Gemeente Wehl
CONVENANT HORECA WEHL.
Het gemeentebestuur van Wehl heeft het voornemen om met de horeca in
Wehl en het politieteam Bergh/Wehl een convenant af te sluiten.
In een convenant worden afspraken vastgelegd over het tegengaan van
geluidsoverlast, het gebruik van alcohol onder jeugdigen, het
schoonhouden van de omgeving, het verlengen van de sluitingstijd met
een half uur zowel door de week als in het weekend, het houden van
toezicht en beveiliging door de politie en de horeca-ondernemer, het
niet tolereren van drugsgebruik, etc. Om hieraan te kunnen voldoen
zullen zowel door de gemeente, politie als de horeca-ondernemers de
nodige inspanningen worden verricht.
In overleg met vertegenwoordigers van de horeca Wehl en de politie
zijn deze afspraken uitgewerkt en vastgelegd in een concept-convenant,
terwijl door de betreffende horeca-ondernemers zelf nog huisregels
zijn opgesteld.
Dit concept-convenant ligt vanaf 11 juni 2003 gedurende vier weken ter
inzage in het gemeentehuis op de sector bestuur en middelen.
Belanghebbenden kunnen gedurende deze periode hun zienswijze over het
convenant kenbaar maken aan het gemeentebestuur.
Aan de hand van eventueel te ontvangen reacties zal bekeken worden of
het concept nog verdere aanpassing behoeft, waarna het convenant in
definitieve vorm zal worden vastgesteld.