Ingezonden persbericht


Persbericht

KLM kiest voor Enterprise Content Management Platform van Documentum

Utrecht, 5 juni 2003 - Het Documentum Enterprise Content Management is door KLM Engineering & Maintenance (E&M) gekozen als onderliggend platform van een onderhoudssysteem waarmee de luchtvaartmaatschappij haar operationele kosten zal verlagen en tegelijkertijd eenvoudiger en sneller zal kunnen voldoen aan diverse branchevoorschriften en wettelijke bepalingen.

KLM E&M telt meer dan 5000 medewerkers en verzorgt het onderhoud van de KLM vloot en die van enkele andere luchtvaartmaatschappijen. Het Documentum ECM platform stelt de medewerkers in staat om op eenvoudige en betrouwbare manier allerlei content, waaronder met name technische handleidingen, te creëren, beheren, distribueren en archiveren. Het systeem helpt de KLM ook bij het voldoen aan de voorschriften van de Federal Aviation Administration's (FAA) en de Air Traffic Airspace (ATA) . Door alle content nu elektronisch te managen (in plaats van op papier en microfiche) en alle medewerkers internettoegang te verschaffen, kan KLM E&M veel efficiënter werken. Zo gaat het proces om gemaakte of gewijzigde content goed te keuren veel sneller en kost het bijvoorbeeld veel minder tijd om bij de juiste content te komen.

"KLM heeft een ijzersterke reputatie op het gebied van veilig en betrouwbare vervoer door de lucht. Door het gebruik van Documentum versterken we onze leidende positie op het gebied van service en onderhoud," zegt Rutger Pannekoek, project manager bij KLM "Documentum heeft een solide reputatie in de luchtvaartsector en kent onze business als geen ander. Ik geloof dan ook dat we met Documentum onze operationele bedrijfsvoering ongekend efficiënt kunnen maken."

"We zijn verheugd dat KLM zich heeft aangesloten bij een groeiend aantal luchtvaartmaatschappijen - waaronder SAS, Lufthansa, Delta en Qantas - dat vertrouwt op Documentum," zegt Peter Dalhuisen, regional manager Benelux van Documentum. "Bedrijven moeten constant voldoen aan allerlei wettelijke bepalingen en branchevoorschriften. Om daar efficiënter mee om te gaan kiezen steeds meer organisaties voor het Documentum ECM platform .

Over KLM

De vliegtuigen van de KLM en partners verbinden meer dan 360 steden in 78 landen op 6 continenten. Op 31 maart 2002 waren bij de KLM wereldwijd 30.381 medewerkers in dienst, waarvan 26.728 in Nederland en 3.653 daarbuiten. In het boekjaar 2001/02 werden 15.949.000 passagiers en 490.000 ton vracht en post vervoerd. Qua internationaal vervoer in tonkilometers neemt de KLM onder de ruim 260 IATA maatschappijen de 7e plaats in. De moderne luchtvloot van de KLM Groep bestaat uit 188 vliegtuigen. In het boekjaar 2001/02 behaalde de KLM een omzet van 6.532 miljoen euro. Van de totale omzet betrof in 2001/02 ca. 11% werk voor derden. Dit betreft voornamelijk onderhoud van vliegtuigen en motoren van andere luchtvaartmaatschappijen.

Over Documentum

Documentum levert enterprise content management (ECM) oplossingen waarmee organisaties hun content effectief en efficiënt kunnen managen. Met het Document ECM platform kan men - alleen of in teamverband - allerlei vormen van content (zoals teksten, foto's, webpagina's en multimediabestanden) creëren, beheren, verspreiden en archiveren.

Documentum's ECM oplossingen zorgen ervoor dat organisaties optimaal gebruik maken van hun corporate kennis en knowhow. Hierdoor kunnen zij hun producten en diensten sneller naar de markt brengen (verkorting time-to-market), de klanttevredenheid verhogen en de efficiency in de keten verbeteren. Door dit alles worden de operationele kosten verlaagd en het concurrentievoordeel vergroot.

Documentum is opgericht in de Verenigde Staten in 1990 en is genoteerd aan de NASDAQ (DCTM). Voor meer informatie surft u naar www.documentum.com .

Noot voor redactie,