Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Siebel Systems introduceert nieuwe producten en diensten voor versnellen van ROI; gebruikers demonstreren succesvolle implementaties tijdens European User Week Eenvoudiger integratie, diensten voor versnelde ingebruikname en nieuwe marketingfunctionaliteit maximaliseren de waarde van CRM

CANNES, Frankrijk - 4 juni 2003 - Tijdens de jaarlijkse European User Week in Cannes heeft Siebel Systems zowel nieuwe producten en diensten geïntroduceerd als verbeterde versies van bestaande programma's en services aangekondigd. Deze introducties zijn bedoeld om bedrijven te helpen de waarde van hun CRM-implementaties te maximaliseren. Samen met meer dan 1.500 klanten en partners demonstreert Siebel Systems nieuwe producten en diensten die gericht zijn op het vereenvoudigen van integratie, snelle ingebruikname en een lagere 'total cost of ownership'. Meer dan vijftig toonaangevende klanten zijn in Cannes aanwezig om aan te geven hoe zij met hun Siebel CRM-implementaties zakelijke problemen hebben opgelost en een bewezen 'return on investment' (ROI) hebben gerealiseerd.

In zijn keynote speech presenteerde Thomas M. Siebel, chairman en CEO van Siebel Systems, een 'roadmap' voor producten die een versnelde ROI en een verbeterde total cost of ownership (TCO) van enterprise-systemen opleveren. "Siebel User Week biedt ons een uitstekende mogelijkheid om klanten, potentiële gebruikers en partners te ontmoeten en met hen over zakelijke uitdagingen te discussiëren, ideeën uit te wisselen en informatie over producten en toekomstige ontwikkelingen te delen", vertelde Siebel. "Wij zijn hier om ons commitment te onderstrepen om klanten te helpen de waarde van CRM te maximaliseren en versneld tot stand te brengen."

Toonaangevende bedrijven uit tal van landen en branches presenteren tijdens Siebel User Week hun ervaringen met implementaties en technieken die zich in de praktijk ten volle hebben bewezen voor het optimaliseren van bedrijfskritische businessprocessen. Het gaat onder andere om Abbey National, Akzo Nobel, Aventis, Brinks, BearingPoint, BT Majors, ClientLogic, Deutsche Bank, Ducati, Hoffman La Roche, Iberia, Lufthansa Cargo, Michelin, SGL Carbon, Siemens en Standard Chartered Bank. Deze klanten demonstreren best practices die snelle implementaties mogelijk maken, technieken om snel en gemakkelijk door te groeien naar nieuwe versies en technologieën voor integratie. Tevens laten zij zien hoe de productiviteit van eindgebruikers kan toenemen, evenals de gegenereerde omzet.

Tijdens de User Week introduceert Siebel Systems innovatieve nieuwe diensten en producten die de ingebruikname van CRM versnellen en de acceptatie door eindgebruikers verbeteren. Het resultaat is een lagere TCO. Ook worden voorbeelden van recent gerealiseerde succesvolle projecten behandeld. Voorbeelden zijn:
* De Rapid Deployment Offerings van Siebel Systems worden als standaardpakket tegen een vaste prijs geleverd en helpen klanten om met investeringen in technologie een maximale waarde en een maximaal concurrentievoordeel te behalen. Daarnaast helpen nieuwe Business Process Solution Sets om ingrijpende veranderingen door te voeren. Deze best practices ondersteunen de meest waardevolle bedrijfsprocessen die door Siebel-applicaties worden ondersteund. Bovendien bieden zij klanten die Siebel-applicaties implementeren een leidraad voor snellere implementatie en een versnelde ROI.
* De overname van BoldFish Inc, een pionier op het gebied van permission-based messaging-systemen, maakt het mogelijk om op enterprise-niveau marketingfuncties te automatiseren waardoor een maximalisering mogelijk is van de ROI. Door het integreren van functionaliteit voor emailmarketing in Siebel Marketing helpt Siebel Systems marketingafdelingen op de meeste efficiënte en economisch meest interessante manier te communiceren met prospects, klanten en partners.
* Success stories van klanten: Siebel Systems heeft aangekondigd dat de Duitse beursorganisator Messe München in zeven dagen tijd een nieuw service- en supportsysteem heeft geïmplementeerd op basis van Siebel Employee Relationship Management-software. Liftenfabrikant Otis France heeft in twaalf maanden een complete return on investment rond Siebel Sales gerealiseerd. Andere succesverhalen hebben betrekking op implementaties bij de Deense financiële instelling Nykredit en de Spaanse Gas Natural Group.

* Over Siebel Systems

* Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen. Met wereldwijd meer dan 3500 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-, PRM- en ERM-toepassingen die volledig zijn afgestemd op individuele branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Bedrijven kunnen hiermee klanten een superieure 'experience' bieden en winstgevende relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 28 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebelsystems.nl.
* # # #


* © 1990-2003 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

* Meer informatie

* Sandra Wasseur

* Marketing Director Northern-Europe
* Siebel Systems

* Telefoon: 020-5401000