Gemeente Wehl


CONVENANT HORECA WEHL.

Het gemeentebestuur van Wehl heeft het voornemen om met de horeca in Wehl en het politieteam Bergh/Wehl een convenant af te sluiten. In een convenant worden afspraken vastgelegd over het tegengaan van geluidsoverlast, het gebruik van alcohol onder jeugdigen, het schoonhouden van de omgeving, het verlengen van de sluitingstijd met een half uur zowel door de week als in het weekend, het houden van toezicht en beveiliging door de politie en de horeca-ondernemer, het niet tolereren van drugsgebruik, etc. Om hieraan te kunnen voldoen zullen zowel door de gemeente, politie als de horeca-ondernemers de nodige inspanningen worden verricht.

In overleg met vertegenwoordigers van de horeca Wehl en de politie zijn deze afspraken uitgewerkt en vastgelegd in een concept-convenant, terwijl door de betreffende horeca-ondernemers zelf nog huisregels zijn opgesteld.

Dit concept-convenant ligt vanaf 11 juni 2003 gedurende vier weken ter inzage in het gemeentehuis op de sector bestuur en middelen. Belanghebbenden kunnen gedurende deze periode hun zienswijze over het convenant kenbaar maken aan het gemeentebestuur. Aan de hand van eventueel te ontvangen reacties zal bekeken worden of het concept nog verdere aanpassing behoeft, waarna het convenant in definitieve vorm zal worden vastgesteld.