Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Siebel Systems integreert toonaangevende permission-based emailmarketing- en eMessaging-technologie Overname van BoldFish versnelt innovatie rond emailmarketing en helpt organisaties om email relevant en effectief te houden

CANNES, Frankrijk - 4 juni 2003 - Siebel Systems heeft BoldFish Inc overgenomen. BoldFish is een pionier op het gebied van permission-based messaging-oplossingen die marketingafdelingen in staat stellen op een efficiënte en goedkope manier te communiceren met prospects, klanten en partners. Siebel Systems heeft de toonaangevende messaging-producten van BoldFish geïntegreerd met de laatste versie van Siebel Email Marketing. Dit product zal als een optionele module beschikbaar zijn binnen de Siebel Marketing-productreeks. Dit is het multichannel permission-marketing product van Siebel Systems. Siebel Email Marketing zal ook beschikbaar zijn voor die organisaties die een zelfstandig functionerende permission-based marketingoplossing nodig hebben. Met deze overname zet Siebel Systems een nieuwe standaard op het gebied van permission-based en gepersonaliseerde communicatie, terwijl tegelijkertijd de total cost of ownership wordt verlaagd.

"De acquisitie van BoldFish illustreert het commitment van Siebel Systems om de toonaangevende aanbieder te zijn van oplossingen voor het automatiseren van marketing- en analytische functies", zegt Richard Gorman, senior vice president for Products and Alliances van Siebel Systems. "Het emailkanaal is een kritische component geworden voor het onderhouden van een meerdere communicatiekanalen omspannende dialoog met klanten. Het combineren van de producten van Siebel Systems voor analytische doeleinden en voor campaign management met de toonaangevende permission-based messaging-technologie van BoldFish, maakt het Siebel Systems mogelijk om bedrijven te helpen betere maatwerkcommunicatie en -content te ontwikkelen waardoor zij op basis van een zinvolle dialoog het vertrouwen van klanten kunnen winnen."

In toenemende mate passen bedrijven gepersonaliseerde email toe als een kosteneffectieve methode om met klanten te communiceren en een langdurige relatie met hen op te bouwen. Deze methode maakt een grotere mate van personalisering mogelijk en biedt bovendien mogelijkheden voor een snellere reactie van klanten dan bijvoorbeeld direct mail. Email-marketing dreigt echter het slachtoffer van het eigen succes te worden, nu marketingafdelingen steeds meer problemen ondervinden om hun emailberichten geopend te krijgen door ontvangers die steeds meer ongevraagde email ontvangen. Om in deze omgeving succesvol te zijn, dienen marketingorganisaties hun berichten beter op maat van de behoeften van de klant af te stemmen, individuele ontvangers meer mogelijkheden te verschaffen voor het beheren van hun voorkeuren, best practices ten aanzien van email toe te passen en email met andere contactpunten met klanten te synchroniseren.

"Van groot belang bij onze acquisitie van BoldFish was onze behoefte om onze klanten te kunnen helpen optimaal gebruik te laten maken van dit kanaal, terwijl zij tegelijkertijd de privacy van hun klanten kunnen respecteren", zegt Dan Lackner, vice president en general manager van Siebel Marketing Automation. "Vanaf de oprichting heeft BoldFish organisaties geholpen langs elektronische weg te communiceren met klanten op een manier waarbij deze klanten meer grip hebben op het beheer van hun voorkeuren. Het nieuwe Siebel Email Marketing zal organisaties helpen optimaal te profiteren van de economische voordelen van email terwijl zij tegelijkertijd het vertrouwen van klanten verder kunnen vergroten."

Sinds BoldFish eind 1999 met eerste producten op de markt kwam, zijn deze oplossingen aangeschaft door tal van toonaangevende bedrijven. Zo kunnen fans van Major League Baseball op basis van BoldFish-technologie email-updates ontvangen die gedetailleerde informatie bevat over onderwerpen die hun interesse hebben, bijvoorbeeld wedstrijduitslagen en statistieken, informatie over spelertransfers, promotionele aanbiedingen of het laatste nieuws.

"MLB.com is gericht op het aanbieden van een leuke en meer intieme ervaring voor baseball-fans", zegt Kristen Fergason, marketing director van Major League Baseball Advanced Media. "Wij zijn erg blij met de overname van BoldFish door Siebel Systems. De integratie van de eMessaging-technologie van BoldFish met een van de toonaangevende CRM-oplossingen biedt kansen voor het optimaliseren van permission-based interacties over alle gewenste communicatiekanalen heen."

Met deze integratie biedt Siebel Systems de meest complete permission-based en schaalbare oplossing voor email-marketing en -messaging die bovendien over alle communicatiekanalen heen volledig is geïntegreerd. Siebel Email Marketing biedt een zeer schaalbare architectuur die tegemoet komt aan de eisen en wensen van zelfs de grootste op de consumentenmarkt gerichte marketingorganisaties. Bovendien biedt het de 'best in class' oplossing voor het verwerken van emailberichten die als onbestelbaar geretourneerd worden. Deze zogeheten 'bounced-message handler' plaatst deze berichten automatisch in categorieën en maakt bovendien op basis van aanpasbare regels onderscheid tussen 'harde' en 'zachte' bounce-types. Dit bespaart organisaties veel tijd en geld en vergroot bovendien de klantentevredenheid. Siebel Email Marketing omvat tevens faciliteiten voor het vastleggen van de response. Hiermee kunnen organisaties automatisch statistische gegevens bijhouden als het aantal geopende berichten, aantallen opt-in's en opt-out's en bijvoorbeeld unieke 'click-throughs' vanaf hyperlinks die in emailberichten zijn opgenomen.

De acquisitie van deze technologieën in combinatie met de domeinexpertise van het management van BoldFish ten aanzien van email-marketing en privacy-management, verstevigt de positie van Siebel Systems als de toonaangevende aanbieder van permission-based marketingoplossingen. Organisaties zijn hierdoor in staat om op effectieve wijze op het juiste moment het juiste bericht bij de juiste persoon aan te bieden. Daarbij kan het aanbieden bovendien gesynchroniseerd worden over alle communicatiekanalen heen, zodat de tevredenheid van de klanten toeneemt en de kosten omlaag kunnen.

Siebel Email Marketing is vanaf de zomer beschikbaar. Meer informatie is te vinden op www.siebel.com/pr/marketing.

Over Siebel Systems
Siebel Systems Inc. (NASDAQ: SEBL) is de toonaangevende aanbieder van eBusiness-applicatiesoftware waarmee bedrijven producten en diensten aan klanten kunnen aanbieden, kunnen verkopen en service kunnen verlenen. Met wereldwijd meer dan 3500 klanten biedt Siebel Systems organisaties een reeks van 'best practices', CRM-, PRM- en ERM-toepassingen die volledig zijn afgestemd op individuele branches en sectoren en die zich bovendien in de praktijk ten volle hebben bewezen. Bedrijven kunnen hiermee klanten een superieure 'experience' bieden en winstgevende relaties met afnemers onderhouden. Siebel Systems beschikt wereldwijd over kantoren in meer dan 28 landen. Meer informatie is te vinden op www.siebelsystems.nl.

© 1990-2003 Siebel Systems Inc. Alle rechten voorbehouden. Siebel en het Siebel-logo zijn merken van Siebel Systems Inc. en kunnen geregistreerd zijn in bepaalde landen en jurisdicties. Alle andere productnamen, merknamen, logo's en symbolen kunnen merken zijn van hun respectievelijke eigenaren.

Meer informatie
Sandra Wasseur
Marketing Director Northern-Europe
Siebel Systems
Telefoon: 020-5401000