dan welke CRM-leverancier dan ook."

"Salesforce.com's oplossing biedt ons veel toegevoegde waarde," zei Peter Egberts, Country Manager Nederland bij Netsize. "De tool is erg intuïtief en zorgt ervoor dat onze werknemers zich volledig kunnen concentreren op hun werk. Dit is een stuk effectiever dan wanneer jezelf een database moet beheren. Binnenkort zullen we ook campagne- en support managementmodules implementeren, waardoor salesforce.com in het hart van ons informatiesysteem komt te staan. Dit zorgt ervoor dat we ons voor de volle 100% kunnen richten op onze klanten."

(308 woorden)

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Netsize Group
Met een omzet van meer dan 37 miljoen Euro in 2002, is de Netsize Group Europees marktleider in het aanbieden van mobiele oplossingen voor business en entertainment. Netsize ondersteunt bedrijven bij de implementatie van draadloze diensten waarmee ze hun omzet en naamsbekendheid vergroten en de bedrijfsefficiency optimaliseren.

Netsize-klanten profiteren van bi-directionele netwerkverbindingen met meer dan 50 mobiele operators wereldwijd die toegang geven tot premium mobile billing en een uitgebreide catalogus van mobiele applicaties en content, zoals premium content, multimedia oplossingen en toegang tot bedrijfsapplicaties. Netsize levert de content zowel via SMS, MMS, Java, Browsing (WAP, iMode, Vlife, ...) als Voice kanalen.

Dankzij deze oplossingen en met de ondersteuning van de lokale Netsize-teams, gevestigd in diverse landen, kunnen klanten en partners wereldwijd mobiele diensten introduceren. In elk land is er een aangepaste ondersteuning voor wat betreft technologische mogelijkheden, marketing en billing, back office diensten zoals, third party billing , online traffic statistieken, meertalige helpdesks, white label content en digital rights management.

Reeds actief in 14 Europese landen, breidt Netsize momenteel uit naar Centraal Europa, Latijns- en Noord Amerika, Azië, Afrika en het Midden Oosten. Netsize heeft wereldwijd een groot team van hoogopgeleide professionals klaarstaan voor haar klanten. Sinds de oprichting in 1998, heeft Netsize voor meer dan 700 klanten mobiele diensten gelanceerd en beheerd.

Over salesforce.com
Salesforce,com heeft wereldwijd meer dan 6,500 klanten voor haar online CRM-oplossing waaronder belangrijke internationale spelers als Le Méridien, Autodesk en Daiwa Securities SMBC Europe. In de Benelux bestand haar klantenbestand onder andere uit Fleet Synergy International, Sigma Coatings en Q-go. Salesforce.com levert customer relationship management (CRM) applicaties en biedt deze aan als schaalbare online services.

De salesforce.com productserie - Team Edition, Professional Edition, Enterprise Edition, Wireless Edition en Offline Edition- geeft bedrijven een volledig overzicht van de klant. De succesvolle CRM-oplossingen van het bedrijf bieden geïntegreerde online sales force-automatisering, management van de klantenservice, helpdesktoepassingen en geautomatiseerde marketingapplicaties. Hiermee kunnen bedrijven op een succesvolle manier communiceren met klanten wereldwijd.

Het bedrijf heeft aanzienlijke waardering vanuit de branche ontvangen, waaronder twee vijf-sterren 'ratings' van PC Magazine, twee Deploy Awards van InfoWorld, Red Herring 100, Upsite Hot 100, Investor s Choice Award van Enterprise Outlook, Editors Choice van TMCLabs, Top 10 CRM Implementation van de Aberdeen Group en InfoWorld s 2001 CRM Technology of the Year. Salesforce.com is opgericht in 1999 en heeft haar hoofdkantoor in San Francisco. Daarnaast heeft salesforce.com kantoren in Europa en Azië.

Salesforce.com is een geregistreerd handelsmerk van salesforce.com, Inc., San Francisco, California. Alle andere gebruikte handelsmerken en geregistreerde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor verdere persinformatie, fotografie of een interview kunt u contact opnemen met Lilian van Tongerlo of Kim van Bokhoven bij LEWIS, het IT PR bureau. Tel: +31 (0)40 235 46 00Fax: +31 (0)40 235 46 01
E-mail: kimv/lilianv@lewispr.comWebsite: http://www.lewispr.com

Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Amanda Fennell, marketing manager bij salesforce.com EMEA: Tel: +353 1 272 3517Fax: +353 1 272 3501
E-mail: afennell@salesforce.com Website: http://www.salesforce.com

LEWIS Communications BV
Marketing and Media relations for Technology Companies Petunialaan 28
5582 HA Waalre
Nederland

tel: +31 (0)40 235 46 00
fax: +31 (0)40 235 46 01
web: http://www.lewispr.com
e-mail: persinfo@lewispr.com