Persberichten - 05/06/2003

Fortis Bank organiseert Customer Day voor zakelijke klanten in 100 Business Centres wereldwijd

Opening nieuw Business Centre in Saarbrücken

In de maand juni organiseert Fortis Bank wereldwijd, van Deventer tot Krakow, een jaarlijkse dag voor klanten in het midden- en grootzakelijke segment. Tijdens deze dag kunnen zij kennismaken met het wereldwijde netwerk van circa 100 Business Centres in Europa en Azië en met andere bedrijven in de regio. Kenmerkend voor dit netwerk is dat klanten, onafhankelijk van waar zij ondernemen, gebruik kunnen maken van dezelfde bankdiensten en -producten en hetzelfde aanspreekpunt, de global relationship manager. Fortis Bank viert tevens de opening van een nieuw Business Centre in Saarbrücken, Duitsland.

Op of rond 12 juni organiseren de Business Centres in tien landen gezamenlijk een klantendag. Dit jaar is het thema Close to the Customer: Fortis Bank is dichtbij de klant, waar die ook zaken doet binnen het volledig geïntegreerde netwerk van Business Centres. De programmas variëren van het bijwonen van een seminar over internationale handel, een ontmoeting tussen het management van Fortis Bank en het management van bedrijven die klant zijn, tot een bezoek aan de Ferrari Gallery in Bologna, Italië.

Specialismen en sectoren Voor klanten betekent het wereldwijde netwerk van Business Centres dat zij, waar ze ook zakendoen, kunnen terugvallen op een voor hen bekende organisatiestructuur en service. Door deze organisatiestructuur komen bancaire specialismen, die normaal gesproken alleen worden toegepast voor multinationals, ook beschikbaar voor middelgrote ondernemingen. Voorbeelden hiervan zijn: cash management, acquisitiefinanciering en exportfinanciering. Daarnaast kunnen klanten gebruikmaken van sectorgerichte kenniscentra zoals Haven & Logistiek, Vastgoed en de Gezondheidssector. Tenslotte beschikt elk Business Centre over uitgebreide kennis van de economische bedrijvigheid in de regio.

Bron: Fortis
Provider: Euronext Brussels