Persbericht

Xerox en Documentum: totale content management outsourcing

Nu ook in Europa volledige hosting en managing via Documentum-oplossingen

Amstelveen, 3 juni 2003 -- Xerox heeft de beschikbaarheid voor Europa bekendgemaakt van een volledige reeks diensten voor compleet beheer en hosting van content, gebaseerd op de suite van Documentum-producten. Xerox heeft de voordelen voor kostenreductie en efficintere manieren van werken al bewezen bij meer dan 200 Europese klanten. Xerox is daarmee de eerste die het totaal van beheer en hosting in Europa aanbiedt, voortbouwend op de outsource-ervaring van content management in Noord-Amerika.

Documentum is wereldleider op het gebied van Enterprise Content Management-oplossingen (ECM) en Xerox is een van hun grootste partners. De twee bedrijven werken al samen sinds de introductie van Documentum in 1990. De nieuwe Xerox-diensten bieden gebruikers één vertrouwd platform en omgeving om hun medewerkers samen te laten werken aan het vervaardigen, beheren, distribueren en archiveren van zakelijke content.

De infrastructuur is reeds aanwezig, de Xerox-ervaring in ondersteuning en de kennis van een optimale manier van werken staan ter beschikking en gestructureerd onderhoud en beproefde beveiligingsplannen staan klaar. Hierdoor zijn Documentum-applicaties nu snel, betrouwbaar en kosteneffectief toe te passen.

Xerox heeft uitgebreide ervaring met content management-oplossingen bij haar klanten, met alleen in Europa al meer dan 450 afgeronde Documentum-projecten. Als aanvulling op de nieuwe outsource-activiteiten in Europa zal Xerox Global Services een reeks ondersteunende diensten aanbieden voor document en content management, waaronder redigeren, vertalen en multi-channel publishing, plus scanning en beeldbewerkingsoplossingen.

Door de kennis van de zakelijke processen van haar klanten is Xerox in staat passende oplossingen aan te bieden, kosten te besparen, productiviteit te optimaliseren, processen te stroomlijnen en risico's te verkleinen.

In het uitdagende economische klimaat van nu is het van vitaal belang voor bedrijven om kosten te verminderen en optimaal gebruik te maken van hun middelen. Xerox combineert ervaring op het gebied van document en content management met de nieuwe outsource-activiteiten. Daardoor kunnen klanten van Xerox zich richten op hun kernactiviteiten en het optimaliseren daarvan, steunend op het beheer van hun document en content management-activiteiten door Xerox.

Xerox kent een lange historie in het aanbieden van succesvolle en beproefde diensten op het gebied van outsourcing en management en heeft ruime praktijkervaring met Documentum. Door de combinatie van deze activiteiten komt Xerox tegemoet aan belangrijke vragen uit de markt.

Over Xerox Europe
Xerox Europe, de Europese organisatie van Xerox Corporation, levert een uitgebreide range aan Xerox producten, oplossingen en diensten, alsmede bijbehorende supplies en software. Het aanbod richt zich op drie hoofdgebieden: kleine tot grote kantoren, productie-omgevingen in de grafische en printing-industrie en services, waaronder consulting, systeemontwerp en -management en facilitaire diensten rond documentgerelateerde toepassingen.

Xerox Europe heeft productievestigingen in Nederland, Ierland en het Verenigd Koninkrijk en een geavanceerd R&D centrum in Grenoble (Frankrijk). Meer informatie over Xerox Europe is te vinden op www.xerox.com.

Xerox, The Document Company en het digitale X zijn handelsmerken van Xerox Corporation. Alle andere merken en productnamen zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectievelijke ondernemingen.

Over Documentum
Documentum biedt oplossingen voor Enterprise Content Management (ECM), waarmee organisaties teams, content en de daarmee samenhangende zakelijke processen kunnen samensmeden. Documentum¹s geïntegreerde set oplossingen voor content, validatie en samenwerking ondersteunt de manier waarop mensen werken, vanaf de eerste discussies en planning, via ontwerp, productie, marketing, verkoop en ondersteuning tot aan de zakelijke administratie. Documentum stelt mensen via één enkel platform in staat om gezamenlijk ondersteunende zakelijke content te vervaardigen, beheren, distribueren en archiveren, van documenten en discussies tot e-mail, web-pagina's, aantekeningen en verrijkte media. Het Documentum-platform maakt het bedrijven mogelijk deze content te distribueren in meerdere talen, over interne en externe systemen, allerlei applicaties en naar gebruikersgroepen. Als resultaat delen de gebruikers van Documentum - waaronder duizenden van de meest succesvolle organisaties ter wereld - organisatiebrede kennis, versnellen de marketing-periode, vergroten de klanttevredenheid, verbeteren de effectiviteit van het bevoorradingsproces en verlagen de organisatiekosten, waardoor hun concurrentievoorsprong toeneemt. Voor meer informatie: www.documentum.com.


---